Cât a câștigat Danco Vision din cei 3.5 milioane de Euro cheltuiți de partide în online pentru alegerile din 9 iunie?

Danco Vision si alegerile electorale 2024

Referendum-ul din 2016 privind menținerea Regatului Unit al Marii Britanii în Uniunea Europeană, care a avut ca rezultat BREXIT-ul sau alegerile prezidențiale din SUA, în urma cărora Donald Trump a devenit al 45-lea președinte al Statelor Unite au arătat pentru prima oară puterea pe care online-ul o are în influențarea deciziilor politice ale alegătorilor.

De atunci, utilizarea publicității online  în campaniile electorale a crescut în importanță, formațiunile politice și candidații alocând bugete tot mai consistente pentru a ajunge la un public tot mai numeros.

În perioadele de campanie, platformele de social media se transformă în medii de exprimare a ideologiilor politice, de influențare a deciziilor de vot, dar și de o intensificare a fenomenului de fake news.

Milioane de euro pentru reclame politice online

Pe 9 iunie românii s-au prezentat la vot pentru alegeri locale și europarlamentare. Acest prim test electoral a mobilizat actorii politici interesați, care au căutat cele mai eficiente canale de comunicare cu alegătorii.

Conform datelor centralizate de publicația online PressOne, în perioada de campanie electorală pentru alegerile locale și europarlamentare, partidele politice și candidații independenți au cheltuit aproape 3,5 milioane de Euro cu promovarea online. Cea mai mare parte din acest buget  (2,5 milioane de Euro) a fost alocată pentru reclame politice pe platformele Meta (Facebook și Instagram). Aproape 1 milion de euro au fost cheltuiți pe Google Ads, iar restul s-au îndreptat către alte platforme populare, precum TikTok sau advertoriale pe site-uri de informare.

Provocările agențiilor de marketing digital în campaniile electorale

Pentru companiile de digital marketing, perioadele de campanii electorale reprezintă, pe de-o parte, o oportunitate de a crea strategii de comunicare politică și de a gestiona bugete substanțiale de promovare online. În același timp, reprezintă și o provocare în ceea ce privește optimizarea campaniilor de PPC pentru clienții nepolitici. Acestea sunt afectate de turbulențele pe care bugetele substanțiale de promovare politică le provoacă în online, din cauza spațiului de afișare limitat.

 Danco Vision a sărbătorit recent „majoratul” în piața de digital marketing și are expertiza necesară pentru a gestiona orice tip de campanie de performance marketing, inclusiv una politică. Din cei 3.5 milioane de Euro cheltuiți pentru promovarea online în campania electorală pentru alegerile locale și europarlamentare, Danco Vision a câștigat…ZERO Euro.

De ce?

  • Pentru că etica și valorile după care ne ghidăm în relațiile cu clienții pun accentul pe respect, încredere și onestitate. Acestea sunt greu de respectat în contextul unor campanii politice care folosesc adesea mediul online pentru a manipula adevărul și a influența alegătorii.
  • Pentru că am ales să ne concentrăm cu determinare și seriozitate pe gestionarea mai eficientă a relației cu clienții din portofoliu (unii dintre ei colaborând cu noi încă de la înființarea agenției) în detrimentul fructificării unor potențiale oportunități de moment.
  • Pentru că, indiferent de context, viziunea noastră rămâne aceeași: Să contribuim decisiv la crearea unei lumi în care digitalul să ajute comunitatea în fiecare aspect al vieții de zi cu zi, prin eficientizarea proceselor și promovarea valorilor reale.
  • Pentru că, fiind unii dintre pionierii revoluției digitale, am ajuns, după 18 ani, în punctul în care reușim să livrăm rezultate mai bune într-un timp mai scurt, inclusiv în perioadele pline de provocări ale pieței, devenind, poate, cea mai eficientă agenție de marketing online din România.

 Este un an electoral plin de evenimente politice importante și Danco Vision va continua să urmărească strategiile de campanie implementate în online. Ne revedem la următorul scrutin!

NOUTĂȚI

Articole similare