SEO Local: ce este, cum funcționează și sfaturi de optimizare

Ce faci când ești într-o zonă nouă a orașului și vrei să bei o cafea bună? Sau când vrei să mergi la un restaurant cu angajații tăi în apropierea biroului? Ori ai nevoie rapid de un service pentru că ți s-a stricat mașina?

Cauți pe Google, desigur! Majoritatea căutărilor pe Google sunt făcute de oameni care au nevoie de rezultate locale, deci, dacă afacerea ta are un sediu fizic unde interacționezi cu cei interesați, ai nevoie de SEO local pentru a-ți crește vizibilitate și, implicit, vânzările.

Ce este SEO Local

SEO Local nu are o definiție simplă deoarece este un întreg proces realizat de experții SEO pentru a crește vizibilitatea unor afaceri cu sediu fizic. Practic, prin utilizarea unor tehnici bine stabilite, o agenție poate ajuta un brand să apară în primele poziții pentru o căutare locală.

Prin căutare locală ne referim la utilizatorii care fie folosesc un keyword local în bara de search precum “cafenea specialitate bucurești”, fie au locația pornită pe dispozitivul pe care îl folosesc pentru informații.

Cum funcționează SEO Local

SEO Local funcționează aproape la fel ca o căutare normală pe Google, mai exact, în funcție de keyword, Google scanează prin index pentru a oferi cele mai bune rezultate. Diferența stă în criteriile folosite pentru a ranka rezultatele.

Pentru SEO Local sunt folosite o serie de criterii unice, precum:

  • Locația persoanei care efectuează căutarea;
  • Citările NAP (Nume, Adresă, Număr de telefon);
  • Prezența unei listări Google My Business;
  • Cuvintele cheie folosite în profilul de Google My Business;
  • Sentimentul review-urilor online;
  • Cuvintele cheie folosite în review-urile online;
  • Numărul de check-in-uri de la locație;
  • Share-urile pe Social Media;
  • Rating-ul de pe Google Maps.

 

6 pași esențiali pentru un SEO Local de succes

Dacă îți dorești ca afacerea ta să apară mereu printre primele rezultatele în căutările locale, cea mai bună soluție este să apelezi la o agenție SEO unde specialiștii vor ști exact ce pași să urmeze pentru a-ți asigura succesul.

În cele ce urmează îți prezentăm pe scurt pașii esențiali:

Pasul 1: Analizează cuvintelor cheie

Strategia de optimizare seo începe mereu cu o căutare a cuvintelor cheie pe care este important să rankezi astfel încât să te bucuri de vizibilitate. Mai exact, trebuie să găsești cuvintele pe care oamenii le folosesc atunci când caută o afacere cu un profil similar cu al tău. Poți face asta folosind diverse tool-uri sau prin următoarele metode:

  • Serviciu în locație: imaginează-ți ce ar căuta o persoană pentru a ajunge la o afacere, probabil va fi o formulare precum „instalator în București” sau „revizie centrală în Iași”; fă o listă cu serviciile pe care le oferi și locurile unde activezi;
  • Caută idei pe Olx: există o varietate de oferte servicii pe acest website, din care te poți inspira pentru keywords, spre exemplu „stylist experiență păr creț” sau „zugrav de încredere”;
  • Google Autocomplete: când scrii chiar și doar câteva litere în bara de search, Google îți va oferi sugestii de căutări pe care le poți utiliza drept cuvinte cheie;
  • Cuvinte cheie utilizate de competitori: folosește un tool pentru a vedea care sunt cuvintele cheie pe care rankează competitorii afacerii tale.

Pasul 2: Optimizează Google My Business

Optimizarea profilului de Google My Business este cea mai relevantă parte a unei strategii de SEO Local. Este important să completezi corect cât mai multe detalii, ajutat de ghidul Google, deoarece respectivele informații vor fi afișate celor care caută o afacere cu profilul tău.

Ai opțiunea să creezi o nouă afacere sau să preiei una deja existentă și este recomandat să completezi următoarele informații esențiale:

  • Link către site-ul web;
  • Orele de funcționare;
  • Categorii de servicii sau produse și etichete;
  • Recenzii de la clienți;
  • Adresa exactă a afacerii;
  • Ore la care sediul este cel mai aglomerat;
  • Poze;
  • Logo-ul companiei.

 

Pasul 3: Obține cât mai multe citări NAP

Prin citări ne referim la apariții online ale afacerii tale, unde sunt menționate numele, adresa și numărul de telefon, informații cunoscute ca NAP în domeniul SEO. Există două tipuri de citări NAP:

  • Structurate: de obicei pe paginile de Social Media, unde informațiile sunt structurate vizual;
  • Nestructurate: cel mai comun în articole, fără să urmeze o structură prestabilită.

În primul rând trebuie să verifici care sunt citările deja existente și dacă sunt corecte. Dacă există informații incorecte, trebuie corectate deoarece NAP este un factor important pentru algoritmul Google. Mai apoi, trebuie să obții cât mai multe citări.

Poți face asta prin detectarea diverselor registre de adrese relevante pentru industria ta unde să îți introduci datele sau platforme folosite de oameni pentru a găsi produse și servicii.

 

Pasul 4: Optimizează SEO On-Page

Toate regulile clasice de optimizare SEO On-Page se aplică și pentru SEO Local, dar mai sunt câteva diferențe pe care trebuie să le ai în vedere dacă vrei să apari printre primele rezultate. Iată-le pe cele mai relevante:

  • Creează Landing Pages pentru fiecare locație a afacerii tale: fiecare pagină dedicată pentru locul respectiv trebuie să includă orele de funcționare, NAP și cuvintele cheie relevante integrate natural în content;
  • Optimizează homepage-ul: prima pagină ar trebui să fie optimizată în jurul locației principale și să includă informațiile NAP, o hartă Google cu indicații către sediu, testimoniale ale unor clienți mulțumiți și marcajul Schema;
  • Utilizează marcajul Schema: este un cod adițional care trimite informații relevante către Google; poți folosi tool-ul Structured Markup Helper de la Google care face totul intuitiv.

 

Pasul 5: Creează o strategie de Link Building

Link Building este un factor de bază pentru orice strategie de optimizare SEO și există o varietate de moduri prin care să obții link-uri care să crească autoritatea domeniului tău. Printre cele mai utilizate și eficiente se numără:

  • Crearea unui blog: oferă informații relevante pentru cititori precum ghiduri sau articole care să le ofere soluții la probleme legate de industria ta;
  • Native Advertising: scrie articole informative și publică-le pe alte platforme cu link către website-ul tău;
  • Descoperă locurile unde se promovează competitorii tăi.

 

Pasul 6: Obține review-uri pozitive

SEO Local are nevoie de mentenanță continuă pentru a oferi cele mai bune rezultate. Astfel, fă-ți un scop din a invita clienții să își spună părerea despre afacerea ta pe Google, dar nu uita să și răspunzi la fiecare review astfel încât Google să observe că ai o afacere activă.

De asemenea, Google My Business are și o platformă integrată numită Google Posts pe care o poți folosi să postezi imagini și texte de până la 300 de cuvinte. Activitatea pe această platformă va avea un efect pozitiv în poziția ta din căutări.

Mai mult, publică constant noi articole pe blog și pe alte platforme, dar alege oameni de încredere, care să producă articole de calitate, utile pentru cititori, nu doar cantitate.

Dacă îți dorești ca afacerea ta să fie un succes și să aibă o vizibilitate cât mai mare în căutările pe Google astfel încât să atragi cât mai mulți clienți, ai nevoie de o agenție care să îți ofere servicii de SEO Local eficiente și personalizate în funcție de nevoile brandului tău.

NOUTĂȚI

Articole similare

Copywriting vs Content Writing

Una dintre cele mai frecvente confuzii din domeniul comunicării este legată de copywriting versus content writing.  Deși ambele tipuri de servicii au trăsături comune, există

Citește