Branding-ul a fost mereu un subiect complex. Toată lumea folosește termenul ”brand”, însă foarte puțini reușesc să îl definească în mod clar. Am avut și clienți care confundau brandul cu un website. Deși website-ul și prezența digitală sunt aspecte esențiale în construcția brandului, ele reprezintă o parte din acesta. Pentru a avea o așteptare clară a rezultatelor în ceea ce privește business-ul tău și pentru a defini pașii ce trebuie parcurși pentru atingerea lor, este necesar să ai o imagine clară a termenilor de branding.
#1. Identitatea de brand
Să începem cu noțiunile de bază. Ce este, mai exact, o marcă și ce este identitatea de brand? Marca înseamnă un nume ușor de recunoscut, care spune oamenilor imediat ceva despre o companie dintr-un anumit domeniu. Identitatea de brand este felul în care oamenii recunosc marca. Poate fi prin logo și alte elemente asociate lui. Spre exemplu, logo-ul Nike, de altfel foarte simplu, e recunoscut imediat de întreaga lume alături de sloganul ”Just Do It”.
#2. Imaginea de brand
Imaginea de brand este ideea pe care oamenii o dezvoltă în mintea lor despre compania ta. De asemenea, aceasta dictează așteptările lor din partea brandului. De exemplu, dacă un brand de lux cu un target bine definit ar vinde produse ieftine, imaginea acestuia ar putea fi afectată prin percepția consumatorilor săi despre brand.
#3. Poziționare de brand
Poziționarea este felul în care un produs este plasat pe piață. În principiu, aceasta definește ce segmente de piață dorește brandul să targeteze. De exemplu, Virginia Slims sunt țigări pentru femei, brandul fiind poziționat să atragă acest segment prin aspectul subțire al țigărilor și al pachetului.
#4. Personalitatea brandului
Personalitatea brandului este exact ca personalitatea unei persoane. Presupune calități emoționale sau personale pe care le asociem cu un anumit brand. Fiecare element de branding, de la logo, culori, website, ton al vocii, denumire etc. este un ingredient adăugat personalității sale.
Vrei să transformi compania ta într-un brand de succes? Apelează cu încredere la o agentie de marketing online.
Articole similare

Ghid esențial despre marketing afiliat
Locurile de muncă cu program strict pot genera mai multe frustrări, inclusiv cele legate de bani și timp liber. În cazul în care lucrezi într-o

Capacitățile ChatGPT: care sunt limitele?
Inteligența artificială a pătruns profund în lumea marketingului digital, transformând modul în care brandurile creează conținut, cercetează piețele și interacționează cu publicul. Printre cele mai

Strategie SEO pentru viitor: ce tendințe ar putea avea loc în 2025?
Într-un domeniu aflat într-o continuă evoluție, cum este optimizarea SEO, este esențial să privim înainte și să anticipăm tendințele care vor modela peisajul digital în



