Cu două săptămâni înainte de Valentine’s Day, orice om de afaceri speră la noi clienți și, implicit, la vânzări mai mari. Succesul unui business ține de o strategie eficientă de marketing, care începe prin cunoașterea publicului țintă și a comportamentului acestuia. Astăzi, îți oferim datele care să te ajute să înțelegi de ce o strategie de marketing pentru Valentine’s Day e crucială pentru business-ul tău.
Buget: bărbații investesc dublu în cadourile de Valentine’s Day
-în 2016, bugetul mediu alocat pentru Valentine’s Day a fost de 146 de dolari/persoană;
-segmentul de vârstă 25-34 de ani conduce în topul bugetelor alocate de Valentine’s Day, urmat de categoriile 35-44 de ani și 18-24 de ani;
-pentru un cadou de Valentine’s Day, bărbații investesc, în medie, de două ori mai mult decât femeile;
-pentru cuplurile necăsătorite, bugetul de Valentine’s Day e cu 20% mai mare decât pentru cuplurile căsătorite;
-nu puțini sunt utilizatorii fără pereche de Valentine’s Day (40-45%), dar asta nu înseamnă că nu fac cumpărături de Ziua Îndrăgostiților; un bărbat din această categorie are, în medie, un buget de 70 de dolari, în vreme ce bugetul unei femei este, în medie, 40 de dolari;
-Valentine’s Day nu este doar pentru partenerul de cuplu, utilizatorii oferind, de Ziua Îndrăgostiților, cadouri și pentru prieteni (20%), copii (7%), profesori (7%), colegi de clasă sau de serviciu (3%), părinți (2%) și chiar animale de companie (1%); mai mult, un utilizator investește, în medie, 26 de dolari într-un cadou de Valentine’s Day pentru animalul de companie.
Căutarea cadoului de Valentine’s Day începe cu două săptămâni înainte
-înainte de a cumpăra un cadou, 72% dintre tineri caută online idei de cadouri și/sau informații despre anumite cadouri;
-căutările de cadouri pentru Valentine’s Day încep cu două săptămâni înainte și se intensifică în perioada 7-12 februarie;
-71% dintre tineri folosesc rețelele sociale ca sursă de inspirație pentru cadoul pe care vor să îl ofere de Valentine’s Day;
-56% dintre utilizatori folosesc dispozitivele mobile fie pentru a căuta un cadou, fie pentru a compara prețurile oferite de mai mulți comercianți pentru același produs/serviciu;
-cei mai mulți dintre utilizatorii de Internet au folosit dispozitivele mobile, în aceeași perioadă a anului trecut, pentru a căuta bijuterii (inele de logodnă, coliere și cercei);
-pentru 63% din bărbați și 69% dintre femei, cererea în căsătorie de Valentine’s Day este un clișeu; cu toate acestea, 10% dintre cererile în căsătorie din timpul unui an au loc de Ziua Îndrăgostiților.
Achiziție: o treime din cumpărăturile de Valentine’s Day, exclusiv online
-anul trecut, nu mai puțin de 28% dintre cumpărăturile de Valentine’s Day au fost realizate exclusiv în mediul online;
-tot în 2016, 41% dintre utilizatorii de Internet au folosit un dispozitiv mobil pentru a achiziționa un cadou de Valentine’s Day;
-pentru 77% dintre cei care cumpără online, review-urile despre produsele/serviciile pe care vor să le cumpere sunt hotărâtoare în procesul de achiziție;
-înainte de achiziția propriu-zisă, 2/3 din clienții unui magazin fizic vor folosi un dispozitiv mobil pentru a afla care sunt prețurile practicate de concurență pentru aceleași produse/servicii;
-71% dintre utilizatori consideră că vor afla din mediul online de promoțiile de Valentine’s Day, în vreme ce doar 29% se bazează pe promoțiile din magazinele fizice.
Nu toți bărbații oferă flori de Valentine’s Day, 14% dintre femei își cumpără singure
-doar în SUA, numărul trandafirilor comercializați de Valentine’s Day într-un singur an depășește 250 de milioane; 63% dintre cumpărători optează pentru trandafiri roșii, 27% pentru trandafiri roz;
-20% din totalul achizițiilor de flori de pe parcursul unui an întreg au loc de Ziua Îndrăgostiților;
-19% dintre utilizatorii de Internet apelează, de Valentine’s Day, la florării online;
-73% dintre bărbați oferă (și) flori în dar de Ziua Îndrăgostiților;
-14% dintre femei își cumpără singure flori de Valentine’s Day.
Cadoul ideal de Valentine’s Day, în funcție de buget și inspirație
-38% dintre utilizatori ar vrea să primească un smartphone cadou de Valentine’s Day;
-45% dintre bărbați consideră că un buchet de flori este cadoul ideal pentru iubită/soție, însă doar 4% dintre femei sunt de acord cu această afirmație; pentru femei, cadoul ideal este o vacanță (27%) sau o mașină (17%), cu precizarea că nici bijuteriile nu sunt o idee deloc rea (13%);
-în 2016, de Valentine’s Day, 22% dintre femei au fost dezamăgite că nu au primit bijuterii drept cadou, în vreme ce alte 55% se așteptau și la o cină romantică;
-în funcție de bugetul partenerului de cuplu, cadoul ideal pentru o femeie poate presupune fie un buchet de flori, o cină romantică și un smartphone, fie un buchet uriaș de trandafiri, o cină romantică și bijuterii cu diamant;
-de Valentine’s Day, 42% dintre cupluri optează pentru restaurantul preferat, în vreme ce 11% aleg un restaurant pe care nu l-au mai frecventat;
-53% dintre femei pun capăt unei relații, dacă nu primesc un cadou de Valentine’s Day.
Previziunile pentru 2017 arată că, de Ziua Îndrăgostiților, cel puțin 45% dintre cadouri vor fi achiziționate prin intermediul dispozitivelor mobile. În ceea ce privește cadourile în sine, estimările specialiștilor în marketing arată că următoarele categorii vor fi în prim-plan: flori, bomboane, felicitări, cină romantică, city-break, bijuterii, îmbrăcăminte (inclusiv lenjerie intimă), parfumuri.
Hai să bem o cafea împreună și să îți propunem o strategie eficientă de marketing digital pentru Valentine’s Day.
Articole similare

Verificare domeniu Web: Află tot ce trebuie să știi despre numele de domeniu
Dacă îți dorești să-ți lansezi primul site web, este bine să știi că numele de domeniu este un element esențial, căruia trebuie să-i oferi maximă

Cum să creezi conținut de calitate?
Într-o lume în care conținutul este rege, crearea de conținut de calitate nu mai este o opțiune, ci o necesitate pentru orice afacere digitală care

SEO și AI: Cum să le combini eficient?
Într-o eră în care tehnologia avansează rapid, SEO (Search Engine Optimization) și inteligența artificială (AI) devin din ce în ce mai interconectate. AI transformă modul