NOVA Power and Gas

Nova Power & Gas este o companie producătoare și furnizoare de energie, cu 100% capital românesc. Parte a grupului E-INFRA, alături de Electrogrup, Direct One și Netcity aceasta a făcut primii pași în furnizarea de energie electrică și gaze naturale în 2007, pentru clienții business. Astăzi, odată cu liberalizarea pieței de energie, Nova și-a dorit să ajungă și la clienții casnici.

Provocarea?

Transformarea unei companii prezentă în special la nivel local, în Cluj–Napoca, într-un brand national cu adresabilitate B2C, capabil să concureze cu marile corporații internaționale, care dominau piața de energie din România.

Soluția?

Am pus la bătaie tot know-how-ul acumulat de-a lungul anilor în zona de digital marketing și am creat o strategie integrată, unitară, așa cum știm noi cel mai bine, adică 360o. Am auditat platformele folosite, am stabilit obiectivele, printre care cel mai important – creșterea ratei de conversie exprimată prin contracte semnate exclusiv online –  și am reunit toate tehnicile și instrumentele care să ne ajute să atingem toate goal-urile pe care ni le-am propus.

Website

Întrucât website-ul era creat pentru a se adresa consumatorilor B2B, acesta a trebuit refăcut integral, astfel încât să răspundă cât mai bine și nevoilor clienților casnici. De aceea, am avut grijă să facem dezvoltări custom, folosind cele mai noi tehnologii si limbaje de programare, care să integreze calculatorul de consum. Rolul acestuia era unul esențial, atât pentru a-i prezenta utilizatorului economiile pe care le-ar putea face dacă ar opta pentru o ofertă Nova de furnizare gaze naturale sau energie electrică, cât și pentru a-i facilita procesul de contractare 100% online.

 

SEO

La pachet cu un website user-friendly și responsive, vin și optimizările SEO care să-l transforme într-un reper în motoarele de căutare. Provocarea cea mai mare a constat în migrarea site-ului de pe domeniul www.novapg.ro către www.vreaulanova.ro, fără a pierde din ranking-uri. Părțile tehnice au fost urmate, bineînțeles, și de o strategie de conținut atât pentru blogul intern, cât și pentru partea de link building. Având la bază un keyword mapping extins, am targetat atât cuvinte cheie proprii, cât și cuvinte cheie ale competiției, prin care să generăm, într-un mod smart și natural, mai mult trafic organic care să ducă la creșterea ratei de conversie din acest canal.

 

Social Media

Crearea unei comunități în jurul brandului a însemnat un alt pas important din strategia noastră 360o. Întrucât publicul Nova Power & Gas era împărțit în clienți casnici și clienți de business, am ales ca, în funcție de platforme, să ne adaptăm comunicarea, pentru a răspunde cât mai bine intereselor și nevoilor clienților.

Astfel, pentru Facebook și Instagram, pe un ton mai prietenos, am propus crearea unor rutine editoriale, prin care să informăm și să explicăm miturile din jurul ideii de schimbare a furnizorului, să generăm engagement, dar și conversii.

În schimb, pe Linkedin am abordat un ton of voice adaptat profesioniștilor, în care am urmărit în special familiarizarea acestora cu serviciile și asistența oferită de Nova.

 

PPC

O altă componentă esențială a strategiei 360o a fost partea de performance marketing, în care am inclus și zona de affiliate marketing. Printr-o strategie atent gândită am avut grijă să creăm campanii pe platformele Google și Facebook care să aducă un număr maxim de conversii raportat la bugetul utilizat. Campaniile de search, brand protect, reach, look alike ori remarketing, atent monitorizate și optimizate, ne-au ajutat să generăm creșteri notabile, de la o lună la alta, și cu până la 100%.

 

E-mail marketing

Deși mulți subestimează puterea e-mail marketing-ului, acesta este unul dintre instrumentele noastre preferate. De la sondaje care să ne ajute să aflăm părerea consumatorilor pentru a propune îmbunătățiri pe zona de marketing, la prezentarea și promovarea ofertelor Nova și până la urări și comunicări importante, newsletterele au avut un rol important în creșterea brandului.

 

Creație: Copywriting & Art Direction

Un concept de comunicare unitar, declinat 360o este secretul care oferă coerență acțiunilor și serviciilor pe care le oferim, chiar dacă unele sunt de natură tehnică. De ce? Pentru că indiferent pe ce platformă întâlnește utilizatorul brandul, acesta va lua contact cu mesaje similare – parte a aceleași idei – care îl vor îndrepta către o acțiune dezirabilă, fie ea de engagement, de semnare a unui contract, ori de abonare la newsletter.

Astfel, am „tradus” și am comunicat ideea de energie bună pe care o oferă Nova prin faptul că aceasta te ajută să ai viața pe care ți-o dorești (indiferent ce înseamnă acest lucru pentru consumatorul casnic).

Aplicând o strategie 360o, multi-channel, am urmărit să creăm campanii dedicate și activări de brand care să atingă obiectivele generale precum: creșterea notorietății brandului, crearea unei atitudini favorabile Nova în rândul consumatorilor și nu în ultimul rând, generarea de trafic pe site și creșterea ratei de conversie.

Astfel, am propus și am implementat, de la A la Z, o serie de acțiuni de comunicare integrate, care au depășit sfera digitalului și au reprezentat bune oportunități de promovare. Printre cele mai importante se află:

– Content video prin care am creat un tutorial de schimbare a furnizorului și un video explicativ privind liberalizarea pieței de gaze naturale.

– Concurs de abonare la Newsletter cu componentă de CSR, desfășurat printr-un Landing Page separat, în vederea creșterii bazei de date Nova.

– Testimoniale video create și filmate cu oameni reali, pentru promovarea în Campaniile Pay Per Click și Social Media.

– Influencer Marketing, campanie specială prin care bloggeri renumiți au creat articole cu și despre energie bună, pe care le-au promovat ulterior în Social Media.

– Campanie concurs: „Câștigă premii cu energie bună”, în vederea creșterii notorietății și a atitudinii pozitive față de brand. Aceasta s-a desfășurat pe un Landing Page separat, pe o perioadă de 2 săptămâni, având un mecanism simplu, în care consumatorii erau încurajați să încarce o imagine cu lucrurile și activitățile care le oferă energie bună. Campania s-a bucurat de un real succes, cu un feedback pozitiv din partea consumatorilor și mii de înscrieri unice.

Deși ar mai fi poate multe multe de povestit, un lucru este sigur: abordarea noastră 360o s-a dovedit a fi câștigătoare, de la pitch la obiectivele îndeplinite.

NOUTĂȚI

Articole similare