
Pe lângă identitatea verbală (nume, slogan) ori auditivă (jingles, efecte sonore), identitatea vizuală este una dintre cele mai importante componente ale unui brand.
Aceasta este formată din:
- Logo
- Fonturi
- Cromatică
- Tipuri de imagini
- Supergrafic sau alte elemente distinctive
De ce este importantă? Pentru că, așa cum știm, o imagine face cât 1,000 de cuvinte. Dar iată alte câteva motive:
- Exprimă personalitatea brandului. Fie că aceasta este sobra și corporate sau prietenoasă și amuzantă, fiecare linie, culoare ori font vor transmite această idee.
- Diferențiază brandul tău de cel al competiției. Dacă de exemplu mergi pe stradă și vezi banner cu un M galben, probabil nu te vei gândi la KFC sau Burger King, ci la McDonald’s.
- Oferă unitate în comunicare. Indiferent dacă vorbim despre o postare in Social Media, un outdoor sau un video, păstrarea unei coerențe la nivel de culori sau modul in care este plasat logo-ul, va facilita memorabilitatea brandului tău.
- Contribuie la creșterea notorietății. Cu cât există mai multă unitate vizuală pe materialele de comunicare, iar brandul tău are mai multă expunere, cu atât produsul sau serviciul tău va ocupa un loc mai important în mintea consumatorilor.
- Loializează consumatorii, prin asocierea cu anumite stări și emoții. Cu siguranță cunoști și tu persoane care au materiale promoționale cu simbolurile anumitor branduri precum: Coca-Cola sau BMW. Sau cei care și-au făcut tatuaje cu logo-urile brandurilor preferate. Deși poate părea irațional, aceasta este puterea unui brand – exprimată și prin identitatea vizuală.
Concluzia?
Dacă ai un brand nou, înainte de a da startul comunicarii, asigură-te că ai o identitate vizuală puternică.
Iar dacă ești de ceva timp pe piață și ai deja un brand-book care contine elementele discutate și regulile lor de folosire, aplică-le indiferent de platforma sau canalul pe care comunici.
Te invităm să dai like, share și subscribe, iar dacă ai întrebări te așteptăm în secțiunea de comentarii.
Până data viitoare,
Spor la conversii!
Articole similare

Ce alte motoare de căutare mai poți folosi în afară de Google Chrome?
Când vine vorba de navigarea online, mulți dintre noi se bazează automat pe Google și Google Chrome. Totuși, există și alte motoare de căutare care

Ce trebuie să știi despre SEO content writing?
SEO content writing este un instrument eficient în procesul de indexare a unui site web pe motoarele de căutare. În acest articol de blog, vom

Cum sa cresti contul de TikTok pentru business-ul tau
Cu peste un miliard de utilizatori și conținut din toate domeniile, Tik Tok este platforma momentului, Un bun motiv pentru a face parte din mixul