
Marketing-ul este acel gen de activitate despre care auzi foarte multe și foarte des, dar nu știi exact cum să o definești. Ei bine, nu ești singurul. Nici Google nu te va ajuta foarte mult, pentru că vei găsi multe variante de definire a acestui domeniu vast și ofertant. Iar lucrurile nu stau foarte diferit când vine vorba despre marketing online.
În esență, marketing online reprezintă suma de tehnici și instrumente utilizate pentru a promova servicii și produse în online. Având în vedere că în online se întâmplă aproape totul, nici nu este de mirare că marketing-ul online este mai important în prezent decât marketing-ul tradițional.
Tipuri de avantaje ale marketing-ului online
Avantajul pe care online marketing-ul îl oferă nu se limitează doar la faptul că ajută business-urile să ajungă, datorită internetului, instantaneu la publicul țintă, ci și la multitudinea de instrumente de configurare și măsurare pe care le oferă. Orice parametru al unei campanii poate fi ajustat rapid și se pot genera date exacte despre profilul consumatorilor și despre comportamentul acestora.
Marketing-ul offline pune la dispoziție mult mai puține instrumente care să ofere clientului o imagine concludentă despre impactul și succesul unei campanii. Dacă în cazul unui flyer sau al unui panou outdoor este aproape imposibil de controlat cine vede reclama, un ad pe Facebook îți permite să filtrezi încă de la început publicul țintă și zona în care se afișează.
Diversitatea canalelor pe care le are la dispoziție marketing-ul online permit stabilirea unei strategii personalizate pentru fiecare tip de business. În linii mari, se împart în plătite, organice sau virale. Segmentarea ulterioară ține și de specificul pieței locale. Anumite canale de online marketing care performează foarte bine în USA (Twitter, de exemplu) nu au un impact foarte mare în România.
O agenție de marketing online poate stabili pentru fiecare client o „rețetă” individualizată de canale care pot să contribuie la atingerea obiectivului dorit. Expertiza pe care o are va ajuta agenția de marketing online să recomande unui client dintr-o anumită industrie, un mix între promovare prin PPC, social media marketing, online direct marketing și altuia video marketing, content marketing și SEO.
Obiectivele stabilite pentru fiecare campanie și bugetul disponibil influențează și ele tipurile de canale de marketing online ce vor fi folosite pentru o campanie. Tocmai de aceea, colaborarea strânsă cu o agenție de marketing online este importantă pentru o strategie reușită.
Articole similare

Ce reguli de optimizare SEO trebuie să respecți pentru a nu fi afectat de update-urile Google?
Optimizarea SEO reprezintă un pilon esențial pentru succesul oricărui site web. Deși motoarele de căutare, precum Google, își actualizează constant algoritmii, există reguli de optimizare

SEO vs. SEM: Cum se diferențiază și ce rol are fiecare?
În era digitală, succesul unei afaceri depinde în mare măsură de vizibilitatea sa online. Două dintre cele mai utilizate strategii pentru a atinge acest obiectiv

Optimizare SEO On Page, partea 4. Experiența finală a utilizatorului
Când vorbim despre optimizare SEO on page, deseori ne concentrăm asupra cuvintelor cheie, meta descrierilor și a altor aspecte tehnice. Totuși, în acest articol, ne