Într-o lume în care peste 170 de milioane de persoane folosesc cu regularitate rețelele sociale, ești obligat, dacă vrei un business de succes, să știi cu ce se mănâncă marketing-ul digital și, apoi, să fii în permanență la curent cu evoluțiile în acest domeniu.
Web 1.0, începutul erei digitale
Sintagma marketing digital a fost folosită pentru prima dată la începutul anilor 1990, atunci când, cu apariția internetului și a platformei Web 1.0, era marcat începutul erei digitale. Platforma Web 1.0 le oferea utilizatorilor posibilitatea de a găsi informațiile pe care le căutau, dar nu le oferea și posibilitatea de a distribui aceste informații pe internet. În 1993, apărea primul banner pe care se putea da click, iar HotWired începea să se promoveze prin astfel de banner-e. Acest moment marca începutul tranziției către era marketing-ului digital. Un an mai târziu, noi tehnologii își făceau apariția în lumea digital. Același an avea să aducă și lansarea Yahoo, care schimba complet lumea digital, determinând companiile să își optimizeze site-urile. În 1996, erau lansate și alte motoare de căutare, precum HotBot, LookSmart și Alexa.
Revoluția Google
Anul 1998 avea să aducă apariția Google. Microsoft lansa motorul de căutare MSN, iar Yahoo răspundea cu Yahoo Web Search. Anul 2000 era fatal pentru motoarele de căutare mai puțin importante, care dispăreau de pe piață, făcând loc giganților în domeniu. În 2006, când traficul pe motoarele de căutare avea să atingă, într-o singură lună, nivelul de 6,4 miliarde, Microsoft trecea MSN pe linie moartă și lansa Live Search, pentru a concura cu Google și Yahoo. Google profita de oportunitate și lansa AdWords și AdSense. Realizând, în timp, importanța analizării conținutului pe care îl primea, Google începea să targeteze reclamele în funcție de interesele utilizatorilor, schimbând încă o dată marketing-ul digital.
Web 2.0 și rețelele sociale
Apoi, apărea platforma Web 2.0, iar oamenii treceau de la stadiul de utilizatori pasivi, la cel de participanți activi, iar asta întrucât Web 2.0 le oferea posibilitatea de a interacționa cu alți utilizatori și cu alte business-uri. La scurt timp, își făceau apariția și rețelele sociale. MySpare deschidea acest drum, fiind urmată de Facebook. Companiile au realizat că aceste rețele sociale deschideau alte uși și ofereau posibilitatea promovării produselor și serviciilor într-o lume nouă. Cookie-urile reprezentau o altă bornă în industria marketing-ului digital. Astfel, era nevoie de o nouă abordare. Aceea de a afla, cu ajutorul acestor date, comportamentul și obiceiurile de browsing ale utilizatorilor de internet și, apoi, de a croi promoții care să se plieze pe acestea.
Lumea digitală e în continuă schimbare. Hai să bem o cafea împreună și să îți explicăm cum îți poți adapta business-ul, astfel încât succes-ul să rămână de partea ta.
Articole similare

SEO și AI: Cum să le combini eficient?
Într-o eră în care tehnologia avansează rapid, SEO (Search Engine Optimization) și inteligența artificială (AI) devin din ce în ce mai interconectate. AI transformă modul

Ce impact are inteligența artificială asupra multor strategii de afiliere?
Inteligența artificială transformă profund modul în care funcționează strategiile de afiliere. De la generarea automată de conținut până la înlocuirea interacțiunilor tradiționale cu utilizatorii, AI

Ce fel de conținut trebuie să creezi dacă faci App Store Optimization?
App Store Optimization (ASO) reprezintă procesul de optimizare a aplicațiilor mobile pentru a obține un rang mai înalt în rezultatele căutării magazinului de aplicații. Așa