App Store Optimization – Care este cheia succesului?  

Google raportează că 48% dintre utilizatori găsesc aplicații mobile noi navigând în Magazinul Play. Asta înseamnă că o mare parte din cele 108,5 miliarde de descărcări anuale se întâmplă în acest mod. 

Pe piața de aplicații extrem de competitivă de astăzi, este esențial pentru dezvoltatori și agențiile de marketing să optimizeze produsele pentru magazinele de aplicații. App Store Optimization (ASO) este procesul de îmbunătățire a vizibilității unei aplicații în rezultatele căutării unui magazin de aplicații. Acest lucru produce, în cele din urmă,  o creștere a descărcărilor și, implicit, a veniturilor.  

Acest ghid complet despre App Store Optimization îți poate oferi o înțelegere profundă asupra strategiilor cheie și a celor mai bune practici pentru îmbunătățirea vizibilității și a performanțelor în magazinul de aplicații.  

CUPRINS 

  1. App Store Optimization – Cum a apărut? 
  1. Ce este App Store Optimization? 
  1. De ce este important App Store Optimization? 
  1. Care este diferența dintre SEO și App Store Optimization? 
  1. 4 factori ce influențează clasarea în App Store Optimization 
  1. 9 strategii de App Store Optimization 

 

App Store Optimization – Cum a apărut?  

Magazinul de aplicații Apple a fost lansat în 2008, revoluționând modul în care sunt folosite  telefoanele. În același an, a urmat magazinul Google Play pentru dispozitivele Android.  

Nu a durat mult ca piața să devină extrem de aglomerată și competitivă, ceea ce a dus la două mari întrebări: 

  • Cum pot dezvoltatorii să creeze aplicații descărcate de un număr mare de utilizatori?  
  • Cum pot utilizatorii să găsească cele mai potrivite aplicații pentru ei? 

 Acesta este momentul când a intrat în joc App Store Optimization. Similar cu modul în care căutarea Google are propriul set de standarde de clasare în SERP, App Store are propriul algoritm, care include evaluarea cuvintelor cheie și a recenziilor, printre altele. 

Primele zile de App Store Optimization s-au concentrat în primul rând pe cuvinte cheie. Pe măsură ce concurența a crescut, s-au mărit și strategiile ASO. Astfel, App Store Optimization a devenit puțin mai complicat, luându-se în considerare îmbunătățirea experienței utilizatorului.  

În această fază, algoritmul ASO a început să ia în considerare comportamentele de navigare și traficul de recomandare. Prin urmare, a început să se pună accent pe ratele de conversie și pe timpul petrecut pe pagina aplicației, pentru a dicta calitatea aplicației. 

Astăzi, însă, App Store Optimization este complex, așa că este necesar să citești rândurile de mai jos, pentru a afla cât mai multe despre acest proces.  

Ce este App Store Optimization? 

App Store Optimization îmbunătățește vizibilitatea și clasarea unei aplicații mobile într-un magazin de aplicații, cum ar fi Apple App Store sau Google Play Store, cu scopul de a  crește vizibilitatea și de a genera descărcări organice. 

Acest lucru se realizează prin optimizarea diferitelor elemente ale unei aplicații, cum ar fi titlul, descrierea, cuvintele cheie și recenziile, pentru a o face mai atrăgătoare, atât pentru utilizatori, cât și pentru algoritmii magazinului.  

Astfel, similar cu SEO, strategia ASO se concentrează pe obținerea unor poziții de top în rezultatele căutării, însă într-un  mediu diferit, care este magazinul de aplicații. Obiectivul principal al App Store Optimization este de a obține îmbunătățirea clasării  în rezultatele căutării. 

Află în continuare motivele pentru care să folosești App Store Optimization pentru aplicațiile tale mobile.  

De ce este important App Store Optimization? 

Optimizarea magazinului de aplicații pentru comerțul electronic deschide mai multe uși. După optimizarea aplicațiilor, crește rata de descărcare a acestora, se obține un număr mai mare de recenzii și multe alte beneficii importante. 

Ca să înțelegi mai bine, iată aici, în mod detaliat, care sunt avantajele pe care le oferă App Store Optimization:  

  1. Promovarea aplicației

 Concurența în industria comerțului electronic este acerbă. Aceasta a fost accelerată semnificativ de pandemie, care a dus la creșterea comerțului electronic.  Această tendință a continuat de atunci, iar cifrele cresc constant, în fiecare an. 

Prin urmare, pentru a te asigura că aplicația apare cât mai mult posibil în căutările magazinului de aplicații, optimizarea este esențială. Acest lucru asigură popularitate, prin sporirea numărului de afișări.  

  1. Conștientizarea mărcii

Când acorzi atenție procesului App Store Optimization, poți observa o creștere a clasamentului în topul căutărilor. Astfel, ASO ajută  la maximizarea gradului  de conștientizare a brand-ului. 

  1. Reducerea costurilor

Similar cu optimizarea pentru motoarele de căutare, odată ce aplicațiile sunt optimizate regulat  pentru magazinele de aplicații și sunt actualizate constant, acestea încep să genereze rezultate, fără a fi nevoie de  promovare ASO continuă. În acest fel, aplicația poate atrage suficientă atenție din partea consumatorilor, pentru a spori aparițiile în rezultatele căutării și pentru a maximiza numărul de descărcări.  

În acest fel, optimizarea magazinului de aplicații pentru comerțul electronic poate reduce semnificativ costurile de promovare. Cu ajutorul App Store Optimization, trebuie doar să aștepți un timp pentru a te bucura de succes. Astfel, o strategie eficientă de optimizare a aplicației te poate ajuta să obții trafic organic, fără a cheltui sume mari pe publicitate. 

      4. Vizarea publicului țintă

Atingerea publicului țintă poate necesita multă muncă, însă dacă aplicația este optimizată bine, cu siguranță brand-ul apare  în rezultatele căutării consumatorilor țintiți cu ajutorul cuvintelor cheie potrivite. 

       5. Crește veniturile

Cu ajutorul ASO brand-ul poate dobândi noi clienți, ceea ce înseamnă creșterea veniturilor. 

App Store Optimization poate avea un impact semnificativ asupra succesului unei aplicații. Află în continuare cum să implementezi cele mai bune strategii, pentru a obține rezultate dorite. 

Care este diferența dintre SEO și App Store Optimization? 

Optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO) și optimizarea magazinului de aplicații (ASO) funcționează ambele în mod similar, deoarece afișează  un brand în fața consumatorilor, pe baza unor cuvinte cheie.  

SEO lucrează pentru clasare în algoritmii motoarelor de căutare, cum ar fi cei de la Google sau Bing. App Store Optimization, în schimb, se concentrează pe algoritmii magazinelor de aplicații, cum ar fi pentru Google Play Store sau Apple App Store. 

Când un utilizator introduce un cuvânt cheie, strategiile eficiente SEO și ASO sporesc șansele ca produsul digital să apară în pagina de rezultate. 

În plus, SEO este folosit pentru a crește traficul organic și vizibilitatea unui site web sau a unei pagini web. Acesta urmărește să conecteze oamenii cu conținutul sau serviciile potrivite pentru nevoile lor. În schimb, ASO este folosit pentru a crește vizibilitatea unei aplicații și pentru a genera mai multe descărcări organice. Astfel, include crearea unor poziții mai bune în magazinele de aplicații și în motoarele de căutare relevante.  

Așadar, ambele strategii de marketing se concentrează pe clasare, în baze de date separate, cu proprii lor factori de triere  unici. 

 

4 factori ce influențează clasarea în App Store Optimization 

Ce factori determină stabilirea  aplicației tale în cele mai bune sau slabe poziții din rezultatele căutării App Store?  

Iată care sunt cei 4 factori care influențează clasamentul în App Store:

  • Titlul aplicației, 
  • Cuvintele cheie vizate, 
  • Numărul de descărcări, 
  • Recenziile. 

 

  1. Titlul aplicației 

Dintre toate cuvintele cheie folosite în App Store Optimization,  cele incluse în titlu sunt cele mai importante. Aplicațiile care includ cuvinte cheie în titlu se clasează mai sus decât omologii lor, fără cuvinte cheie.  

Mulți dezvoltatori de aplicații neglijează acest lucru, optând pentru un titlu scurt, ceea ce este greșit, atunci când îți dorești succes deplin. Astfel, cuvintele cheie din titlu cresc poziția aplicației în rezultatele căutării și elimină orice ambiguitate legată de aplicație. În acest fel pot fi obținute mai multe click-uri și descărcări.

  1. Cuvintele cheie vizate

Cuvintele cheie pe care le vizezi au un impact direct asupra termenilor de căutare pentru care te clasezi. În  App Store ești limitat la 100 de caractere, așa că acestea trebuie alese cu înțelepciune. În cazul în care un cuvânt cheie apare în titlu, acesta nu trebuie folosit din nou.  

Alege cuvinte cheie cu volume mari de căutare și cu un nivel nimic scăzut de concurență.  

  1. Numărul de descărcări

În cazul în care există un număr mare de persoane care descarcă aplicația, cu siguranță acest lucru se vede printr-o clasare fruntașă în rezultatele căutării.  

  1. Recenziile

Evaluările aplicației afectează, din nou, clasamentul.  Acest lucru are sens, deoarece oferirea unor aplicații mai bune utilizatorilor, îmbunătățește experiența de căutare a acestora. Aplicațiile de peste 4 stele primesc o creștere în clasament. 

Sigur, este esențial să creezi o aplicație pe care utilizatorii să o placă, dar, probabil, este mai important să generezi o aplicație care să nu aibă probleme. Astfel, chiar dacă aplicația atrage la un moment dat câteva recenzii negative, nu te descuraja, ci remediază problemele semnalate. O serie de recenzii bune este adesea suficientă pentru a ajunge din nou pe cele mai bune poziții din rezultatele căutării.   

9 strategii de App Store Optimization 

Deși există unele diferențe, cele mai multe bune practici de optimizare a magazinului de aplicații se aplică atât pentru Google Play, cât și pentru Apple App Store. 

Iată care sunt tehnicile prin care poți obține rezultate organice masive, fără a cheltui sume mari de bani: 

  1. Folosește cuvinte cheie relevante

Îndreaptă-ți atenția către  cuvintele cheie cu coadă medie și lungă, pentru căutări specifice, precum este „rochie neagra midi cu buline”, de exemplu.  

Deși unele cuvinte cheie generice, ample au un volum de căutare atractiv, ratele de reținere pentru utilizatorii care vin prin intermediul acestora sunt mai mici decât în cazul celor ce găsesc aplicația cu termenii specifici. Echilibrează nivelurile de competitivitate și trafic pentru a atinge vizibilitatea maximă.  

În cele din urmă, iată câteva alte sfaturi prin care poți alege cele mai bune cuvinte cheie pentru aplicația ta: 

  • Încearcă să inserezi cuvântul cheie de top în numele aplicației – un test efectuat de MobileDevHQ dezvăluie că plasarea unui cuvânt cheie doar în titlu poate îmbunătăți clasarea în rezultatele căutării cu 10,3%. 
  • Folosește mai degrabă cuvinte decât expresii, cu excepția cazului în care o expresie este un cuvânt cheie potrivit pentru brand-ul tău. 
  • Când selectezi cuvinte cheie, alege-le pe care cu cele mai mari volume de căutări.  
  • Încearcă să eviți utilizarea conjuncțiilor și a prepozițiilor pe post de cuvinte cheie. 
  • Folosește virgule în loc de spații pentru a separa cuvintele cheie. 
  • Utilizează cifre în loc să scrii numerele. 

 

  1. Pune accent pe descrierea aplicației

Atât pentru aplicațiile Apple, cât și pentru Android, descrierea aplicației este prioritară. 

Dacă ai adus potențialul cumpărător până aici, vrei să poți încheia acțiunea și să faci vânzarea mult dorită! Prin urmare, descrierea aplicației trebuie privită ca o parte esențială a strategiei de optimizare a App Store. 

Începe prin a presupune că utilizatorii știu foarte puține despre aplicația ta, în afară de numele acesteia. Trebuie să te pui în pielea utilizatorilor și să răspunzi la următoarele întrebări:  

  • Ce face aplicația? 
  • Ce problema rezolvă? 
  • Cum va ușura viața consumatorului? 
  • De ce merită prețul? 

 

Fii convingător, dar succint, salvând textul mai amplu și ghidul de utilizare pentru site-ul web al aplicației. De asemenea, integrează cuvinte cheie.  

Din punct de vedere vizual, include capturi de ecran utile și relevante, care să ajute potențialii clienți să ia o decizie. Oamenii petrec doar 7 secunde  pe pagina aplicației pentru a se decide dacă să o descarce sau nu.  Modul în care arată pagina magazinului este un factor crucial, iar capturile de ecran de înaltă calitate pot face o mare diferență. 

  1. Testează A/B

Un test A/B constă în construirea unei ipoteze și compararea a două versiuni diferite ale paginii de produs cu o modificare a uneia dintre variabile (numele aplicației, pictograma, videoclipul și multe altele.). Ambele versiuni ar trebui să primească suficient trafic pentru a ajunge la un rezultat semnificativ din punct de vedere statistic, care să arate ce versiune poate crește mai mult conversiile. 

Mai întâi cercetează și analizează publicul țintă. Ține cont de particularitățile canalului de achiziție și măsoară corect  rezultatele. Concentrează-te pe funcții unice care pot ajuta aplicația să iasă în evidență în rezultate căutării și începe testarea A/B pentru a vedea efectele asupra potențialilor utilizatori.

  1. Obține recenzii mai bune 

Nu subestima puterea evaluărilor utilizatorilor! 

În primul rând, acestea joacă un rol semnificativ în algoritmii de clasare a magazinelor. Cele mai bine clasate aplicații sunt considerate a fi de încredere și de calitate. Pe Google Play, cuvintele cheie utilizate frecvent în recenziile utilizatorilor pot fi înțelese ca relevante pentru aplicație, iar acest lucru influențează pozitiv clasamentul aplicației în rezultatele căutării.  

În al doilea rând, un număr semnificativ de recenzii recente de cinci stele influențează, de asemenea, rata de conversie a aplicației și încurajează vizitatorii paginii să descarce produsul. Trebuie reținut că circa 80% dintre utilizatori verifică evaluările înainte de a descărca o aplicație. 

 Așadar, acordă atenție recenziilor și încurajează consumatorii să-și spună părerea sinceră! 

  1. Nu uita de locație

Localizarea unei aplicații este o necesitate absolută – cu peste 4,19 miliarde de utilizatori de telefonie mobilă unici de găsit, atingerea unor noi publicuri țintă poate aduce valoare brand-ului.

O aplicație localizată corespunzător generează încredere în rândul utilizatorilor. Clienții care folosesc o aplicație în limba lor maternă prezintă rate mai ridicate de implicare și reținere din partea consumatorilor și au șanse mai mari să promoveze aplicația în mod organic. 

Astfel, verifică întotdeauna tot textul și conținutul grafic pentru utilizatorii nativi! 

  1. Dezvoltă o strategie video

Redare automată a videoclipurilor de previzualizare a aplicației în App Store reprezintă o idee excelentă prin care pot fi obținute rezultate frumoase. Printr-un videoclip poate fi crescută exponențial expunerea către potențialii utilizatori, care navighează în magazinele de aplicații. 

  1. Alege categoria potrivită

Plasarea aplicației în categoria potrivită atât în Apple App Store, cât și pe Google Play nu este utilă numai pentru utilizatorii care caută aplicații după categorie, dar este și cea mai bună practică de clasificare în topul rezultatelor căutărilor. 

În cazul în care simți că aplicația se încadrează în mai multe categorii, există 2 moduri de a aborda problema: 

  • În primul rând, și cel mai evident, alege categoria care descrie cel mai bine aplicația mobilă. 
  • În continuare, este o idee bună să verifici câte aplicații sunt în fiecare categorie în parte.  Optarea pentru cea mai puțin competitivă categorie oferă  șanse mai mari de succes. 

De asemenea, este important să reții că plasarea aplicației într-o categorie greșită poate afecta mult clasamentul acesteia în rezultatele căutării. Apple examinează toate aplicațiile trimise înainte de a le publica în App Store, iar adăugarea acesteia în categoria greșită înseamnă primirea unui răspuns negativ.  

  1. Examinează etichetele din Magazinul Google Play

Etichetele Google ajută algoritmii să înțeleagă despre ce este aplicația. Etichetele sunt afișate în rezultatele căutării Google Play alături de titlul aplicației și nume. 

Astfel, aruncă o privire mai atentă în Google Tags. Află ce etichete folosesc concurenții și cercetează cum influențează acesteea vizibilitatea aplicațiilor similare. Folosește cu încredere numeroase etichete care pot promova aplicația într-un mod sigur și eficient.  

  1. Monitorizează performanța App Store Optimization

Clasarea cuvintelor cheie, feedback-ul utilizatorilor și rata de conversie au un impact considerabil asupra performanțelor aplicației.  

Însă, pe lângă monitorizarea eficienței ASO, trebuie verificată și analizată  și performanța campaniei pe mai multe canale. În felul acesta, pot fi descoperite ușor și rapid eventuale probleme, ce pot afecta în timp succesul produsului. 

Așadar, App Store Optimization este soluția prin care aplicațiile mobile pot obține performanțe notabile! 

Dacă te interesează să aplici câteva tehnici de App Store Optimization, apelează la o agenție de marketing digital care să te ajute în acest sens. Chiar dacă acest ghid este unul complex, însă nu este suficient pentru a putea obține rezultate dorite. De aceea, Danco Vision este soluția potrivită pentru tine! Sună și programează o întâlnire în vederea realizării unui plan de marketing digital performant.