Ce sunt strategiile de remarketing și retargeting oferite de o agenție de marketing digital? 

Ai vizitat vreodată un site web, iar apoi a doua zi ai văzut întâmplător un anunț al aceluiași website? Ai adăugat articole în coșul de cumpărături al unui magazin online, iar apoi ai primit e-mail cu privire la finalizarea comenzii? Află că ai făcut parte dintr-o campanie de remarketing și retargeting făcută de o agenție de marketing digital!  

Astăzi nu mai este suficient ca brand-urile să-și construiască o prezență online puternică, ci sunt necesare și strategii de remarketing și retargeting, pentru ca numărul de conversii să se înmulțească, iar profitul să fie mai mare. 

În cazul în care ai o idee despre ce sunt aceste metode de marketing, însă îți dorești să aprofundezi subiectul, citește rândurile de mai jos! Toate informațiile de aici sunt oferite de Danco Vision, o agenție de marketing digital cu servicii 3600! 

Remarketing vs. retargeting de la o agenție de marketing digital 

Retargetingul se referă în principal la difuzarea de anunțuri către potențialii clienți, pe baza cookie-urilor, în timp ce remarketingul se bazează de obicei pe e-mail. Remarketing-ul funcționează prin colectarea informațiilor utilizatorilor și prin crearea de liste, care sunt folosite ulterior pentru a trimite e-mailuri de vânzări, pentru a retargeta utilizatorii. 

Atât remarketingul, cât și retargetingul, au capacitatea de a colecta și de a analiza date despre activitatea utilizatorilor online. Aceste strategii folosite de orice agenție de marketing digital depășesc simpla publicitate, deoarece nu se bazează doar pe crearea de anunțuri adresate publicului țintă, ci unui grup demografic extins.  

Astfel, retargeting-ul și remarketing-ul sunt metode eficiente pe cont propriu, dar o combinație între cele două strategii poate fi cea mai bună variantă prin care poate fi stimulată activitatea de marketing digital.  

„Retargeting” și „remarketing” sunt destul de asemănătoare, deoarece au aceleași obiective: 

  • Atragerea publicului care cunoaște marca și care este posibil să facă o achiziție, 
  • Creșterea gradului de conștientizare și de recunoaștere a mărcii. 

Însă, retargeting-ul folosește reclamele plătite pentru a viza publicul țintă sau rețelele sociale. În schimb, remarketingul utilizează e-mailul în principal, dar se concentrează și pe  campaniile de promovare platită, în aceeași măsură.  

În cazul în care consideri că ai nevoie de explicații suplimentare în acest sens, ia legătura cu o agenție de marketing digital. Cu siguranță, comunicarea cu specialiști în domeniu te poate face să înțelegi mult mai bine aceste două strategii moderne de publicitate online.  

Mai multe despre remarketing de la o agenție de marketing digital 

Acum că ai înțeles asemănările și diferențele dintre remarketing și retargeting, este indicat să afli mai multe despre fiecare strategie în parte.  

Remarketing-ul se bazează pe trimiterea de e-mail-uri  și pe reafișarea reclamelor din campaniile plătite, pentru reamintirea efectuării unor comenzi și nu numai.  

Aceasta este o strategie de marketing rentabilă și axată pe rezultate, motiv pentru care cele mai multe dintre business-uri o folosesc, pentru a ajunge la clienții doriți. În plus, orice agenție de marketing online preferă acest tip de marketing, deoarece oferă rezultate bune într-un timp scurt.  

Câteva exemple de e-mailuri de remarketing folosite de o agenție de marketing digital sunt:  

  • Contactarea utilizatorilor care au abandonat un coș de cumpărături; 
  • Promovarea produselor legate de achizițiile anterioare ale unui client; 
  • Trimiterea de e-mailuri de confirmare după efectuarea unor comenzi;   
  • Remindere cu produsele aflate în secțiunea cu articole preferate. 

Există două instrumente pe baza cărora pot fi construite campanii de remarketing de către o agenție de marketing digital: coduri de tracking și liste de remarketing. 

Codurile de tracking ce sunt utilizate în remarketing sunt fragmente de cod care pot fi adăugate site-ului web sau e-mailurilor de marketing. Acestea sunt menite să te ajute să urmărești comportamentul clienților pentru a concepe o campanie personalizată. 

Astfel, informațiile culese cu ajutorul acestora sunt necesare pentru construirea e-mailurilor de remarketing. Aceste etichete te pot ajuta să te concentrezi mai mult pe interesele particulare ale consumatorilor, ceea ce poate spori rata de conversie.  

Pot fi  utilizate coduri de tracking de remarketing pe Google Adwords și pe platformele populare de social media, cum ar fi Facebook. Acestea sunt esențiale pentru a te asigura că afișezi întotdeauna anunțuri relevante pentru consumatorii brand-ului. 

Pe de altă parte, o listă de remarketing este un fișier care conține informații despre persoanele care au vizitat anterior site-ul. 

Codurile de tracking ajută la crearea acestor liste prin eliminarea unui cookie de fiecare dată când o persoană nouă vizitează site-ul. ID-ul cookie-ului este apoi adăugat la o listă de remarketing. Clienților existenți nu li se atribuie coduri cookie noi de fiecare dată când vizitează website-ul, ci doar celor ce navighează pentru prima dată pe acesta. 

Listele de remarketing  pot concepe mai multe liste cu clienți, ce pot fi clasificați în funcție de anumite caracteristici, precum:  

  • Abandonarea unui coș de cumpărături;  
  • Efectuarea unei prime achiziții;  
  • Vizitarea frecventă a site-ului;  
  • Vizitatori cu articole favorite.  

Pentru fiecare grup din această listă, poate fi trimis un e-mail diferit, legat de activitatea particulară a acestuia. De exemplu, pentru categoriile de mai sus, pot fi trimise următoarele tipuri de e-mail-uri de remarketing:  

  • Clienții care au abandonat un coș de cumpărături: e-mail de reamintire a produselor din coș; 
  • Prima achiziție: e-mail de mulțumire; 
  • Clienți frecvenți: promoții; 
  • Vizitatori cu articole în lista de dorințe sau favorite: e-mail de reamintire.  

Campania de remarketing poate fi complet automatizată, ceea ce înseamnă că e-mailurile pot fi trimise utilizatorilor la momentul potrivit, fără implicare umană.  

Nu uita ca este esențial să urmezi cele mai bune practici de remarketing prin e-mail atunci când folosești  această strategie. În caz contrar, eforturile tale ar putea alunga clienții, în loc să-i atragă.   

Este recomandat să optezi pentru un mesaj cât mai simplu, dar care să fie atractiv în același timp. Poate fi tentant să faci designul e-mailurilor cât mai complex, dar cele cu aspect curat tind să fie mult mai eficiente, deoarece transmit mesajele dorite în mod direct și rapid.  

De aceea, pentru a te asigura că faci totul ca la carte, ai nevoie de o agenție de marketing digital, care să facă totul în locul tău. Experiența în domeniu a specialiștilor își poate spune cuvântul de la prima campanie de acest fel. 

Tipuri de campanii de remarketing 

Există diferite tipuri de campanii de remarketing, care te pot ajuta să obții cele mai bune rezultate. Acestea sunt:  

  1. Remarketing standard

Această strategie vizează utilizatorii care caută interogări legate de produsele brand-ului în motoarele de căutare, cum ar fi Google. 

  1. Remarketing dinamic 

Remarketingul dinamic este mai specific decât strategiile standard de remarketing, deoarece vizează consumatorii pe baza activităților pe site. În remarketingul dinamic, utilizatorii  văd reclame referitoare la produsul sau serviciul vizualizat pe website, crescând probabilitatea ca aceștia să revină pentru a finaliza achiziția.  

Dacă un vizitator a ajuns până la pagina de prețuri, dar apoi a părăsit site-ul, este posibil să încerce să compare prețurile, înainte de a lua o decizie. În acest caz, anunțul de remarketing dinamic reprezintă oportunitatea ideală de a-i reaminti de un anumit discount. 

  1. Remarketing video

Anunțurile de remarketing video sunt destinate vizitatorilor care au parcurs recent videoclipurile brand-ului pe Youtube. 

Deși există întotdeauna opțiunea de a sări peste reclame, faptul că promovează un produs sau serviciu pe care utilizatorii l-au căutat anterior, poate maximiza rata de succes.  Orientează-te către video-uri scurte, astfel încât mesajul să fie cât mai eficient. 

  1. Remarketing prin e-mail 

Poți  trimite mesaje personalizate vizitatorilor site-ului care au vizualizat articole, dar care nu au finalizat achiziția. Un e-mail bine scris și direcționat îi va convinge să revină și să își termine comanda.  

Un sfat util este să oferi un memento scris și vizual despre articolul pe care l-au abandonat, precum și un buton de CTA, care îi direcționează către coșul de cumpărături și îi împinge să finalizeze achiziția.  

  1. Remarketing pe rețelele sociale 

Odată cu creșterea numărului de persoane care folosesc platformele de social media, această strategie de remarketing este esențială pentru atragerea potențialilor clienți și pentru creșterea vânzărilor. 

În această strategie, reclamele sunt afișate în feed-urile utilizatorilor, în funcție de vizitele pe website și de modul în care interacționează cu paginile și conținutul acestuia. De exemplu, poți utiliza Facebook pentru a viza utilizatorii care au vizitat anterior pagina de social media a brand-ului și care au salvat o anumită postare. 

Beneficiile campaniilor de remarketing 

Remarketing-ul este o modalitate excelentă prin care poți ajunge la publicul țintă și poți crește veniturile brand-ului. 

Iată cele mai importante motive pentru care trebuie să iei legătura cu o agenție de marketing București în vederea conceperii unei campanii de remarketing: 

Targetarea celui mai relevant public 

Este clar că nu există public mai relevant pentru un brand, decât cel care prezintă interes față de unele produse și servicii. Din acest motiv, remarketing-ul este cea mai bună  strategie prin care poți ținti publicul dorit.  

1.Transformarea utilizatorii existenți în clienți fideli 

Clienții existenți, care au făcut o achiziție în trecut pot reveni cu ușurință pe site-ul web, mai ales dacă sunt îndemnați să facă acest acest lucru. În felul acesta, utilizatorii existenți pot face diferite cumpărături și pot fi transformați în clienți fideli într-un timp scurt. 

2.Creșterea ratei de conversie 

Când anunțurile de redirecționare ajung la persoanele potrivite în cel mai bun moment, se sporește rata de conversie generală. Atunci când consumatorilor le sunt reamintite produsele uitate în coșul de cumpărături, de exemplu, aceștia pot reveni pe site, pentru a finaliza comanda.  

Cu toate acestea, nu uita că tot marketingul este conceput pentru a genera conversii, însă remarketingul poate oferi rate impresionante, mai ales dacă campaniile sunt bine făcute.  

Obținerea rentabilității 

Remarketing-ul este rentabil, deoarece publicul țintit este deja interesat de produsele oferite și prezintă intenții mari de cumpărare. Altfel spus, aceștia sunt foarte aproape de a face o achiziție, însă pot fi distrași de alte lucruri din mediul online. Simpla reamintire a coșului de cumpărături sau a articolelor favorite, poate oferi conversii instante.  

În plus, publicul de remarketing este deja familiarizat cu brand-ul și are nevoie de un mic stimul pentru a alege produsele tale, în detrimentul competitorilor. 

Ce spune o agenție de marketing digital despre retargeting? 

Dacă ai vizitat vreodată un site web și apoi ai văzut o reclamă pentru aceeași marcă în timp ce derulai feed-ul Facebook sau navigai pe Google, ai experimentat retargeting-ul conceput de o agenție de marketing digital. 

În timp ce remarketingul ajunge la clienții anteriori sau existenți prin e-mail, retargeting-ul urmărește să identifice persoanele care cunosc marca, dar care nu au făcut încă o achiziție. Altfel spus, cu ajutorul acestei strategii, o agenție de marketing digital poate ținti utilizatorii care au vizitat site-ul în trecut sau rețelele sociale.  

Retargeting folosește, de asemenea, pixeli, la fel ca remarketingul. Cu ajutorul unui pixel poate fi urmărită activitatea acestor utilizatori și le pot fi direcționate anunțuri despre brand în mod specific. 

Prin urmare, în timp ce remarketingul este o strategie care se concentrează pe activitățile publicului pe site, retargeting-ul afișează reclame pentru utilizatori, atunci când aceștia se află în altă parte pe internet. Acest lucru reamintește consumatorilor despre produsele brand-ului și crește probabilitatea achizițiilor.   

O agenție marketing se bazează pe rețeaua de display Google pentru majoritatea campaniilor de retargeting, care este urmată de Facebook și celelalte rețele sociale. Anunțurile de redirecționare folosesc Rețeaua de display Google pentru a ajunge la peste 90% dintre utilizatorii internetului și la peste 2 milioane de site-uri. 

Indiferent de rețelele publicitare pe care le alegi, poți utiliza un pixel de redirecționare special pentru rețeaua luată în vizor. Cu ajutorul pixelilor, rețeaua poate identifica ce tipuri de anunțuri să fie afișate pe baza istoricului de navigare al utilizatorului. 

Prin urmare, această strategie este una destul de puternică și poate ajunge la un număr foarte mare de consumatori. Retargeting-ul nu este util doar pentru a aduce vizitatorii înapoi pe site-ul web, dar poate ajuta și la creșterea gradului de conștientizare a mărcii și a vizibilității online, după cum spune o agenție de marketing digital. 

Acestea sunt doar câteva dintre beneficiile pe care le oferă campaniile de retargeting. Citește în continuare și află de la o agenție de marketing digital care sunt motivele pentru care această strategie este din ce în ce mai luată în considerare în prezent. 

Avantajele oferite de campaniile de retargeting 

Retargeting-ul este o strategie de marketing pe termen lung. Odată ce este construită o campanie de către o agenție de marketing digital, aceasta rulează continuu, câștigând mai mulți clienți potențiali și un număr crescut de conversii.  

Retargetingul poate oferi companiilor beneficiile îmbunătățirii angajamentului și a reținerii clienților. Afișând reclame direcționate persoanelor care și-au arătat deja interesul pentru brand, pot fi făcute campanii personalizate, care pot fideliza clienții.  

Retargeting-ul funcționează prin urmărirea comportamentului persoanelor, iar  informațiile colectate pot fi folosite ulterior pentru conceperea unor anunțuri direcționate de social media. Acest lucru poate duce la creșterea gradului de conștientizare a mărcii, deoarece indivizii au șanse mai mari să își amintească și să recunoască un brand cu care au interacționat anterior. 

Toate aceste avantaje conduc, într-un final, la creșterea vânzărilor și a profitului pe termen lung. 

Cele mai bune practici de retargeting, oferite de o agenție de marketing digital 

Este important ca atunci când este concepută o campanie de retargeting, să fie aplicat un set de practici corecte, pentru ca anunțul să aibă cele mai bune rezultate: 

  1. Stabilește obiective clare

Anunțurile de retargeting aduc oamenii înapoi pe site. Stabilirea unui obiectiv clar care să se alinieze cu obiectivele de marketing existente, poate determina oferta ce trebuie concepută, pagina de destinație, bugetul și CTA-ul.  

  1. Segmentează-i pe cei care sunt cel mai probabil (și cel mai puțin probabil) să convertească

Doar pentru că un utilizator  a vizitat un site o dată, nu înseamnă că este un potențial client. Un vizitator al site-ului care s-a uitat la pagina de prețuri și a petrecut cinci minute citind o postare pe blog este complet diferit față de un utilizator care a renunțat la site, după doar 5 secunde de navigare. 

Redirecționează clienții care și-au arătat un interes activ pentru produsele oferite.  Pentru a găsi acești cumpărători, împarte utilizatorii în segmente precise, urmărind criterii precum:  

1.Comportament: De exemplu, vizitatorii care analizează pagina de prețuri exprimă deschidere față de  efectuarea unei achiziții.

2.Dispozitiv: Foarte puțini consumatori dau click intenționat pe anunțurile publicitare mobile. De aceea, cel mai bine este să excluzi dispozitivele mobile din campania de display.   

3.Excluderi: Exclude grupurile care au efectuat deja o conversie și vizitatorii care au revenit rapid, după ce au ajuns prima dată pe site. Ia în vedere alte segmente de public.   

4.Setează limite de frecvență 

Vizitatorii pot vedea reclame pe Facebook, Twitter și Google, iar acest lucru îi poate copleși și obosi.  

Evită supraexpunerea anunțului de retargeting,  limitând numărul de afișări. De exemplu,  pentru companiile cu cicluri de cumpărare mai lungi poate fi mai eficient să difuzezi un  anunț doar o dată la câteva zile.  

O altă modalitate prin care poate fi evitat acest risc este prin difuzarea unor anunțuri prin rotație.  

Urmărește conversiile

Când vine vorba de  performanța anunțurilor, o agenție de marketing digital verifică atât conversiile directe, cât și pe cele indirecte.  

Conversiile prin click au loc atunci când oamenii convertesc direct, ca urmare a click-ului pe anunț. 

Conversiile indirecte au loc atunci când utilizatorii văd un anunț, nu dau click, dar intră ulterior pe site.  

Cea mai bună practică este să aștepți până când obții până la 1.000 de click-uri, înainte de a analiza rezultatele campaniei de retargeting. Într-un astfel de moment există suficiente date pentru a optimiza ceea ce nu funcționează. 

Cele mai bune campanii de remarketing și retargeting oferite de o agenție de marketing digital 

Remarketing-ul și retargetingul sunt adesea confundate între ele. Deși au similarități, retargeting-ul se concentrează pe obținerea de clienți potențiali,  în timp ce remarketingul se concentrează pe reactivarea interesului clienților actuali sau inactivi, față de produsele și serviciile brand-ului.  

Cert este că ambele strategii au rolul lor și că trebuie utilizate cu încredere. Astfel, dacă te-ai convins că îți dorești campanii de remarketing și retargeting, apelează la o agenție de marketing digital care să îți ofere rezultatele mult dorite. Poți să te orientezi către Danco Vision, unde găsești o echipă de profesioniști, care sunt gata să facă față tuturor provocărilor din marketing online.