Cât costă Google Ads în 2024?
Conform unor studii făcute de specialiști în marketing, costul reclamelor în Google poate varia de la 100$ la 10. $ pe lună. În cadrul acestuia, s-a descoperit că majoritatea companiilor au avut un cost-per-click cuprins între 11 și 50 de cenți, iar costul pentru 1.000 de impresii variază între 51 de cenți și 1.000 $. Costurile pentru serviciile Google Ads pot varia în funcție de mai mulți factori, cum ar fi sectorul de activitate, publicul targetat și rețeaua publicitară specifică utilizată.
În acest studiu au fost implicate 350 de companii de diverse dimensiuni, acestea fiind chestionate cu privire la cheltuielile lor pentru Google Ads.
Cum este determinat CPC-ul dvs. de Google Ads?
Sunt mai multe elemente care influențează costul per clic (CPC) în Google Ads, ceea ce înseamnă că este posibil să nu plătiți întotdeauna cea mai mare sumă licitată.
De altfel, experții susțin că Google evaluează calitatea anunțului comparându-l cu cel al concurenților pentru căutări specifice. În cadrul acestei evaluări, sunt luați în calcul factori precum relevanța anunțului pentru cuvântul cheie, CTR-ul dorit pentru acel cuvânt cheie, respectiv experiența utilizatorului final atunci când ajunge pe pagina site-ului. Acest lucru arată că este esențială atât optimizarea a anunțurilor, cât și a paginilor din site. Un anunț convingător care duce către o pagină cu probleme tehnice care este lentă sau irelevantă poate avea un impact negativ asupra ratei de conversie și CPC-ului.
Gestionarea profesională a campaniilor PPC
Multe companii aleg să lucreze cu o agenție specializată în campanii PPC pentru gestionarea campaniilor lor publicitare. De exemplu, Danco Vision oferă servicii pentru crearea, lansarea și gestionarea campaniilor pe platforme precum Google Ads, monitorizând ulterior performanța acestor anunțuri și oferă soluții pentru a le îmbunătăți atunci când e cazul.
Cum se face bugetarea pentru campaniile Google Ads?
Atunci când configurați diverse campanii Google Ads, veți întâlni termeni precum:
Buget: Suma totală pe care sunteți dispus să o cheltuiți pe o perioadă de 30,4 zile, calculată zilnic.
Licitație: Suma maximă pe care sunteți dispus să o plătiți pentru un clic.
Spend: Suma dedusă din bugetul dvs. atunci când un anunț câștigă la o licitație.
Cost: Suma reală plătită per clic.
Bugete zilnice și strategii de licitare
În studiul menționat anterior, majoritatea companiilor implicate cheltuiau între 100 și 10.000 de dolari pe lună pe Google Ads. Cu toate acestea, suma reală este flexibilă și depinde de diverși factori, cum ar fi industria, obiectivele campaniei și indicatorii de performanță.
Ce nu trebuie făcut atunci în crearea unor campanii de Google Ads?
Crearea unei campanii Google Ads eficiente poate schimba regulile jocului pentru companii, însă există capcane comune care pot submina succesul acesteia. Iată câteva lucruri cheie care trebuie evitate la crearea unor campanii de Google Ads:
- Nestabilirea unor obiective clare: Una dintre cele mai mari greșeli este începerea unei campanii fără obiective clare. Fie că este vorba de creșterea traficului pe site, creșterea vânzărilor sau generarea de clienți potențiali, trebuie să știți ce doriți să obțineți. Fără obiective specifice, succesul este dificil de măsurat, iar campaniile se optimizează mai greu.
- Utilizarea de cuvinte-cheie vagi: Targetarea unor cuvinte cheie vagi poate duce la click-uri irelevante, irosind bugetul pe utilizatori care nu sunt interesați de produsul sau serviciul oferit. Astfel, o cercetare amănunțită și utilizarea unor cuvinte cheie specifice, de preferat long-tail, care se potrivesc îndeaproape cu ofertele vizate sunt elemente care pot eficientiza campaniile Google Ads.
- Lipsa unor teste: Concentrarea pe o singură variantă a anunțului limitează extrem de mult performanța acestuia. Testarea A/B a diferitelor variante de anunțuri ajută la determinarea a ceea ce rezonează cel mai bine cu publicul țintă. De aceea, anunțurile trebuie experimentate cu titluri, descrieri și fraze call-to-action diferite pentru a găsi cele mai eficiente combinații.
Prin evitarea acestor greșeli frecvente, puteți crea campanii Google Ads mai eficiente, care să genereze rezultate mai bune și să vă maximizeze investiția în publicitate.
Concluzie
Google Ads oferă o platformă de publicitate robustă, potrivită pentru aproape orice afacere. Deși campaniile inițiale pot să nu producă întotdeauna rezultatele dorite, potențialul de succes face din Google Ads o investiție valoroasă. Dacă aveți nevoie de asistență pentru elaborarea bugetului și dezvoltarea campaniei, serviciile noastre de gestionare PPC pentru Google Ads sunt disponibile pentru a vă ajuta.
Articole similare
Marketing digital în era AI: Ce trebuie făcut pentru exploatarea potențialului inteligenței artificiale?
Inteligența artificială în marketing reprezintă un punct de cotitură în modul în care brand-urile interacționează cu clienții lor, personalizând experiențele utilizatorului și optimizând strategiile de
Tot ce ar trebui să știi despre online marketing
Marketing-ul este acel gen de activitate despre care auzi foarte multe și foarte des, dar nu știi exact cum să o definești. Ei bine, nu
Episode #3 – Herbaris
Povestea Herbaris a prins rădăcini datorită pasiunii pentru miresme și ingrediente naturale. Remediile naturale sunt principalul subiect abordat de Herbaris, oferind o gamă variată de