Dacă business-ul tău nu e online, nu te numeri printre câștigători

Nu este pentru prima oară când îți spunem că, dacă business-ul tău nu există în mediul online, nu te numeri printre câștigători. Dimpotrivă. Gândește-te că 58% dintre români au acces la internet. Într-adevăr, comparativ cu alte țări, nu e mult deloc. Dar nu contează că utilizatorii de internet din România reprezintă 0,3% din totalul utilizatorilor de internet la nivel global. Ceea ce contează este faptul că 11.236.186 de români sunt acolo unde business-ul tău nu e. Online. Dacă nici acum nu ai înțeles de ce business-ul tău trebuie să fie prezent în mediul online, îți oferim, mai jos, câteva statistici care să te ajute să înțelegi ce se întâmplă cu adevărat pe internet.

Ce se întâmplă pe internet în fiecare secundă

Internet Live Stats a realizat o hartă live, prin intermediul căreia poți afla exact ce se întâmplă pe internet în fiecare secundă, la nivel global. În viața reală, o secundă nu pare cine știe ce, dar în mediul online o secundă poate face diferența. Astfel, în fiecare secundă apar 7.313 postări pe Twittter, sunt încărcate 737 de poze pe Instagram, sunt înregistrate 55.801 căutări pe Google, sunt vizualizate 129.224 de clipuri pe Youtube, 20.000 de persoane sunt active pe Facebook, sunt înregistrate 6 noi conturi de aceeași rețea socială, sunt trimise 2.515.973 de mail-uri, sunt realizate 2.230 de apeluri pe Skype, iar traficul de internet se ridică la 37.312 GB.

În mediul online, ai mai puțin de 8 secunde la dispoziție pentru a capta atenția unui utilizator de internet. Doar 8 secunde să îl aduci pe website-ul tău sau, dacă e deja acolo, să îl convingi să rămână. Dar, dacă nu lucrezi cu profesioniști, website-ul tău nu va avea prea mulți vizitatori. 40% dintre vizitatori renunță la sesiune dacă o pagină se încarcă în mai mult de 3 secunde. Totodată, 50% dintre utilizatorii de internet mobil abandonează o pagină web dacă aceasta nu se încarcă în 10 secunde, iar 60% dintre aceștia nu se mai întorc niciodată pe website-ul respectiv. De asemenea, o întârziere de o secundă la încărcarea unui website duce la scăderea ratei de conversie cu 7%.

Utilizatorii de internet mobil fac diferența

Dacă tot am adus vorba despre utilizatorii de internet mobil, ar trebui să știi că, la nivel global, aceștia sunt mai numeroși decât cei care se conectează la internet prin intermediul sistemelor desktop. Utilizatorii de internet mobil reprezintă 52,7% din totalul utilizatorilor de internet. Ceea ce înseamnă că simpla prezență în mediul online nu este suficientă pentru business-ul tău. Dacă îi ții departe pe utilizatorii de internet mobil (în continuă creștere), nu te întreba de ce numărul clienților tăi este în continuă scădere. La nivel global, 70% din căutările efectuate pe mobil se transformă, într-o oră, în acțiuni concrete și 4 din 5 consumatori folosesc un smartphone pentru a face o achiziție.

 

Încă nu ești convins de importanța pe care o au utilizatorii de internet mobil și de impactul pe care îl pot avea aceștia asupra business-ului tău? Atunci, îți mai spunem că Youtube înregistrează în fiecare zi, în medie, 1 milion de vizualizări de pe dispozitive mobile. Durata medie a unei sesiuni de pe mobil este de peste 40 de minute. Din totalul vizualizărilor înregistrate de Youtube, peste 50% vin de pe dispozitive mobile. În plus, peste 50% din căutările efectuate pe Google (da, gigantul care a acaparat 89,3% din totalul căutărilor și, astfel, 1,17 miliarde de utilizatori unici) sunt via mobile. Ce zici acum, utilizatorii de internet mobil pot face diferența?

Strategie integrată de marketing pe rețelele sociale

Ți-am mai spus și că business-ul tău are nevoie de o strategie de marketing pe rețelele sociale, acolo unde Facebook are peste 1,5 miliarde de utilizatori activi, Instagram are 400 de milioane de conturi active, de pe care sunt distribuite, în fiecare zi, peste 80 de milioane de poze, Twitter are 320 de milioane de utilizatori activi, LinkedIn numără peste 3 milioane de companii din întreaga lume, iar 2,7 milioane de articole sunt postate, în fiecare zi, în lumea blogger-ilor. Exemplele pot continua. Atenție, fiecare rețea socială, cu propriul tip de audiență și interacțiune, are nevoie de o anumită strategie de marketing. Prin urmare, ai nevoie, de la caz, la caz, de abordări diferite.

Așadar, nu este de ajuns să știi că, la nivel global, 40% dintre utilizatorii de internet au achiziționat, la un moment dat, bunuri sau produse online. Trebuie să fii conștient și de faptul că, înainte de a face o achiziție online, 40% dintre consumatori consultă cel puțin trei rețele sociale, pentru a afla mai multe informații despre produsul respectiv și business-ul care îl comercializează. În plus, aproximativ 80% dintre cei care se adresează unei companii pe rețelele sociale așteaptă răspuns în mai puțin de o oră. Dacă faci greșeala să consideri că informațiile pe care ți le-am prezentat sunt simple statistici, atunci îți poți lua adio de la business-ul tău. Acum sau în viitorul apropiat.

Hai să bem o cafea împreună, să vorbim despre marketing digital și să îți propunem o strategie integrată care să te ducă și să te mențină în top.

NOUTĂȚI

Articole similare

Beneficiile eCommerce-ului

Digitalizarea și comerțul sunt 2 piese importante ale business-ului contemporan care merg mână-n mână. Comerțul este cărămida de bază a oricărui business, în timp ce

Citește