Nu puține sunt cazurile în care un business eșuează de la bun început. Iar asta, ca urmare a unei alegeri neinspirate. Ce element este atât de important, încât poate face diferența între succes și eșec? Alegerea nișei. O alegere înțeleaptă a nișei nu te ajută doar să cunoști publicul țintă, ci să te cunoști și pe tine însuți, să înțelegi de la bun început cât de relevant poți să fii pentru publicul țintă.
Alegerea corectă a nișei de business îți permite să concepi și să implementezi constant cea mai bună strategie de marketing digital. Iar asta îți garantează succesul. Alegerea greșită este un sinonim pentru eșec. Dacă ești la început de drum și te întrebi de ce nu îți merge prea bine, oprește-te pentru o clipă și gândește-te dacă nu cumva trebuie să schimbi ceva. Ce anume? Citește în continuare.
Nișă – Audiență, concurență, relevanță, strategie
Poate ai ales o nișă prea largă, o greșeală comună. O astfel de nișă înseamnă, desigur, o audiență mare. Dar mai înseamnă și concurență ridicată și, foarte posibil, relevanță minimă. O nișă îngustă înseamnă o audiență mai mică, concurență redusă, dar și o relevanță mai mare. În general, ar trebui să alegi o nișă specifică, dar, atenție, una care, cu trecerea timpului, să îți permită să te dezvolți.
Te confrunți cu o concurență acerbă. O astfel de problemă poate apărea chiar și atunci când alegi o nișă îngustă. Sunt atâtea exemple de business-uri înghesuite pe o nișă extrem de îngustă. Pentru a compensa, trebuie să vii cu o abordare cât se poate de originală. O astfel de abordare, crucială pentru business-ul tău, nu este, însă, la îndemâna oricui. Ai nevoie de o echipă de profesioniști.
Poate te-ai orientat spre o nișă care nu se bucură de un prea mare interes. Atâta vreme cât nu e acerbă, concurența e benefică, pentru că te ajută să te dezvolți, te ține conectat, să îți ajustezi constant strategia de marketing. Uneori, chiar și o schimbare aproape insesizabilă a strategiei de marketing poate face diferența între o idee care garantează succesul și una sortită eșecului.
Alegerea înțeleaptă te ajută să îți dezvolți business-ul
Ai ales o nișă care nu îți permite să te dezvolți. O alegere înțeleaptă ți-ar fi oferit oportunitatea ca, odată cu trecerea timpului, să atingi o audiență mai mare. Pe măsură ce îți consolidezi reputația, te poți adresa mai multor categorii de public țintă, spre deosebire de concurență. O alegere greșită a nișei de business înseamnă că nu vei reuși niciodată să scapi din capcana unei audiențe minime.
Nu ai suficiente informații despre nișa respectivă. Iar asta, pentru că, din cine știe ce motiv, ai ales o nișă pe care nu o înțelegi pe deplin. Ai sărit cumva peste cercetarea de piață? Cât de bine îți cunoști publicul țintă? Sunt întrebări cruciale, la care nu poți improviza un răspuns. Dacă nu ai suficiente informații despre nișa aleasă și despre publicul țintă, nu poți spera la un business de succes.
Hai să bem o cafea împreună și să îți oferim consultanță pentru business-ul tău.
Articole similare
Cum a evoluat meseria de design grafic până acum?
Istoria designului grafic a început cu peste 30.000 de ani, existând la început sub formă de picturi rupestre și inscripții pe lut, rocă și cărămidă.
Câteva motive pentru a folosi servicii promovare Instagram cu ajutorul influencerilor
Pachetul de servicii de promovare Instagram cu ajutorul influencerilor reprezintă o variantă utilă și eficientă de a construi un brand puternic în mediul online. Astfel,
Cum Să Construiești Un Site De Prezentare Bun
Site-ul de prezentare e o componentă esențială a identității companiei tale, întrucât oferă clienților prima impresie despre tine. Iar clienții nu îți vor acorda o