Ne mai despart doar câteva zile de Luna Cadourilor și, dacă încă nu ai o strategie integrată de marketing pentru business-ul tău, Moșul nu poate fi prea darnic cu tine. Primul pas: să înveți din experiența anilor anteriori. Experiența ta și a oricărui alt business online, în perioada sărbătorilor. Iar datele pe care DigitalU ți le oferă te vor ajuta să privești cu alți ochi atât în trecut, cât și în viitor. Apoi, dacă nu ai idee cum să îmbini fiecare element pentru a concepe o strategie personalizată de marketing digital pentru business-ul tău, lasă promovarea online în seama specialiștilor.
96% dintre clienți ajung la tine prin intermediul dispozitivelor mobile
Cum dispozitivele mobile au surclasat, în premieră mondială, sistemele desktop în navigarea pe Internet, nu e de mirare că acest segment poate fi crucial pentru succesul business-ului tău.
-Un posesor de smartphone își verifică telefonul, în medie, de 150 de ori pe zi;
-Nu mai puțin de 96% dintre cumpărători au folosit dispozitivele mobile pentru a căuta online informații despre produsele pe care aveau de gând să le cumpere;
-71% dintre cumpărătorii aflați într-un magazin fizic profită de posibilitatea de a căuta online, prin intermediul unui smartphone, informații despre produse și compania care le comercializează;
-1 din 3 clienți preferă să folosească un dispozitiv mobil pentru a căuta informațiile de care are nevoie, în loc să consulte un angajat al magazinului respectiv;
-36% dintre clienții unui magazin fizic au folosit dispozitivele mobile pentru a verifica prețurile oferite de concurență. 32% au ales concurența;
-Procesul de cumpărare via mobile trebuie să fie extrem de facil. Altfel, cu fiecare click de care e nevoie pentru a merge mai departe, o companie poate pierde până la 60% din clienți;
-75% dintre utilizatorii de smartphone abandonează o sesiune web dacă site-ul pe care navighează nu este user-friendly;
-Potrivit celor de la Amazon, o întârziere de 100 de milisecunde la încărcarea unui site scade vânzările cu 1%;
-94% dintre utilizatori folosesc un smartphone pentru a căuta informații despre o companie locală. 70% interacționează cu aceasta, 66% vizitează magazinul respectiv, 36% se transformă în clienți;
-1 din 5 clienți a achiziționat un produs oferit de o companie după ce și-a folosit smartphone-ul pentru a citi un mail trimis de compania respectivă;
-După ce au interacționat cu o companie prin intermediul dispozitivelor mobile, 13% dintre clienți au recomandat compania respectivă mai departe.
Dacă ai un site neatrăgător, 93% dintre utilizatori nu vor deveni clienții tăi
Ce impact are online-ul asupra vânzărilor? Gândește-te că, în perioada sărbătorilor, 74% dintre utilizatorii de Internet caută online idei de cadouri. Implicit, interacționează și cu business-ul tău.
-Înainte de a cumpăra un produs dintr-un magazin fizic, 89% dintre cumpărători caută online informații despre produsul respectiv;
-93% dintre utilizatori nu vor achiziționa produse/servicii oferite de o companie care are un site neatrăgător;
-77% dintre cei care achiziționează online se transformă în cumpărători în baza review-urilor citite despre produse și compania care le comercializează;
-74% dintre cumpărători sunt atenți la reducerile și ofertele online;
-63% dintre cumpărători ar distribui un link pe rețelele sociale pentru a participa la un concurs cu premii;
-49% dintre cumpărători vor să vadă produsele într-un magazin fizic, pentru ca apoi să caute online cel mai bun preț pentru produsele respective.
Peste 40% dintre clienții tăi pot alege, în orice moment, concurența
În perioada sărbătorilor, nu puțini sunt cei care renunță la fidelitatea față de un brand anume și decid, fără să stea prea mult pe gânduri, să cumpere produse oferite de concurență.
-81% dintre clienți au un card de fidelitate la cel puțin un magazin;
-62% dintre cumpărătorii online sunt loiali față de anumite brand-uri;
-79% dintre cumpărători interacționează pe rețelele sociale cu brand-ul favorit. 56% dintre aceștia au vârste mai mici de 35 de ani;
-11% dintre utilizatori se transformă în clienții unei companii doar pentru că prietenii le-au recomandat brand-ul respectiv;
-41% dintre cumpărători au ales, fără să stea pe gânduri, să renunțe la fidelitatea față de un brand anume și să achiziționeze produse sau servicii oferite de concurență.
Clienți nemulțumiți? 89% nu vor mai cumpăra vreodată de la tine
Evident, nu puțini sunt clienții nemulțumiți de o companie anume. Cei mai mulți dintre aceștia nu își vor exprima nemulțumirea, ci vor alege să nu mai interacționeze vreodată cu compania respectivă.
-96% dintre clienții nemulțumiți nu înaintează plângeri, dar 91% vor evita să mai interacționeze cu compania respectivă. Doar 2% se întorc, la un moment dat, la compania respectivă, care își va lua adio de la ceilalți 89%;
-La fiecare client nemulțumit, există alți 26 de clienți nemulțumiți, care, însă, nu își exprimă opinia în public;
-Un client nemulțumit va vorbi cu 9-15 persoane despre experiența negativă “oferită” de o companie anume. 13% dintre clienții nemulțumiți vor vorbi cu cel puțin 20 de persoane despre acest lucru;
-Un client satisfăcut va împărtăși experiența pozitivă cu 4-6 persoane;
-70% dintre experiențele cumpărătorilor au avut la bază modul în care aceștia au simțit că sunt tratați de companie. 55% dintre cumpărători ar fi fost dispuși să plătească mai mult pentru un produs, dacă ar fi știut că acest lucru le garantează o experiență plăcută cu compania respectivă;
Transportul gratuit, element esențial pentru majoritatea clienților
Dacă tot suntem la capitolul nemulțumiri, trebuie să fii conștient că, de cele mai multe ori, elementele pe care tu le consideri superficiale pot fi importante pentru clienții tăi.
-Transportul gratuit a fost al 2-lea cel mai important factor de decizie pentru cei care au achiziționat un produs online. 50% dintre clienți ar alege transportul gratuit în locul livrării rapide, așa că nu e de mirare că livrarea rapidă a ocupat locul al 4-lea în același top.
-Termenul maxim de livrare acceptat de cumpărători este de 7 zile lucrătoare;
-50% dintre cumpărători abandonează procesul de achiziție dacă nu li se oferă informații despre livrare. 50% abandonează după ce află costurile de livrare. 47% renunță la cumpărături dacă nu beneficiază de transport gratuit;
-Costul transportului este decisiv în procesul de achiziție pentru 58% dintre femei și 44% dintre bărbați.
În aceeași perioadă a anului trecut, 38% dintre companii nu și-au personalizat strategia de marketing în funcție de dorințele și nevoile clienților. Dacă, anul acesta, te vei regăsi în această categorie, aștepți degeaba zilele de 21 și 23 decembrie, considerate ca fiind, după Black Friday, zilele cu cele mai multe cumpărături înregistrate. Dacă iei în calcul fiecare aspect – inclusiv cel de a înapoia banii clienților nemulțumiți, fapt care poate crește rata de conversie cu 32% -, îl poți aștepta pe Moș Crăciun cu zâmbetul pe buze, pentru că succesul business-ului tău nu e deloc departe.
Hai să bem o cafea împreună și să îți propunem o strategie integrată de marketing digital pentru Luna Cadourilor.
Articole similare
Core Web Vitals – Ce înseamnă, cum te afectează & sfaturi de optimizare
Îți dorești ca website-ul tău să apară primul pe Google atunci când oamenii caută un keyword legat de domeniul tău de activitate? Vrei să ai
Servicii de web design de înalt nivel pentru afacerea dumneavoastră
Când vine vorba de prezența în mediul online, website-ul companiei este oglinda acesteia. Deoarece există mai mulți factori pe care trebuie să îi luăm în
Alegerea nișei de business, cel mai important pas
Nu puține sunt cazurile în care un business eșuează de la bun început. Iar asta, ca urmare a unei alegeri neinspirate. Ce element este atât