Care sunt indicatorii și prețurile campaniilor PPC?

Dacă unul dintre scopurile tale este creșterea veniturilor companiei, includerea unor campanii pay per click este recomandată și ar trebui să facă parte din strategiile tale de advertising. PPC este o metodă rapidă și eficientă de a primi feedback și date în timp real, prin care îți poți îmbunătăți tehnicile de promovare.

Datele furnizate prin această metodă pot contribui în mod semnificativ asupra activităților desfășurate în alte platforme. Acestea te vor ajuta în optimizarea  tehnicilor de promovare și vei obține astfel rezultate mai bune. Campaniile de Google Ads sunt campaniile de marketing online în care se văd cel mai repede rezultatele promovării, spre deosebire de restul opțiunilor disponibile.

Acest tip de advertising se bazează, în principal, pe un sistem de ,,licitare”.  Companiile investesc diferite sume pentru fiecare click din partea utilizatorilor, care interacționează astfel cu un ad. Cele care plătesc sume mai mari, beneficiază de vizibilitate mai mare în mediul online. Calcularea unui preț PPC pentru campania ta poate fi un proces complex, atunci când ai în vedere toți factorii necesari. De aceea dorim să îți explicăm mai bine…

Cum se calculează prețul campaniei PPC?

Metodele de stabilire a costurilor implicate pentru PPC în Google Ads depind de tipul de reclamă. Variantele sunt:

  • Cost per click (CPC)
  • Cost pe mia de afișări (CPM)

 

  1. Cost Per Click

Acesta este unul dintre cele mai relevante calcule pe care ar trebui să le știi pentru o campanie PPC realizată corect. În acest fel poți afla costul exact al fiecărui click, atunci când ad-ul tău a fost afișat și a atras atenția unui consumator ce a interacționat cu el. Pentru a determina CPC, aplică formula:

Cost total / numărul total de click-uri

Să luăm drept exemplu o campanie fictivă, în care investești în total 250 de euro. Aceasta ar fi generat 200 de click-uri. În acest caz, CPC este de 1.25 euro.

Există modalități și de a scădea sumele investite în Google Ads. Poți folosi platforma Google Keyword Planner pentru a afla care este CPC mediu pentru produsul, serviciul sau nișa domeniului tău.

  1. Cost per mille (CPM) sau costul per o mie de impresii/afișări

Acesta se aseamănă cu CPC, însă factorul analizat este puțin diferit. Scopul acestui calcul este de a determina câte persoane au văzut ad-ul tău și care este costul exact pentru a-ți îmbunătăți vizibilitatea online, pentru fiecare 1,000 de afișări noi. Fiecare afișare nouă reprezintă o impresie. CPM se aplică la reclamele de tip banner.

Formula pentru a putea determina CPM este:

Costul total / numărul de vizualizări x 1000

Citește în continuare pentru a afla mai multe detalii despre acești indicatori ai unei campanii PPC, precum și ce alți factori ar trebui să ai în vedere pentru a determina bugetul necesar (sau cheltuit) pentru campanie.

Alți indicatori relevanți

Click-Through Rate (CTR)

CTR este important pentru că este puntea de legătură între CPC și CPM. Prin CTR poți afla câte persoane au văzut un ad și câte dintre acestea au și dat click. Formula de calcul este:

(Numărul de clicks / numărul de impresii) x 100

Deci, dacă o campanie cu un cost de 250 de euro a generat 9,000 de impresii și 200 de click-uri, CTR este de 2.2%. Practic, CTR este un indicator relevant pentru că îți arată, într-un mod empiric, cât de eficient este acel ad.

CPA (Cost Per Action)

CPA reprezintă un model de online advertising, mai precis un tip de afiliere, prin care un business plătește un comision către un afiliat. Afiliatul poate fi o persoană ce deține un blog, website de știri etc).

Această sumă este plătită când un utilizator accesează site-ul tău prin intermediul unui ad al afiliatului. Acțiunea utilizatorului poate consta în abonarea la un newsletter, achiziționarea unui produs sau serviciu, completarea unui formular etc.

Cu alte cuvinte, se plătește un comision pentru obținerea unor conversii din alte website-uri. Formula specifică pentru calcularea CPA este

Costul pe Achiziție (CPA) = Cost Total / Numărul Total De Conversii

Return on Investment (ROAS)

CPC și CPM sunt date importante pentru a stabili prețul PPC, însă Return on Investment poate fi considerat de asemenea crucial. De ce? Pentru că ROAS analizează atât costul implicat, cât și ceea ce obții de pe urma campaniei PPC. Îți generează numere și date concrete privind eforturile tale în acest sens și vei afla numărul de vânzări obținute prin campanie.

Recomandăm, de asemenea, compararea de ROAS din campanii diferite, fapt ce poate demonstra care dintre acestea au avut cele mai bune rezultate, cele mai multe vânzări.

Formula ROAS este:

(Venit generat / Cost Total Campanie) x 100

Deci, dacă o campanie PPC a costat 250 de euro și au fost înregistrate vânzări de 275 de euro, ROAS-ul ar fi de 1.1, adică pentru fiecare euro investit în campanie, am obținut 1,1 euro în venituri.

De ce este PPC-ul important?

Marketingul ar putea fi considerat atât o știință, cât și o formă de artă. Este nevoie în mod clar de creativitate pentru a capta atenția și interesul unui consumator.

Latura tehnică provine din analizele și datele obținute din metode precum PPC, ce stau la baza oricăror decizii strategice privind promovarea unui produs sau serviciu.

De aceea, specialistul în PPC are datoria de a observa trendurile ce reies din rezultatele campaniei și de a-și optimiza practicile în consecință.

Avantajele PPC

Chiar mai important decât modul prin care sunt stabilite costurile unor Google Ads este modalitatea de optimizare. Optimizarea PPC presupune analizarea și configurarea anumitor factori, pentru ca Google să afișeze reclamele adecvate publicului țintă. Publicul țintă este format din utilizatorii predispuși să realizeze acțiunile dorite de tine, ca obiective de marketing (să dea click pe ad, să cumpere un produs/serviciu etc).

Un alt avantaj major este faptul că modalitatea de promovare de tip PPC îți oferă libertatea de a testa multiple strategii, pentru a vedea ce tehnici funcționează și cărei audiențe te poți adresa. Poți obține astfel feedback într-un timp foarte scurt, chiar de la clienți, poți stabili noi direcții de comunicare și ai mai mult control asupra promovării brandului tău.

Știm că gestionarea unei campanii PPC nu este un obiectiv tocmai simplu, în special dacă nu ai experiența necesară în domeniu. De aceea, poți apela cu încredere la Danco Vision, o agenție de digital marketing cu servicii full 3600, pentru mai multe sfaturi privind campanii Facebook sau campanii Google Ads!

NOUTĂȚI

Articole similare

SEO vs PPC

Astăzi vorbim despre eterna „luptă” dintre cele mai importante 2 servicii digitale: SEO versus PPC. Evident, ambele ar trebui să facă parte din strategia ta

Citește