Dincolo de popularitatea acestei platforme și utilizările acesteia în scop de socializare, informare, sau promovare, Facebook rămâne unul dintre canalele principale când vine vorba de advertising. Și aici enumerăm doar câteva dintre avantajele publicității pe Facebook: tipuri de anunțuri dinamice și captivante, integrări utile sau targetare definită asupra publicului-țintă dorit.
Campaniile Facebook Ads vin la pachet cu noțiuni și termeni noi precum: obiectiv, targetare, buget, optimizare sau pixel. Iar pentru campanii Facebook de succes care să îți aducă rezultatele estimate, trebuie să te informezi cu privire la toate aceste elemente importante din setarea și realizarea unei campanii. Însă, azi vom descoperi împreună tot ce trebuie să știi despre Facebook Pixel, un element cheie în valorificarea bugetului alocat, cât și în optimizarea campaniilor de promovare pe Facebook.
Facebook sau Meta Pixel – ce este și cum te ajută?
Meta Pixel, cunoscut și sub denumirea uzuală de Facebook Pixel, este un fragment de cod HTML care vă fi inserat în codul sursă al site-ului tău. Odată implementat, îți va permite să monitorizezi activitatea utilizatorilor care ajung pe site și să optimizezi corect campaniile astfel încât să ajungi la publicul țintă potrivit și la cel mai bun cost. De asemenea, utilizarea Meta Pixelului te va ajuta și în campaniile de remarketing, adică retargetarea celor care au făcut o acțiune pe site-ul tău: vizitarea unei pagini, finalizarea unei comenzi etc. Ține minte că ai nevoie de Facebook Pixel indiferent de tipul de business și de bugetul investit, pentru a obține conversii, lead-uri sau trafic, la cel mai bun cost posibil. Iată cum…
De ce folosim Facebook Pixel?
Cu ajutorul pixelului Facebook putem să urmărim întreaga activitate a utilizatorilor: caracteristicile celor care ajung pe website-ul tău, care sunt cele mai vizitate pagini, cum interacționează cu produsele tale sau care sunt produsele de interes pentru aceștia și nu numai. Uite câteva dintre avantajele folosirii pixelului:
- Urmărirea conversiilor: poți monitoriza comportamentul persoanelor după ce au văzut reclama sau au interacționat cu site-ul tău;
- Optimizarea campaniilor – poți îmbunătăți calitatea reclamelor tale prin datele colectate;
- Utilizarea remarketing-ului – targetarea utilizatorilor care au fost deja pe site, în vederea creșterii vânzărilor. Dacă utilizatorul a adaugat un produs în coș sau în lista de favorite, reclamele afișate către acesta vor conține produsul respectiv.
- Vizarea și crearea unor noi audiențe – cu interese/preferințe/comportamente/ caracteristici comune cu publicul tău principal.
Odată pixelul instalat, vei putea urmări anumite acțiuni (Events) pe care o persoană le face pe website-ul tău. Facebook îți oferă posibilitatea de a urmări 17 tipuri de evenimente:
1. Purchase – finalizarea unei comenzi;
2. Lead — urmărirea acțiunii de click pe butonul de Înregistrare sau Abonare Newsletter prin care poți colecta date de la potențiali clienți;
3. Complete Registration – completarea unui formular de înregistrare;
4. Add payment information – completarea detaliilor de plată în vederea efectuării unei plăți/finalizării unei comenzi;
5. Add to cart – adăugarea produselor în coșul de cumpărături;
6. Add to wishlist – adăugarea produselor în lista de favorite/dorințe;
7. Initiate checkout – inițierea procesului de finalizare a comenzii;
8. Search – folosirea câmpului de căutare de pe site;
9. View content – vizitarea unei anumite pagini (de exemplu, o pagină de produs);
10. Contact – folosirea uneia dintre metodele de contact disponibile pe site;
11. Customize product – solicitarea unei versiuni modificate a unui anumit produs;
12. Donate – donare
13. Find location – căutarea locației fiizice a unei anumite afaceri;
14. Schedule – programarea unei întâlniri;
15. Start trial – începerea unei perioade de probă;
16. Submit application – depunerea unei cereri;
17. Subscribe – abonarea la un anumit curs/produs/serviciu.
Odată stabilite evenimentele potrivite (Events) pentru afacerea ta și implementate corectă, pixelul Facebook va reține faptul că au loc anumite acțiuni pe website-ul tău și va transmite algoritmului date despre utilizator: profil demografic, interese, locație, device-ul folosit sau achizițiile trecute.
Pe baza acestor evenimente și prin setarea completă și corectă a Pixelului Facebook, poți măsura:
- Impactul reclamelor tale asupra publicului tău (clienți fideli sau noi) și care sunt audiențele care interacționează cel mai bine cu serviciul sau produsul tău;
- ROAS (Return On Ad Spend) obținut din fiecare campanie pe care o rulezi.
Crearea și Instalarea Pixelului Facebook
Înainte de instalarea pixelului, trebuie să te asiguri că ai un cont de Business Manager. Acesta este interfața de unde creezi și gestionezi tot ce ține de campaniile Facebook. Pentru crearea pixelului, ai doar câțiva pasi de urmat:
1. Deschide Business Manager și selectează butonul “Business Settings”
2. Din meniul nou deschis selectează butonul “Data Sources” și alege opțiunea “Pixels”
3. Adăugați un nou Pixel apăsând butonul albastru “Add”
4. În noua fereastră deschisă vei completa cele două câmpuri cu: Numele Pixelului și adresa web a site-ului tau. Dupa completarea acestora vei continua apăsând butonul “Continue”.
5. După ce ai denumit pixelul și ai apăsat “Continue”, vei urma instrucțiunile de instalare a acestuia.
6. În următorul pas, se va face instalarea propriu-zisă a Meta Pixelului, selectand optiunea “Set up the Pixel now”.
Instalarea manuală a codului de către un programator este cea mai sigură și eficientă metoda. Așa vei fi sigur că ai control asupra datelor extrase prin pixel.
7. Copiază codul de la punctul 1 (Install base code on website). Acest cod instalat pe website-ul tău va seta un prim eveniment numit Page View și practic va înregistra traficul de pe website-ul tău. Din acest motiv, codul pixelului trebuie să se afle pe toate paginile website-ului.
8. În următoarea etapă a instalării, vei putea să personalizezi pixelul cu anumite evenimente, din cele enumerate mai sus, pe care să le urmărești, în funcție de tipul business-ului.
9. La final, după ce ai terminat cu adăugarea codurilor pe website, poți testa dacă evenimentele sunt corect implementate sau nu, prin instalarea extensiei de browser Pixel Helper. Pentru a face asta, caută “Meta Pixel Helper” în bara de căutare Google. Apoi vei face click pe “Adăugați în Chrome” și “Adăugați extensia”. Acum vei putea vedea dacă pixelul a fost instalat pe pagină si dacă funcționează corect.
10. Aand..it’s done! Meta Pixeulul este acum instalat și va începe să ruleze. Activitatea de pe website-ul tău va fi monitorizată și vei putea crea diferite tipurile de campanii dorite.
Facebook Pixel – funcționare și utilizare
Odată implementat Meta Pixelul, acesta va colecta date despre activitatea utilizatorilor pe website-ul tău și poate căuta clienți noi cu comportamente similare, cărora să le afișeze reclama ta, ajutând astfel la optimizarea campaniilor și creșterea conversiilor. Toate acestea se aplică, indiferent că deții un magazin online sau un website orientat spre servicii.
Pentru a obține și mai multe date de la pixel, poți configura acele evenimente (Events) pentru a afla comportamentul potențialilor clienți pe site-ul tău. Aceste evenimente, precum finalizarea unei comenzi, adăugarea unui produs în lista de favorite sau un simplu click pe buton, îți vor oferi contextul conversiilor.
La fel ca și pixelul, evenimentele și parametrii pot fi instalate prin mai multe metode: manual cu ajutorul unui programator, cu ajutorul plugin-urilor specifice platformei website-ului tău sau prin tool-ul oferit de Facebook (Event Setup Tool).
Pentru acest pas, va trebui să adaugi o bucată suplimentară de cod în back-end-ul site-ului tău, iar ulterior, rapoartele Facebook îți vor oferi informații detaliate despre comportamentul vizitatorilor pe site și despre modul în care acesta afectează rentabilitatea investiției campaniei (ROI). Pe baza acestor event-uri, vei putea seta cu ușurință campanii de remarketing.
Facebook Pixel are multe alte funcționalități care te pot ajuta să vă urmăriți succesul campaniilor tale. Acum vei putea mult mai ușor să îți îmbunătățești afacerea și vei putea observa daca audiența creată cu ajutorul pixelului este similară sau diferită de cea știută de tine. De asemenea, vei putea observa care sunt produsele care convertesc cel mai bine prin campaniile Facebook, cât și zilele cu cele mai bune rezultate, dar și informații despre clienții tai, cum ar fi datele demografice.
Suntem convinși că schimbarea și dezvoltarea constantă a algoritmului Facebook pentru zona de reclame va continua să se îmbunătățească. Acest lucru se observă deja în eficiența campaniilor care se bazează pe informațiile acumulate prin Facebook Pixel.
Facebook Pixel e un tool important în strategia de promovare a unui business. Folosit în combinație cu promovarea pe alte canale, online sau offline, datele și opțiunile de targetare pe care ți-l oferă pixelul Facebook sunt considerabile. Deși procesul de creare, instalare și folosire a Meta Pixelului nu este greu, pentru cei care nu sunt la curent cu toate noțiunile din domeniu, poate părea dificil.
De aceea, pentru o instalare corectă, este de preferat să apelezi la o agentie de marketing specializată. Până la următorul articol cu informații utile si alte tips&tricks din our #digitalvision, îți urăm spor la conversii!
Articole similare
Three tips that will boost your marketing strategies
When it comes to the digital world, social media platforms are almost a necessity for audience engagement and gathering. Whether we are talking about a
Vânzarea pe marketplace – 6 sfaturi esențiale
Pentru a ține pasul cu cerințele consumatorilor de astăzi, prezența omnichannel a brandului tău este esențială. Prin urmare, trebuie să iei în considerare și vânzarea
Care este diferența dintre design grafic și web design?
La prima vedere, designul grafic și web design-ul pot părea același tip de job. Cu toate acestea, există câteva diferențe cheie între ceea ce face