O dată la câțiva ani, apare o nouă platformă ce acaparează atenția utilizatorilor online. Acest lucru poate provoca apariția unor noi trenduri pe internet și schimbarea modului în care ne raportăm la el.
Indiferent de conținutul pe care îl urmărești în mod obișnuit sau de categoria ta de vârstă, probabil te-ai întâlnit cu denumirea de Tik Tok. Popularitatea sa în rândul generațiilor mai tinere este adesea motivul din spatele reticenței anumitor persoane sau companii de a utiliza această aplicație.
A desconsidera potențialul platformei ar putea fi, însă, o greșeală. Citește în continuare pentru a afla de ce!
Ce este Tik Tok?
Tik Tok este o retea de socializare, axată în jurul creării, urmăririi și distribuirii de conținut video cu o durată scurtă. Așa cum am menționat anterior, majoritatea covârșitoare a demograficului de utilizatori este formată din tineri. La începuturile aplicației, aceștia își exprimau creativitatea în platformă prin dansuri, cântat, umor sau lip-syncing.
Ulterior însă, conținutul creat a devenit mai diversificat. În timp, s-a făcut o trecere parțială de la entertainment-ul simplu și ușor de digerat la conținutul informativ, precum tutoriale, tips & tricks, chiar și clipuri educative. Creșterea în popularitate și evoluția aplicației nu au trecut neobservate pe lângă anumite companii.
Acestea au început să adapteze ulterior anumite trenduri pentru a se promova. Dacă brandul tău tocmai s-a alăturat Tik Tok sau dorești să-ți extinzi comunicarea online în direcția asta, ești în locul potrivit! Danco Vision, în calitate de agentie social media, SEO, PPC și development online full service 360°, îți recomandă următoarele best practices:
1. Decide tipul de conținut pe care dorești să-l produci
Acum că înțelegi mai bine ce este tik tok, este important să discutăm despre cum și ce anume ar trebui să postezi. Cum brandul tău este nou pe Tik Tok, te poți bucura de anumite avantaje.
Unul dintre acestea este posibilitatea de a-ți forma imaginea și identitatea de brand, ținând seama de practicile altor companii. Este important să decizi ce tip de conținut vrei să produci, pentru a stabili o direcție generală din punct de vedere vizual și al trendurilor potrivite.
2. Stabilește cui te adresezi
Ca orice rețea de socializare ce încurajează creativitatea, Tik Tok atrage o varietate de utilizatori, cu preferințe și interese diferite. Stabilește din timp care este categoria principală de persoane cărora dorești să te adresezi.
Acest lucru te va ajuta să creezi content relevant, adaptat la specificul brandului tău. Este o practică eficientă pentru a-ți crește vizibilitatea și pentru a dezvolta brand awareness.
3. Menține un echilibru între entertainment și promovare
Trebuie reținut faptul că Tik Tok este, la bază, o platformă de socializare și entertainment. Aspecte precum tone of voice, stilul vizual și tipul de conținut pot fi radical diferite de alte rețele de socializare, precum Facebook sau Instagram.
Ce înseamnă asta mai exact? Ei bine, multe dintre brandurile deja prezente în Tik Tok au abordat un mod de comunicare mult mai relaxat decât pe alte canale, îmbinând content-ul distractiv cu o promovare discretă. Aplicarea unei strategii de promovare mai agresive poate conduce la dezinteresul utilizatorilor, ce ar putea trece la următorul clip în orice secundă.
4. Asigură filmarea clipurilor în condiții optime
Ce este Tik Tok, la bază? Evident, content video. De aceea, procesul de producție și editare a clipurilor este la fel de important precum însuși conținutul postat. Claritatea imaginii, lumina ambientală și editarea precisă sunt un standard pentru orice Tik Tok ce are potențialul de a deveni viral.
În multe cazuri, sunt utilizate chiar și programe profesioniste de editare, pentru a include efecte mai complexe, tip CGI. Asigură-te că folosești întotdeauna cele mai bune unghiuri, texte vizibile și că soundtrack-ul este sincronizat cu mișcările persoanelor.
5. Folosește hashtag-uri și soundtrack-uri populare
Asemenea postărilor pe Instagram, hashtag-urile sunt un indicator bun pentru a informa algoritmul în privința tipului de conținut pe care îl postezi. Utilizarea unor hashtag-uri precum #fyp, #foryou, #foryoupage pot contribui la creșterea vizibilității clipurilor, acestea fiind incluse astfel în feed-ul celor care au dat follow contului tău.
Un soundtrack în trending va ajuta de asemenea la creșterea vizibilității, sporind șansele ca acel clip să figureze printre recomandările anumitor utilizatori.
6. Urmărește tendințele algoritmului
Algoritmul Tik Tok prioritizează conținutul pe baza popularității și a vizualizărilor. Recomandăm postarea clipurilor în momente diferite ale zilei, pentru a descoperi orele ce îți vor spori vizibilitatea către publicul țintă. Aceste ore pot varia în funcție de perioadă.
În general, Tik Tok are tendința de a prioritiza clipurile mai scurte. Totuși, durata maximă a acestora a fost recent extinsă la 10 minute cu un motiv întemeiat. În ciuda asemănărilor cu platforma Vine, cu un volum mare de conținut de 15-30 de secunde, există dorința și pentru clipuri mai lungi, tip vlog. Dacă ai înțeles ce este Tik Tok și care sunt cele mai bune practici, însă nu ai timpul necesar pentru a pune în practică toate sfaturile, nu te îngrijora! Apelează acum la serviciile 360° oferite de Danco Vision, pentru o dezvoltare susținută cross-platform în online!
Articole similare
De ce marketplace-urile sunt platforme atât de valorase pentru retailerii online?
E-Commerce-ul a devenit un colac de salvare pentru mulți retaileri fizici din Europa care au fost nevoiți să-și închidă porțile în timpul pandemiei de COVID-19.
Three tips that will boost your marketing strategies
When it comes to the digital world, social media platforms are almost a necessity for audience engagement and gathering. Whether we are talking about a
Concurs Bloggeri DigitalU în parteneriat cu Agenţia Visul Tău şi Limuzine Non Stop
Agentia de marketing digital DigitalU in parteneriat cu Agentia Visul Tau si Limuzine Non Stoporganizeaza un concurs atractiv pentru Bloggeri avand: PREMIUL CEL MARE: O plimbare