Top 3 practici pentru atragerea clientilor in magazin

Ultimii doi ani s-au dovedit a fi o perioadă oportună pentru dezvoltarea industriei de e-commerce. Multe branduri s-au reorientat și au făcut tot posibilul de să-și transpună serviciile în mediul digital, pentru a-și păstra clienții fără a-i pune în pericol.

Business-ul online a devenit extrem de facil și eficient atât pentru antreprenori, cât și pentru consumatori. Totuși, odată cu ridicarea anumitor restricții specifice pandemiei, multe locații fizice au reapărut, iar atragerea clientilor in magazin a redevenit o necesitate.

Platformele online au devenit mai populare, fiind accesate chiar și de persoane din categorii de vârstă mai înaintată. De aceea, internetul poate fi considerat o unealtă utilă pentru a readuce magazinele fizice în lumina reflectoarelor și pentru a dezvolta brand awareness. Trebuie să ne întrebăm însă:

Este posibilă atragerea clientilor in magazin offline?

Trebuie reținut faptul că prezența și promovarea în online pot avea un rol decisiv în îmbunătățirea rezultatelor în mediul offline. Mulți consumatori preferă să aibă posibilitatea de a vedea, atinge și testa produsele în realitate, înainte de a le cumpăra. Conform bigcommerce.com, 75% dintre aceștia achiziționează produse online cel puțin o data pe lună.

Totuși, multe persoane sunt nemulțumite de plata transportului, timpul de așteptare îndelungat pentru livrare și politica de retur pentru produsele cumpărate online. Aceste nemulțumiri sunt o oportunitate pentru un antreprenor în industria retail, cu un magazin fizic și online. Înțelegând punctele slabe ale cumpărăturilor online, îți poți adapta și îmbunătăți serviciile, pentru a oferi o experiență net superioară concurenței tale.

Cu alte cuvinte, o strategie de marketing bine pusă la punct, vizibilitatea crescută în motoarele de căutare și optimizarea site-ului tău pentru o experiență de utilizare cât mai plăcută, sunt factori ce îți pot spori numărul de clienți pentru magazinul tău fizic. Citește în continuare pentru a afla ce poți face:

1.    Cumpărături online, ridicare din magazine

Așa cum am menționat deja, costul pentru transportul coletului poate fi o inconveniență pentru multe persoane. Timpul de așteptare pentru livrare este, de obicei, de câteva zile lucrătoare. Problema poate fi rezolvată ușor prin a oferi alternativa de a comanda online și de a ridica produsul din magazinul fizic.

Astfel, business-ul tău capătă un avantaj în fața competiției ce își desfășoară activitatea strict pe internet. Dacă un client este nemulțumit de un produs comandat, îl poate returna mult mai ușor direct în magazin.

Vânzările tale pot crește semnificativ datorită cumpărăturilor spontane, provocate de prezentarea consumatorilor în magazine. Există o șansă ca aceștia să facă anumite cumpărături impulsive, cheltuind sume mai mari de bani. Pentru a încuraja o asemenea practică, poți oferi o reducere de 10% sau gratuitatea transportului pentru cei ce se prezintă în magazin.

2.    Folosește platformele de social media

Evenimentele offline sunt un motiv suficient de bun pentru ca multe persoane să-și stingă ecranele și să îți viziteze locația. Recomandăm abordarea aceluiași stil și design atât pe site-ul tău, cât și în magazinul fizic. O imagine unitară a brandului contribuie la dezvoltarea de brand awareness.

Folosește platformele de social media pentru a interacționa cu un număr cât mai mare de consumatori, pe care îi poți informa cu privire la anumite evenimente. Aceștia pot lua parte la concursuri, poll-uri și pot distribui poze/filmări pentru a promova locația ta.

Aceste interacțiuni îți transformă audiența într-o parte integrantă a brandului tău, dezvoltând partea de engagement. Prezența online și offline este sporită, astfel, prin canalele de social media.

3.    Optimizează-ți site-ul pentru căutări locale

Dacă magazinul tău este într-o zonă cu vizibilitate scăzută sau este pur și simplu greu de găsit, există soluții online pentru a ameliora problema. Printr-o strategie SEO bine gândită, îți poți îmbunătăți vizibilitatea în motoarele de căutare, în special pentru căutări locale. De exemplu, dacă un utilizator este interest de un service auto din București și caută acest lucru pe internet, business-ul tău ar putea figura printre primele rezultate oferite de Google.

Asigură-te că numele, numărul de telefon și adresa companiei tale sunt actualizate în Google My Business. Include întotdeauna și poze recente. Încurajează clienții ce pășesc în magazine să lase un review în Google sau pe Facebook, pentru a putea oferi o imagine de ansamblu asupra serviciilor oferite. Nu exclude platformele precum Youtube sau TikTok, precum și parteneriatele cu influenceri sau bloggeri locali. Aceștia îți vor oferi access la o nouă nișă a publicului.

Pentru atragerea clientilor in magazin, vei avea nevoie însă de expertiza unei agenții precum Danco Vision, specializate în servicii digitale 360°! Contactează-ne acum, pentru ca brandul tău să se dezvolte armonios în mediul online și nu numai!

NOUTĂȚI

Articole similare

Google sau Facebook?

Prezența în online devine din ce în ce mai importantă pentru multe tipuri de business, iar unii specialiști susțin că aceasta va deveni indispensabilă. Din

Citește