Clientul are întotdeauna dreptate, de ce nu îl asculți?

Ai un business, oricât de mic, l-ai dus în mediul online, ai făcut cont pe una sau mai multe rețele sociale și bombardezi cu promoții în stânga și în dreapta. Ești convins că simpla prezență a business-ului tău în online și o activitate haotică pe rețelele sociale e de ajuns. Ei bine, avem o veste pentru tine: you’re doing it wrong! Dacă tu crezi că asta e calea spre succes, te înșeli.

Publicul țintă nu caută doar promoții

O activitate de succes în mediul online și, implicit, pe rețelele sociale presupune, în primul rând, să îți cunoști publicul țintă și să îl înțelegi. Cea mai mare greșeală pe care o poți face este să crezi că îl cunoști fără să-l fi studiat înainte. Trebuie să înțelegi atât publicul, cât și așteptările pe care acesta le are de la tine. Astfel, folosind informațiile pe care le ai despre public, vei ști ce strategie de marketing ți se potrivește. Reputația, autoritatea și credibilitatea brand-ului tău în mediul online, eforturile de marketing și vânzările depind de strategia pe care o folosești.

Granița care desparte atragerea publicului țintă de îndepărtarea acestuia este foarte subțire și, dacă nu ești echilibrat, poți face oricând un pas greșit. Cu riscul de a ne repeta, cunoaște-ți publicul țintă, înțelege-l, informează-l, asigură-te că produsele/serviciile pe care le oferi sunt vizibile pentru el, dar nu-l bombarda cu promoții. Exagerând cu mesajele promoționale sau promovând un conținut irelevant, tot ceea ce faci este să te îndepărtezi de publicul țintă și să-l determini să te ocolească în mediul online și, implicit, să aleagă concurența. Îți dorești să se întâmple asta? Nu.

Publicul trebuie să fie în centrul atenției

Dacă strategia ta nu este corelată cu dorințele publicului țintă, atunci business-ul tău nu va avea niciodată succes. Cifrele nu mint, iar un studiu realizat de Sprout Social confirmă încă o dată acest lucru. Pentru acest studiu, au fost analizate, timp de un an, 257.000 de conturi de Facebook, Twitter și Instagram. Ce spune acest studiu? Ce ți-am spus și noi. Că o strategie de marketing pe rețelele sociale este esențială pentru business-ul tău. Nu mai puțin de 86% dintre utilizatorii rețelelor sociale au dat “Follow” sau “Like” unui brand prezent în acest mediu. Dar au făcut-o pentru că acel brand oferea conținut relevant pentru ei, nu pentru că vorbea doar despre sine.

Iar asta înseamnă că, dacă tu crezi că utilizatorii care urmăresc activitatea unui brand în mediul social sunt acolo doar pentru promoții, te înșeli. Din cei 86%, aproximativ 60% aleg să plece dacă brand-ul pe care îl urmăresc vorbește doar despre sine, iar activitatea acestuia pe rețelele sociale se rezumă la promoții. Astfel, îți poți lua adio de la 57,5% dintre fani, dacă business-ul tău este în centrul atenției, acolo unde ar trebui să fie utilizatorii. Ce alte greșeli mai face un brand? Nu are personalitate, folosește un limbaj neadecvat, încearcă să fie amuzant și ignoră utilizatorii.

O echipă de profesioniști în promovarea online poate concepe și implementa o strategie personalizată pentru business-ul tău

Ce greșeli face un brand pe rețelele sociale

Încercarea de a impresiona duce la rezultate opuse celor așteptate. Prezența unui brand pe rețelele sociale trebuie să fie una echilibrată. 73% dintre utilizatori dau “Follow” sau “Like” pentru că sunt interesați de produsele sau serviciile oferite de brand-ul respectiv. Dar interesul pentru un produs/serviciu nu este singurul motiv care trimite utilizatorii către brand-ul respectiv. Astfel, 58% dintre cei care urmăresc activitatea unui brand pe rețelele sociale așteaptă promoții, în vreme ce 42% așteaptă altceva. Ce anume? Un îndemn care să-i transforme din simpli utilizatori, în clienți. Mai departe, 25% dintre utilizatori vor să interacționeze cu brand-ul respectiv.

Odată ce un utilizator se apropie de un brand, se poate îndepărta la fel de ușor. De exemplu, dacă brand-ul respectiv exagerează cu mesajele promoționale, 57,5% dintre utilizatori vor apăsa fie “Unfollow”, fie “Unlike”. În plus, dacă brand-ul respectiv nu distribuie conținut relevant pentru publicul țintă, atunci pierde 41% dintre utilizatori. Încă mai crezi că o strategie de marketing pe rețelele sociale e inutilă? Atunci, îți mai spunem și că, potrivit aceluiași studiu, 70% dintre cei care urmăresc activitatea unui brand pe rețelele sociale dau “Unfollow” sau “Unlike” de teama că se pot face de rușine în fața prietenilor virtuali. Pur și simplu, oamenii nu vor să fie asociați cu un brand demodat sau cu unul ridicol. Crezi că, în cazul tău, e nevoie de rebranding?

Cum se transformă un utilizator în client

În ceea ce-i privește pe utilizatorii care au ajuns clienții unui brand, 75% dintre aceștia au achiziționat un produs sau un serviciu pentru că l-au văzut pe rețelele sociale. Înainte de a lua decizia de cumpărare, cei mai mulți dintre ei (57%) au avut nevoie de 2-4 reclame pentru acel produs/serviciu. Doar 20% dintre ei au stat mai mult pe gânduri și au avut nevoie de 5-8 reclame. Dacă 57% dintre cei care te urmăresc pe rețelele sociale se pot transforma oricând în clienți, având nevoie de 2-4 reclame la produsul/serviciul pe care îl oferi, care e strategia ta de marketing? Dar în ceea ce îi privește pe cei 20% care au nevoie de 5-8 reclame pentru a se transforma în clienți? În primul rând, asigură-te că îi ții pe toți departe de butonul de “Unfollow” sau “Unlike”.

Cifrele nu mint și, dacă nu îți ajustezi strategia de marketing în baza informațiilor primite de la utilizatori, business-ul tău va înregistra doar pierderi. E momentul să îți reevaluezi strategia și resursele și, astfel, să te apropii de publicul țintă. Iar o echipă de profesioniști în promovarea online poate concepe și implementa o strategie personalizată pentru business-ul tău, care să te ducă în top.

Clientul are întotdeauna dreptate, nu? Și, atunci, de ce nu îl asculți? Hai să bem o cafea împreună și să îți prezentăm o strategie de marketing conformă cu dorințele și nevoile clienților tăi.

NOUTĂȚI

Articole similare

Elementele unui branding de succes

Branding-ul este o parte esențială a succesului pentru orice afacere. Cu toate acestea, noii antreprenori întâmpină, deseori, greutăți în crearea unui brand consistent și, totodată,

Citește