Cum folosești social media pentru a îți dezvolta business-ul?

Fiecare pas pe care un actual sau potențial client pentru business-ul tău  îl face în drumul lui către produsele sau serviciile pe care le oferi este ghidat de mediile de socializare online. Cu toate acestea, fiecare etapă presupune o abordare diferită și, implicit, transmiterea eficientă a unui mesaj de impact pentru consumator. Iar asta înseamnă că mediile de socializare online joacă un rol diferit în fiecare fază a acestei călătorii.

Consumatorul are nevoi diferite de la brandul tău, cu fiecare pas pe care îl face. Astfel, la început, are nevoie de mai multe informații cu privire la produsele și serviciile pe care le oferi. Apoi, după ce și-a restrâns opțiunile cu privire la produse/servicii, trebuie să își valideze alegerile. În final, are nevoie de sprijinul tău și de modalități facile de a folosi mediile de socializare online pentru a împărtăși propria experiență cu ceilalți.

Atenție și interes

În această primă fază, consumatorul devine conștient de ceea ce își dorește și face cunoștință cu brandul tău și produsele/serviciile pe care le oferi. Tu trebuie să te asiguri că, în acest moment, brandul tău nu dispare din raza vizuală a consumatorului și să profiți de oportunitatea de a maximiza conștientizarea brandului tău. Folosește mediile de socializare online pentru a distribui informații și conținut de calitate. Asigură-te că acest conținut este scris inteligent și excelent proiectat, astfel încât consumatorul să aibă acces facil la informațiile tale, indiferent dacă folosește un dispozitiv mobil sau un sistem desktop.

Research, research

În această etapă, consumatorul își restrânge opțiunile, analizându-le detaliat. E momentul ca tu să-i oferi consumatorului mai multe informații depre business-ul tău și să-i explici care sunt beneficiile pe care i le pot aduce produsele sau serviciile tale. Folosește mediile de socializare online pentru a trimite consumatorul pe site-ul tău, către anumite produse sau servicii. Dacă încă nu ai înțeles cât de important este un conținut de calitate, recitește paragraful anterior. Între timp, pregătește răspunsuri pentru absolut toate întrebările care ți-au fost adresate pe mediile de socializare online.

Validarea opțiunii

În această fază, cea a validării, consumatorul caută dovezi care să confirme alegerea de a apela la produsele sau serviciile oferite de brandul tău. Și, astfel, să își demonstreze că brandul tău este cea mai bună opțiune pentru el. Asigură-te că fiecare produs sau serviciu pe care îl oferi este însoțit de o prezentare detaliată. Nu doar pe site-ul tău, ci și pe site-urile, forum-urile sau platformele online de specialitate. Apoi, folosește mediile de socializare online atât pentru a prezenta review-uri și testimoniale deja existente pentru produsele/serviciile tale, cât și pentru a încuraja consumatorii să adauge unele noi.

Motor, acțiune

În această etapă, cea a deciziei, consumatorul știe care este cea mai bună opțiune pentru el și este pregătit să acționeze. Acesta este momentul în care tu îi arăți drumul pe care să îl urmeze pentru a se transforma din potențial client în consumator sigur al brandului tău. Postează, pe mediile de socializare online, informații despre discount-uri, promoții și oferte pe care le propui, cu trimitere directă către site-ul tău, în paginile dedicate produselor sau serviciilor. O strategie eficientă de marketing digital te poate ajuta, în această etapă, să înțelegi comportamentul consumatorului și să te asiguri că acesta se va reîntoarce pe site-ul tău.

Satisfacție și feedback

În această fază, consumatorul se întoarce în mod repetat la produsele/serviciile tale, rezonând astfel cu brandul tău. Asigură-te că fiecare consumator este pe deplin satisfăcut de produsele tale și că este conștient de plusul de valoare pe care acestea i le oferă. Folosește mediile de socializare online pentru a le oferi clienților asistența și sprijinul de care au nevoie, răspunzând în timp util întrebărilor pe care aceștia ți le adresează. Încurajează consumatorii să îți ofere feedback cu privire la serviciile și produsele pe care le-au achiziționat de la tine și întreabă-i ce îmbunătățiri poți aduce. Ai grijă să și pui în practică eventualele sfaturi oferite de clienți, nu doar să întrebi de dragul de a întreba.

Advocacy – consumatorul îți promovează brandul

În această ultimă etapă, consumatorul , încântat de experiența pe care i-ai oferit-o, se transformă în promotorul brandului tău, oferindu-ți astfel un element de advocacy la care visai încă de la primul pas făcut de consumator. Ajungi aici doar dacă îi oferi fiecărui client calitate și performanță. Necondiționat. Dezvoltă o campanie generată de utilizatori, încurajând astfel povești reale din partea clienților reali, pe care, apoi, să le distribui pe mediile de socializare online. Rezonând cu brandul tău, clienții îți vor oferi un plus de expunere.

Hai să bem o cafea împreună și să îți explicăm cum îți poți duce business-ul la un nivel superior.

NOUTĂȚI

Articole similare

Elementele unui branding de succes

Branding-ul este o parte esențială a succesului pentru orice afacere. Cu toate acestea, noii antreprenori întâmpină, deseori, greutăți în crearea unui brand consistent și, totodată,

Citește