Influencer Marketing: ce presupune, care sunt avantajele și cele mai bune practici

Marketingul realizat prin intermediul persoanelor publice și influente nu este o practică nouă. Multe branduri au apelat la celebrități pentru promovarea de produse și servicii în televiziune – pe canalele TV,  iar în era digitală, această strategie este în continuare eficientă.

Datorită evoluției internetului și a multiplelor platforme de creare de conținut, mulți utilizatori au devenit cunoscuți într-un timp foarte scurt. Unii dintre aceștia sunt influencerii din ziua de azi, persoane ce au dezvoltat adevărate comunități online, cu mii sau chiar milioane de urmăritori.

Ei pot influența opinia generală a utilizatorilor abonați la canalele lor de social media și implicit, comportamentele acestora, în calitate de consumatori. Subiectul este vast, iar noi îți recomandăm să citești în continuare pentru a afla ce presupune noțiunea de influencer marketing in Romania, care sunt cele mai bune practici, cum anume poate fi implementat eficient și multe altele!

Ce reprezintă influencer marketing?

Influencer marketing-ul este, în esență, un concept hibrid între practicile vechi și cele noi din industrie. Această strategie preia ideea de promovare prin intermediul unei persoane influente și o adaptează la contextul actual.

Cu alte cuvinte, influencerii sunt intermediarii dintre comunitatea online și brand. O primă diferență notabilă, față de strategiile clasice, este platforma utilizată. Acest tip de marketing presupune promovarea realizată de un influencer pe canalele sale de social media, unde poate interacționa în mod direct cu fiecare urmăritor.

Un influencer nu este în mod necesar o celebritate.  Poate fi o persoană cunoscută în mediul online, într-o anumită nișă sau domeniu de activitate în care se specializează. De cele mai multe ori, nu este ales în mod aleatoriu, ținându-se cont de posibila contribuție asupra imaginii brandului și categoria de public căreia dorește să se adreseze compania în cauză.

Avantajele unei campanii de influencer marketing

Orice brand ce vrea să-și îmbunătățească campaniile și strategiile de promovare online, ar trebui să ia în considerare marketingul prin influenceri.

Este o metodă rapidă, eficientă și modernă de a te adresa publicului țintă pentru produsele sau serviciile brandului tău.

Influencerii sunt mesagerii ideali pentru acest lucru, fiind prezenți deja pe majoritatea platformelor relevante și fiind la curent cu ultimele trenduri.

Eficiență dovedită

În timp, această strategie a devenit una dintre opțiunile preferate de multe branduri, pentru a-și consolida prezența online, fiind chiar o practică mainstream în ziua de azi.

Conform statisticilor de pe influencermarketinghub.com, Google a înregistrat din 2016 până anul acesta o creștere de 465% a căutărilor pentru ,,influencer marketing’’ la nivel global. Apariția pandemiei a sporit investițiile în acest tip de marketing, atingând 9.7 miliarde de dolari în 2020 și aproximativ 13.8 miliarde în 2021.

Este cu siguranță un trend cu un puternic impact social și economic. De aceea, tot mai multe branduri doresc să fie informate și să apeleze la serviciile unei agenții 360° precum Danco Vision, ce se specializează în acest domeniu.

Care sunt pașii de urmat?

  1. O primă etapă importantă constă în definirea obiectivelor brandului tău prin campania de marketing pe care o vei desfășura. Mai exact, ce anume dorești să obții prin contactarea unui influencer?
  2. Stabilește apoi publicul țintă. Decide cărei audiențe i se adresează produsul sau serviciul tău. Ia în considerare factorul vârstei utilizatorilor. În domenii precum tehnologia, pot exista influenceri ce abordează subiecte comune, însă se adresează unui demografic diferit. Acest lucru ne conduce la al treilea și ultimul pas:
  3. Research-ul pe internet este crucial. În ziua de azi, există influenceri pentru orice domeniu de activitate, unii dintre aceștia postând însă conținut din multiple arii de interes. Dacă devine dificil, poți apela oricând la consultanță de specialitate din partea unei agenții de profil.

Cum se poate cuantifica eficiența într-un timp scurt?

Așa cum am menționat, campaniile de marketing prin influenceri pot fi eficiente,  însă rezultatele pot apărea în timp, mai ales dacă vorbim de obiective precum creșterea notorietății sau crearea unei atitudini pozitive în rândul publicului tău. Dar cum ai putea cuantifica eficacitatea acestei strategii pentru brandul tău, într-un mod mai rapid?

Ei bine, există mai mulți parametri care sunt analizați, însă cel mai important este scopul final al campaniei tale de marketing. Iată însă câteva exemple de date pe care le poți urmări:

  • Audiența postărilor
  • Impresiile utilizatorilor
  • Engagement-ul (numărul de like-uri, comentarii și distribuiri)
  • Calitatea și relevanța conținutului
  • Conversiile
  • Creșterea numărului de abonați la newsletter
  • Creșterea numărului de urmăritori
  • Intensificarea traficului pe website-ul tău

La ce să fim atenți când formăm asemenea colaborări?

Este important de știut cum anume să transmiți mesajul unei anumite categorii de public, căreia dorești să te adresezi. Urmăritorii și fanii unui influencer pot fi obișnuiți cu un anumit tip de conținut, ce ar putea fi diferit de abordarea brandului tău.

De la conceptul vizual, la tone of voice sau coloana sonoră utilizată, toate aceste aspecte pot avea o abordare diferită.

Best practice este însă ca influencerul să-și poată menține stilul său caracteristic, pentru o integrare cât mai naturală a campaniei de marketing, fără a risca pierderea interesului general.

Situații în care ai putea avea nevoie de influencer marketing

Orice business trece prin diferite etape, mai mult sau mai puțin plăcute. Pandemia de Covid-19 și-a lăsat amprenta asupra multor companii, majoritatea consumatorilor apelând la cumpărături online.

Această schimbare a venit cu propriile sale provocări pentru anumite branduri, ce poate nu și-au făcut simțită prezența la fel de mult în acest mediu.

Dacă există o discrepanță între ceea ce oferă brandul și ceea ce dorește consumatorul

Statistic vorbind, majoritatea utilizatorilor de pe internet au adesea mai multă încredere în recomandările și opiniile persoanelor pe care le urmăresc pe rețelele de socializare. Astfel, influencerul poate fi intermediarul ce prezintă produsul într-o formă diferită.

Formarea de brand awareness

În cazul în care abia ce ai lansat un start-up, iar brandul tău este nou pe piață, o campanie de influencer marketing poate fi ideală.

Consumatorii vor afla de produsul sau serviciul tău și le vei putea câștiga încrederea într-un mod eficient.

Află care sunt persoanele influente ce se adresează demograficului tău și trimite primele oferte de colaborare!

Dacă te adresezi unei piețe noi sau diferite

Atunci când dorești ca brandul tău să pătrundă într-o piață nouă, ai nevoie de o modalitate adecvată de adaptare. Indiferent dacă este o altă țară sau pur și simplu o industrie diferită, un influencer familiarizat cu acei consumatori va ști cum și cui să se adreseze.

Influencer marketing este un concept ce nu pare că va dispărea prea curând, ci ia amploare de la an la an. Situațiile prezentate mai sus sunt doar câteva exemple în care poți implementa o astfel de campanie, însă oportunitățile sunt nelimitate.

Apelează la serviciile de specialitate ale agenției Danco Vision și bucură-te de rezultatele unei strategii de marketing bine puse la punct!

NOUTĂȚI

Articole similare