Campanie marketing 360: ce este, când, de ce și cum să o implementezi?

O campanie de marketing 360o poate fi cea mai eficientă metodă prin care să îți promovezi produsul sau serviciile, dacă o faci corect. Inspirată de modul de gândire holistic, o campanie 360o implică transmiterea unui mesaj unitar pe toate platformele prin care se poate ajunge la consumator.

Este vorba despre o campanie completă care poate avea ca scop poziționarea, atragerea de noi clienți sau promovarea unor anumite produse. Dar cum poți implementa o campanie de marketing 360o reușită?

Îți explicăm în continuare ce este o campanie 360o, cum să o implementezi, când și de ce:

Ce este o campanie de marketing 360o

O campanie de marketing 360o este o formă de marketing holistică care înglobează mai multe platforme și folosește mai multe elemente specifice afacerii, pentru a transmite o singură idee principală.

O astfel de campanie începe cu o strategie bine pusă la punct, prin care sunt analizate punctele forte ale afacerii, interesele audienței și modurile cele mai eficiente prin care cât mai multe persoane pot fi transformate în clienți.

Printr-o campanie de marketing 360o se dorește ca mesajul comunicat să ajungă la orice persoană care ar putea fi interesată de produs sau serviciu, deci vor fi folosite toate platformele și metodele de comunicare posibile.

Înainte de a implementa acest tip de campanie ai nevoie de o analiză care să răspundă la următoarele întrebări:

  • Care sunt canalele de comunicare pe care audiența ta le folosește cel mai des?
  • Unde își petrece audiența ta cel mai mult timp online?
  • Cum ajung clienții pe website-ul tău?
  • Cum poți transforma potențialii clienți în clienți?
  • Cum obții părerile clienților după ce aceștia au plasat o comandă?

Pentru o campanie de marketing digital 3600 eficientă ai nevoie de o echipă de specialiști cu experiență care te poate ajuta să obții rezultatele pe care ți le dorești.

Cum să realizezi o campanie de marketing 360o

Pentru a implementa o campanie de marketing 360o trebuie să te promovezi pe toate platformele disponibile, astfel încât să te asiguri că nu pierzi niciun potențial client. Îți prezentăm mai jos șapte elemente esențiale ale unei campanii de succes.

 

SEO (Search Engine Optimisation)

Majoritatea experiențelor și cumpărăturilor online încep cu o căutare organică pe motoarele de căutare. Astfel, dacă website-ul tău nu apare pe prima pagină din Google atunci când o persoană caută un cuvânt cheie (keyword), îți scad șansele de a fi găsit de către potențialii clienți.

Competitorii tăi au investit cu siguranță în optimizarea website-ului din punct de vedere SEO pentru a apărea mereu printre primele rezultate. Prin urmare, dacă vrei să ai succes în domeniul tău, ai nevoie de SEO care să te ajute să ai un website cu trafic mare.

Pentru cele mai bune rezultate ai nevoie de o echipă de experți SEO care, printr-o analiză amănunțită, să își dea seama care sunt cuvintele cheie folosite de audiența ta și cum să implementeze anumite strategii pentru a te aduce cât mai sus în căutările pe Google. 

 

PPC (Pay Per Click)

Ca să ajungi pe prima pagină din Google, ai nevoie de timp. Pentru rezultate mai rapide, ai la dispoziție campaniile de PPC, prin care, contra unei sume de bani, reclama ta va ajunge la o mulțime de potențiali clienți.

Practic, tu plătești pentru fiecare click pe care îl primește reclama ta, indiferent de tip, anunț în motoarele de căutare, banner, postări sponsorizate pe platformele de socializare etc. Pentru rezultate optime, poți selecta în mare detaliu audiența reclamei (de la sex, vârstă până la diverse preferințe, nivelul de educație ori cel financiar).

Campanii de e-mail marketing

Majoritatea oamenilor își verifică zilnic e-mailul, deci, dacă vrei să atragi cât mai mulți clienți, strategia ta trebuie să includă și campanii de e-mail marketing. Acesta reprezintă un tool cu o istorie îndelungată, care poate avea o eficiență crescută în cazul unei utilizări corecte.

Campaniile pe e-mail sunt un mod excelent de a comunica cu persoanele interesate și de a le ține la curent cu noutățile. Este foarte important ca tot ceea ce transmiți să fie creat special pentru audiență, altfel riști ca email-urile să ajungă în Spam/Junk și să nu fie citite.

Social Media Marketing

Dacă vrei să ai succes, ai nevoie de prezență online pe toate platformele folosite de audiența ta. Fiecare canal este folosit cu un alt scop (LinkedIn este ideal pentru B2B, Instagram pentru branduri de lifestyle) deci trebuie să ai un cont activ pe fiecare platformă, astfel încât mesajul tău să ajungă la cât mai mulți oameni.

Conținutul postat și promovat în aceste spații trebuie să fie relevant și în concordanță cu tone of voice-ul afacerii tale. În timp, prin distribuirea constantă de conținut, vei crea o bază de oameni interesați de produsele sau serviciile tale.

Content Marketing

Crearea de conținut este una din cele mai puternice unelte pe care le ai la dispoziție. Cel mai important este să ai oameni în echipă sau să angajezi o agenție care să producă conținut relevant și calitate și să ajute oamenii să ajungă pe site-ul tău, pentru ca mai apoi aceștia să îți devină clienți.

Prin conținut ne referim atât la cel de pe blog (articole interesante din industria ta), infografice, videouri, ghiduri, eBooks, cât și copywriting pentru rețelele de socializare.

Website

Orice campanie de marketing digital va aduce potențialii clienți pe website-ul tău. Indiferent dacă este vorba despre un landing page, homepage, pagină de servicii sau formular, trebuie să le oferi utilizatorilor o experiență perfectă.

Pentru o experiență reușită, website-ul tău are nevoie de conținut creat cu atenție, cu multe CTA-uri, de optimizare SEO constantă pe fiecare pagină și de o dezvoltare de top, astfel încât paginile să se încarce instant și să nu existe elemente problemă.

Retenția clienților

Campaniile pot fi folosite atât pentru a atrage clienți noi, cât și pentru a-i păstra pe cei existenți. Dacă le oferi clienților o experiență excelentă post-vânzare, cel mai probabil aceștia vor reveni și vor recomanda serviciul tău și altor persoane.

Poți utiliza un software de CRM (Customer Relationship Management) pentru a te ajuta cu implementarea unui serviciu eficient de comunicare.

Când să utilizezi o campanie de marketing 3600

Deși afacerea ta ar beneficia de pe urma unui plan de marketing 360o utilizat constant, sunt anumite momente când o campanie de marketing 360o este mai profitabilă:

  • Strategie de Rebranding: dacă vrei să schimbi complet imaginea brand-ului tău sau să îi faci un update, ai nevoie de o campanie 360o prin care să îți promovezi noile valori pe toate canalele;
  • Campanii sezoniere: pentru anumite evenimente (sărbători, Black Friday, aniversarea companiei) poți utiliza o campanie 360o astfel încât să ajungi la cât mai mulți potențiali clienți;
  • Lansarea afacerii: campania de marketing 360o este modalitatea ideală de a-ți crește vizibilitatea în piață, în special când începi de la 0;
  • Promovarea unui nou produs sau serviciu: prin metodele de promovare folosite într-o campanie 360o, poți atrage toată atenția asupra noului produs sau serviciu;
  • Promovarea unui produs care nu se vinde foarte bine: în cazul în care în trecut ai folosit strategii de vânzare care nu au funcționat, poți folosi o campanie 360o pentru a crește vânzările.

 

De ce să implementezi o campanie de marketing 360o

Scopul oricărei persoane care deține o afacere este să își mărească baza de clienți, astfel încât să își crească vânzările. Pentru a face asta, trebuie să te asiguri că implementezi strategii de marketing cât mai eficiente.

Dacă nu ai un plan de marketing 360o vei pierde oportunități de a ajunge, interacționa și a converti diferite persoane în clienți. Pe scurt, o campanie 360o înseamnă să ai o abordare holistică vis-a-vis de activitățile de marketing, astfel încât să nu pierzi niciun potențial client.

Iată care sunt avantajele implementării unor campanii de marketing 360o:

  • Asigură o consistență în modul în care comunici (atât când vine vorba de texte, cât și de vizualuri). Te va ajuta să ajungi un brand cunoscut;
  • Permite clienților să interacționeze cu tine când și cum vor;
  • Îți oferă o privire de ansamblu, astfel încât să îți poți da seama ce funcționează și ce nu;
  • Te ajută să ai mai multă expunere, lucru care te poate diferenția de competiție;
  • Vei reuși să îți păstrezi clienții actuali, care te vor recomanda altor oameni.

Când ai un plan de marketing 360o nu depinzi doar de un singur mod de a ajunge la potențialii clienți. Astfel, compania ta este mai flexibilă și se poate adapta rapid la orice trend din marketing. Mai mult, poți implementa rapid schimbări pentru a satisface nevoile și preferințele clienților.

Dacă te întrebi dacă ai nevoie de o campanie de marketing 360o, răspunsul este mereu DA! Cu ajutorul acesteia, comunici un mesaj unitar, poți ajunge la o audiență vastă și ai toate resursele necesare pentru a atrage noi clienți.

NOUTĂȚI

Articole similare