De multe ori, atunci când un business nu are vizibilitate, lipsa succesului provine din lipsa identității. Dacă brandul tău are un logo anost care nu inspiră prea multe, textele care îl înconjoară sunt monotone și nu ai piloni puternici de valori pe care să îl sprijini, atunci ceea ce ai nevoie este o strategie de rebranding. Deși aparent e ceva simplu, rebranding-ul implică un proces complex, ce presupune o întreagă serie de schimbări pe mai multe planuri.
Cam asta s-a întâmplat și cu Imediat.ro, site de anunțuri pe care echipa DigitalU (agenție de marketing digital) împreună cu DancoVision (agenție de web design) l-au reabilitat, remodelat și promovat pe toate canalele.
De la identitatea primară a brandului – web design, logo, imagistică, la tonul vocii, valorile și promisiunea pe care brandul vrea sa o livreze, am parcurs toți pașii necesari pentru a readuce la viață brandul.
Dacă te-am convins că ai nevoie de rebranding pentru compania ta și acum e un proiect pe care intenționezi să îl realizezi în viitorul apropiat, iată cum am procedat noi pentru clientul Imediat.ro.
Website
Pentru a putea promova compania în mediul online, i-am creat mai întâi o nouă identitate fizică ce presupune:
· Dezvoltare de site
Latura tehnică a proiectului a însemnat crearea unui site de anunțuri gratuite și premium din România, cu 11 categorii și zeci de subcategorii, pe care utilizatorii să poată publica sau găsi ușor produse și servicii. Desigur, pentru a oferi utilizatorului o experiență cât mai plăcută, site-ul este responsive, optimizat și user-friendly.
Principiul care a urmărit echipa tehnică în procesul de dezvoltare a fost sigur – cât mai multe opțiuni oferite într-un mod cât mai simplu.
· Web Design
Primul pas în definirea unui brand este stabilirea aspectului vizual. Pentru a reda un prim impact pozitiv pentru Imediat.ro, echipa de design a făcut lucrurile cât mai clean, în trend, a ales o paletă de culori prietenoasă, în ton cu logo-ul și eneregia brandului. Așa că brandul nu mai poate trece acum neobservat.
Promovarea Online
După ce ne-am aranjat frumos, trebuie să ieșim în lume. Următorul pas după stabilirea identității vizuale a companiei este alegerea unei strategii de marketing digital ample, care să cuprindă promovarea brandului pe cât mai multe rețele sociale, sub forma unui conținut cât mai divers.
Pentru că Facebook-ul este canalul care promite cea mai mare rată de engagement, fiind locul cel mai populat cu potențiali utilizatori, i-am acordat atenție specială. Prin campanii de Page Likes, Post Engagement, Website Clicks echipa de profesioniști în Social Media a reușit să crească substanțial traficul pe site. Nu în ultimul rând, pentru a determina userii să posteze anunțuri, o metodă eficientă a fost reprezentată de Campaniile de Conversii.
Mai mult engagement, mai multe like-uri, mai mulți vizitatori pe site înseamnă, bineînțeles, mai mult profit.
· Google Adwords
Ținând cont de categoriile site-ului, precum și de preferințele userilor, am elaborat Campanii de Search, bazate pe cuvinte cheie alese strategic de echipa de Digital Marketing. Pentru a atrage mai mulți utilizatori pe site și pentru a crește awareness-ul, am creat campanii de Google Display Network.
· Campanii de PR extern
Un brand solid presupune formarea unei imagini pe măsură care să conducă, în timp, la o reputație bună. În acest sens, am oferit clientului Imediat.ro servicii de PR extern, împreună cu bloggeri renumiți și influenceri cu care să fie asociată imaginea brandului.
· Video Marketing
Un strop de dinamism contribuie întotdeauna la engagement. Crearea de video-uri relevante pentru business este o metodă eficientă de a atrage userii, mai ales atunci când acestea sunt folosite și în campanii Facebook Video Views, Google Display Network și Youtube.
· E-mail Marketing
E-mailul este un tool care nu trebuie neglijat, mai ales pentru că permite apropierea de fiecare client în parte, prin personalizare. Crearea de campanii de newslettere cu targetarea de remarketing a determiant fidelizarea clienților existenți, care s-au întors pe site-ul pe care probabil l-au uitat multă vreme.
Procesul de rebranding e complex, necesită deconstruirea elementelor care nu au funcționat pentru business-ul tău și clădirea altora noi, prin remodelarea identității fizice și construirea unei strategii de awareness.
Dacă vrei să auzi mai multe povești despre rebranding, te așteptăm la o cafea sau la sediul agenției noastre de digital marketing.
Articole similare

Cum funcționează promovarea pe Facebook? Ghid în 5 pași simpli
Fiind unul dintre cele mai vizitate site-uri web din lume și una dintre cele mai folosite aplicații, Facebook este un instrument foarte important pentru proprietarii

Ghid creare campanie PPC pentru începători
Deținătorii de afaceri au numeroase opțiuni atunci când vine vorba despre marketing-ul business-ului lor. Multe dintre acestea implică atât optimizarea conținutului din punct de vedere

Hashtag-uri populare pe Tik Tok – Tot ceea ce trebuie să știi ca să ai postări virale
Tik Tok este o platformă Social Media în creștere, cu peste un miliard de utilizatori activi lunar. Cu alte cuvinte, reprezintă un loc excelent în