Vânzarea pe marketplace – 6 sfaturi esențiale

 Pentru a ține pasul cu cerințele consumatorilor de astăzi, prezența omnichannel a brandului tău este esențială. Prin urmare, trebuie să iei în considerare și vânzarea pe marketplace-ul potrivit. Mai mult decât atât, cumpărătorii deja se așteaptă să fii acolo. Potrivit unui raport realizat de Klarna Owning Omnichannel, 75% dintre cumpărători se așteaptă să acceseze produsele unui brand pe mai multe canale diferite, inclusiv pe marketplace-uri.

Dacă vinzi deja pe un marketplace, ești conștient de faptul că este greu să concurezi cu toți ceilalți selleri fără o strategie bună. Iată mai jos câteva sfaturi care te vor ajuta să te diferențiezi:

  1. Cercetează piața înainte de a vinde pe marketplace-uri

Înțelege nevoile și preferințele clienților tăi și ajustează oferta în consecință.

Cum faci asta? Conform unui studiu realizat de Salesforce, sunt patru așteptări ale consumatorilor care pot schimba jocul companiilor în strategia lor de diferențiere: clienții se așteaptă la o experiență de shopping conectată, la interacțiuni între departamentele de vânzări, servicii și marketing, la personalizare, la inovare și la protecția datelor. Prin urmare, comunicarea personalizată, implementarea noilor tehnologii și securitatea datelor sunt elementele de care trebuie să ții cont în creionarea strategiei tale și în relația cu consumatorii.

Fii atent la ceea ce își doresc clienții tăi din comentariile la produse din marketplace-uri, află cum poți oferi soluții personalizate pentru nevoile lor. Oricare ar fi piața nouă pe care vrei să intri, este esențial să afli profilul acesteia, preferințele clienților potențiali și să identifici mesajele la care aceștia reacționează cel mai bine.

  1. Diferențiază-ți produsele

Oferă produse unice sau care au caracteristici diferite față de cele ale competitorilor. Să vinzi pe un marketplace este ca și cum ai pune produsul în vitrina unui magazin. O fotografie bună va atrage atenția și te va ajuta să te poziționezi înaintea concurenței tale, dar numai dacă este clară, cu o rezoluție bună și prezintă articolul tău în mod realist. Descrierea produsului trebuie să fie, de asemenea, explicită și detaliată.

O variantă care te poate ajuta să faci un pas înaintea concurenței este să îi oferi clientului tău posibilitatea de a-și personaliza produsul. Potrivit Deloitte Consumer Review, o treime dintre cumpărători caută produse asupra cărora își pot pune amprenta, fiind dispuși să plătească cu 20% mai mult pentru acestea. Totodată, un raport Statista, din 2022, indică faptul că peste 60% dintre cumpărătorii chestionați au spus că mărcile care nu oferă conținut ce poate fi personalizat, nu i-ar putea loializa.

  1. Optimizează listările de produse pe marketplace

Asigură-te că produsele tale sunt ușor de găsit de către clienți.

Dacă în optimizarea SEO, scopul este de a crea conținut relevant, astfel încât website-ul tău să fie afișat cât mai sus în rezultatele motoarelor de căutare, în cazul marketplace-urilor este similar. Scopul este optimizarea conținutului pentru intenția comercială, iar listarea produselor joacă un rol esențial. Respectă regulile marketplace-ului și asigură-te că articolele tale apar în categoria corectă, pentru ca produsele tale să fie ușor de găsit de către cumpărători.

  1. Stabilește prețuri competitive pentru ofertele de pe marketplace

Monitorizează prețurile concurenței și ajustează-le pe ale tale, astfel încât să fie atractive pentru clienți. Diferențierea nu înseamnă neapărat să aplici cel mai mic preț. Modul în care funcționează piața de astăzi îți permite implementarea mai multor variante de pricing, inclusiv abonament, reduceri și economii. De asemenea, poți lua în considerare chiar prețuri mai mari în schimbul oferirii unui produs de calitate superioară față de ce oferă competitorii tăi.

  1. Oferă servicii excelente de suport

Pe lângă produsele în sine, sunt importante și serviciile pe care le oferi, cum ar fi: livrare rapidă și asistență tehnică eficientă. Cercetările de la Microsoft arată că aproape 60% dintre consumatori nu vor ezita să schimbe brandul, atunci când serviciul pentru clienți nu se ridică la nivelul așteptărilor lor. Prin urmare, trebuie să acorzi o atenție deosebită acestor aspecte și să te ridici la standardele clienților. După cum arată raportul CMSWire privind starea experienței digitale a clienților în 2023, digital costumer experience continuă să evolueze ca o prioritate.

  1. Preia recenzii pozitive

Încurajează clienții să lase comentarii pozitive despre produsele și serviciile tale. Potrivit Spectoos, consumatorii sunt susceptibili să cheltuiască cu 31% mai mult cu un brand care a primit feedback pozitiv. Clienții care interacționează cu o recenzie au cu 58% mai multe șanse să realizeze conversii, conform BigCommerce. Dacă te-au convins datele prezentate, atunci trebuie să ții cont de ele. Prin urmare, trimite clienților tăi un e-mail de mulțumire după achiziție, prin care să-i încurajezi să lase o recenzie sau folosește canalele de social media pentru a le solicita feedback-ul.

Concluzie

Pentru a te diferenția de competiție, asigură-te că înțelegi cu adevărat ce își doresc clienții tăi și că îți stabilești strategia în funcție de nevoile lor.

Dacă ai nevoie de ajutor pentru a vinde mai simplu și mai eficient pe marketplace-uri (Altex, Flanco, Doraly, eMag, Elefant, cel.ro, eBay, Pepita) și pentru a scala în Ungaria și Bulgaria, partenerii noștri de la easySales sunt aici să te ajute cu cele mai bune soluții de integrare rapidă pe platformele pe care îți dorești să-ți listezi produsele.

Aplică sfaturile de mai sus și fii la curent cu tendințele din digital marketing. Dacă vrei să descoperi cum te poate ajuta o abordare cross-channel 360° pentru a-ți duce afacerea la un alt nivel, vizitează secțiunea „Servicii” sau contactează-ne.  

NOUTĂȚI

Articole similare