Verificarea traficului pe site: Când nu e cazul să te îngrijoreze fluctuațiile?

Fluctuatie de trafic pe site

Traficul pe care îl înregistrează site-ul tău este unul dintre cei mai importanți indicatori de performanță, deoarece arată cu exactitate câți vizitatori are acesta într-un anumit interval de timp. Fiind un număr care depinde de foarte mulți factori, acesta nu are constanță, ci este caracterizat de multe fluctuații și tendințe.

Există mai multe tipuri de trafic, iar fiecare reprezintă, de fapt, sursa de unde vin utilizatorii. În schimb, traficul organic este cel care arată performanța naturală a website-ului. De cele mai multe ori, fluctuațiile de trafic au o semnificație. Dacă acesta crește, înseamnă că site-ul a avut parte de îmbunătățiri sau aprecieri din partea motoarelor de căutare, iar dacă acesta scade, sunt șanse ca site-ul să întâmpine diverse probleme și, astfel, să nu mai fie la fel de apreciat de către motoarele de căutare.

Cu toate acestea, există situații în care aceste fluctuații nu au niciuna dintre aceste semnificații și, prin urmare, nu se pot trage concluzii imediat. Pentru a ști dacă este cazul să îți pui sau nu semne de întrebare trafic, John Mueller, Senior Search Analyst la Google, a oferit informații celor îngrijorați de fluctuațiile de trafic.

Volatilitatea: cea mai mare îngrijorare pentru owneri

De fiecare dată când apar fluctuații, mulți deținători de site-uri își fac griji referitoare performanța site-urilor, observând schimbări atât în ceea ce privește clicurile, cât și impresiile. Aceste schimbări, mai ales dacă este vorba de scăderi, îi determină pe mulți să le interpreteze ca fiind probleme ale site-urilor.

Chiar John Mueller a răspuns cu un mesaj liniștitor către un utilizator Reddit care a expus o astfel de problemă, menționând faptul că „clicurile sunt doar numere foarte mici, astfel încât orice schimbare de unul sau două va arăta ca un spike mare”. În acest caz, era vorba despre un site care are parte de un trafic destul de mic și, expus într-un grafic, orice click în plus sau în minus ieșea foarte ușor în evidență.

Prin explicația sa, Mueller a vrut să spună că schimbările minore pot părea semnificative atunci când este vorba de numere mici, ca în cazul unui trafic lunar redus.

Cum pot interpreta webmasterii rapoartele de trafic?

Nu orice fluctuație reprezintă un motiv de îngrijorare. Înainte de a interpreta o schimbare bruscă a traficului, ia în considerare rapoartele din mai multe puncte de vedere. De exemplu, scădere de 50% poate părea alarmantă, dar dacă reprezintă o schimbare de la 4 clicuri la 2, nu este un motiv de îngrijorare.

Analizează tendințele pe termen lung: În loc să te concentrezi asupra schimbărilor de zi cu zi, concentrează-te asupra tendințelor pe termen lung. Acestea au o șansă mai mare să indice schimbări reale în performanța site-ului.

Contextul: Nu uita că există mai mulți factori pot influența traficul zilnic, săptămânal sau chiar lunar, iar aceștia pot fi de la schimbările sezoniere care modifică volumul de căutare ale anumitor cuvinte cheie la evenimentele curente care pot duce la diverse viralizări.

Fluctuațiile sunt normale: O anumită variație a traficului este normală. Tiparele de trafic perfect stabile sunt rare, în special pentru site-urile mici.

În timp ce datele sunt importante pentru înțelegerea performanței site-ului, modul în care le interpretăm este la fel de important.

Concluzii

Nu există constanță în ceea ce privește traficul pe care îl primește un site. Înțelegând natura numerelor mici și menținând o perspectivă mai largă, poți evita grijile și acțiuni nesolicitate.

 

Totuși, pentru că există mereu loc de îmbunătățiri alege cele mai bune servicii de optimizare SEO, astfel încât să poți exploata potențialul maxim al site-ului tău.

NOUTĂȚI

Articole similare