În spatele oricărui business de succes, se ascunde o strategie integrată de marketing. Iar un mix de marketing presupune, printre altele, o strategie eficientă de marketing prin conținut. Nu e prima oară când îți vorbim despre o astfel de strategie, dar astăzi vom încerca să o reducem la trei pași simpli. Nu neapărat ușori, pentru că, după cum știi, simplu nu înseamnă întotdeauna și ușor.
Cine este publicul țintă?
Înainte să încerci să îți convingi potențialii clienți să te aleagă pe tine, în detrimentul concurenței, trebuie să știi ce să le spui și cum să le spui. Dar nu vei reuși să faci asta, dacă nu știi, în primul rând, cui te adresezi. Primul și cel mai important pas al unei strategii eficiente de marketing digital (și nu numai) este să îți cunoști publicul țintă, să ai o reprezentare generală a clientului ideal.
Nu subestima importanța termenului “ideal” în sintagma “clientul ideal”. Pe cât de important este să te concentrezi pe problemele și nevoile clientului, pe atât de crucial este să știi de la bun început cui te adresezi. Dacă pleci la drum fără o descriere precisă a publicului țintă, nu o să ajungi departe. Nu vrei să pierzi energie, timp și resurse financiare doar pentru a reveni, în scurt timp, la linia de start.
Ce vrea să audă de la tine?
În momentul în care știi cui te adresezi, te poți gândi la ce vrei să transmiți, la ce vrea publicul țintă să audă de la tine. Și, dacă vrei să fii “omul potrivit la locul potrivit” și, implicit, să furnizezi cele mai bune informații exact atunci când publicul țintă are nevoie de ele, trebuie, în primul rând, trebuie să privești întreaga călătorie prin ochii clientului. Dacă privești prin ochii tăi, ia-ți adio de la clienți.
Care sunt mesajele pe care publicul țintă vrea să le primească din partea ta și în ce ordine? Te gândești la o strategie de marketing pe rețelele sociale? Oprește-te. Asta înseamnă că privești mesajul pentru publicul țintă ca pe un simplu conținut, nu ca pe o strategie. Multe business-uri greșesc atunci când se gândesc doar la conținut, nu la o strategie de marketing prin conținut.
Cum transmiți mesajele?
Aici, intervine creativitatea. După ce ai aflat cine este publicul țintă și ai înțeles ce vrea să audă de la tine, e timpul să mergi mai departe. Și nu, nu e vorba de simpla transmitere a informației, ci de acele mesaje care pot transmite publicului țintă nu doar informație brută, ci și sentimentul unei conexiuni între acesta și business-ul tău. E momentul să apelezi la o agentie de marketing digital, nu-i așa?
Asta, desigur, dacă vrei o strategie eficientă de marketing prin conținut. Altfel, te poți ocupa singur de partea asta, nu? Cât de greu poate să fie, doar ai ajuns la “ușa” clientului? Știi cine este și ce vrea să audă de la tine. Improvizezi tu un mesaj, nu? Nu. Aici se face diferența dintre amatori și profesioniști. Dintre un business pe cale de dispariție și unul de succes. Tu ce îți dorești?
Hai să bem o cafea împreună și să îți prezentăm o strategie eficientă de marketing prin conținut.
Articole similare

Care sunt cele mai noi tendințe în advertising și ce așteptări trebuie să ai de la o agenție de marketing în 2024?
În ultimii ani, peisajul advertisingului a cunoscut o transformare accelerată, marcând o evoluție semnificativă a strategiilor de marketing online. În 2024, această evoluție continuă să

Cum se face audit tehnic SEO eficient? Sfaturi de la specialisti in domeniu
Știai că apar peste 547.200 de site-uri web noi în fiecare zi, potrivit Techradar? Google trebuie să acceseze și să stocheze toate aceste site-uri în

De ce ai nevoie de content writing în dezvoltarea unui business?
În era modernă, conținutul este prezent pretutindeni. Iubitorii de lectură consumă conținut din cărți, reviste, ziare, bloguri și diferite site-uri web. O persoană obișnuită poate