Trenduri în marketingul digital 2022 pe care trebuie să le cunoști

Marketingul digital se află în continuă evoluție de la prima reclamă difuzată în online. Dacă vrei ca afacerea ta să aibă succes trebuie să fii mereu la curent cu noile trenduri din marketing și să le încorporezi constant în strategia ta de promovare.

Pandemia Covid-19 a adus o gamă largă de schimbări pe toate planurile, de la munca remote până la restricții, care au avut un efect vizibil și în lumea marketingului: a determinat publicitarii să găsească noi moduri prin care să interacționeze eficient cu publicul brandurilor.

În continuare îți prezentăm câteva trenduri care ar trebui să fie adoptate de orice brand ce vrea să își îmbunătățească vizibilitatea, conversiile și vânzările în următorul an.

Trenduri pentru SEO în 2022

Multe afaceri s-au mutat în mediul online încă din 2020, de la începutul pandemiei, pentru a-și asigura supraviețuirea și a câștiga noi clienți. Astfel, pentru a-și atinge scopul, au avut nevoie de SEO, care este în continuă schimbare deoarece algoritmii de căutare evoluează constant. Nu se prevăd schimbări dramatice pentru 2022, dar anumite trenduri pot fi deja observate.

Experiența utilizatorului

Orice utilizator își dorește ca un website, o pagină sau un element să se încarce rapid și să îi ofere informațiile pe care le caută. Orice întârziere, chiar și de o secundă, îl poate determina să părăsească website-ul sau aplicația și să caute alternative.

Mai mult, experiența utilizatorului este un factor pe care Google îl ia în considerare atunci când hotărăște poziția unui website în căutări. Astfel, oricine se ocupă de SEO ar trebui să se axeze spre optimizarea website-urilor, pentru ca acestea să ofere utilizatorilor o experiență cât mai plăcută.

Respectă următoarele reguli pentru un Ux pozitiv:

  • Timp rapid de răspuns: există o varietate de moduri prin care te poți asigura că o pagină se va încărca rapid, precum optimizarea codului și alegerea unei dimensiuni potrivite pentru fotografii (rezoluție bună, mai puțini Mb, un format prietenos);
  • Structură simplă și logică: orice website ar trebui să fie intuitiv de folosit astfel încât utilizatorul să ajungă rapid la informațiile pe care le caută;
  • Optimizare pentru mobil: majoritatea utilizatorilor nu mai folosesc un calculator, ci preferă să caute lucruri de pe mobil; astfel, website-ul trebuie creat special pentru a se încărca eficient pe dispozitive mobile.

Semantica cuvintelor cheie

Marea majoritate a oamenilor folosește internetul pentru a căuta informații. Motoarele de căutare sunt capabile să interpreteze semantica cuvintelor cheie pentru a determina care sunt intențiile și scopul utilizatorului.

An după an, Google devine din ce în ce mai performant. Spre exemplu, chiar și o căutare incompletă, scrisă incorect gramatical, îți va oferi exact rezultatul pe care îl cauți. Prin urmare, tot conținutul scris pentru online trebuie să fie adaptat constant, tendința fiind de a adopta un ton conversațional, care poate fi recunoscut și de inteligența artificială utilizată de dispozitivele inteligente de asistență.

Iată câteva principii SEO care trebuie respectate pentru orice conținut:

  • Conținut care să răspundă întrebărilor audienței: este necesară o analiză care să dezvăluie ce întrebări au potențialii clienți legate de domeniul de activitate al afacerii tale; informațiile pot fi folosite mai apoi pentru a redacta articole relevante;
  • Conținut pentru oameni, nu motoare de căutare: textul trebuie să fie interesant și util, fără utilizarea excesivă a cuvintelor cheie care pot face textul greu de citit de către o persoană; formulările trebuie să fie simple și ușor de înțeles de oricine; de asemenea, formatarea este foarte importantă, ajută un text să fie lizibil (utilizează paragrafe, liste și bold); mai mult, adaugă imagini pentru a ilustra cuvintele;
  • Internal linking: inserează natural link-uri către alte pagini din website care sunt relevante pentru articol;
  • Optimizare pe subiecte, nu pe cuvinte cheie: pentru a optimiza textul din punct de vedere al semanticii, creează adunări de cuvinte din câmpul semantic al subiectului.

Trenduri pentru Social Media Marketing în 2022

Pandemia a determinat oamenii să petreacă mai mult timp în online, indiferent de platforme. Astfel, majoritatea brandurilor au pus mai mult accent pe strategia de marketing folosită în Social Media deoarece acolo se află audiența lor.

Atunci când elaborezi o campanie pentru rețelele sociale, este bine să fii conștient că există un fenomen numit „cancel culture”. Acesta implică boicotarea online a unui om, organizație sau brand, prin exprimarea unor opinii negative.

Pentru a evita o astfel de situație, este important să fii la curent cu evenimentele actuale și să verifici la milimetru fiecare text și imagine pentru a te asigura că nimic din ceea ce promovezi nu poate fi înțeles greșit.

Video Marketing

Promovarea prin intermediul formatului video este pe val în acest moment – un număr mare de oameni nu mai vrea să citească, ci să privească. Dovada sunt toate platformele care au explodat în ultimul timp precum TikTok, Snapchat sau Twitch.

Dacă vrei să creezi reclame care să crească un brand, să ajungă la o audiență mai mare și să aducă potențiali clienți, trebuie să te concentrezi pe filme de diverse lungimi. Un video va avea mai mult succes cu cât are un număr mai mare de vizualizări. Iată câteva sfaturi pentru un conținut de calitate:

  • Un video optimizat trebuie să aibă o lungime de mai puțin de 30 de secunde;
  • Un video trebuie să conțină o descriere care să ofere mai multe informații decât poate cuprinde un film;
  • Adaugă subtitrări dacă personajele din film vorbesc, pentru cei care nu vor sau nu pot să vizioneze filmul cu sunet.

Trenduri pentru PPC în 2022

Multe companii obișnuiau să colecteze date despre căutări, locații și interesele utilizatorilor, dar, în ultimul timp, din cauza legilor GDPR, motoarele de căutare permit oamenilor să aleagă ce informații pot fi salvate.

Aceste limitări afectează negativ munca celor din domeniul PPC care nu mai au acces la datele necesare despre audiență, deci nu pot seta reclamele în funcție de interesele lor. Astfel, este posibil ca majoritatea agențiilor să renunțe la personalizare în următorii trei – patru ani, lucru care va scădea eficiența campaniilor de PPC.

Inteligența artificială va deveni o necesitate pentru afacerile care vor să aibă succes. Iată cum ar putea fi utilizată:

  • Asistent pentru marketing: AI poate analiza istoricul și statisticile pentru a înțelege ce tip de conținut are mai mari șanse să atragă clienți;
  • Clienți recurenți: succesul afacerii depinde de clienții mulțumiți care se vor întoarce și vor recomanda produsul sau serviciile și altor oameni; AI poate analiza de ce unele persoane aleg să nu mai revină pentru a preveni astfel de probleme pe viitor;
  • Căutare vocală: dacă îți optimizezi site-ul să fie ușor de găsit prin intermediul căutărilor vocale, te vei bucura de o creștere organică.

Dacă îți dorești o afacere de succes, ai nevoie de o agenție de servicii marketing online care știe să cum să încorporeze noile trenduri de marketing în strategia de promovare a produselor sau serviciile brandului tău. 2022 aduce în prim plan „reclamele pentru oameni”, unde tot conținutul trebuie creat pentru a oferi informații pe placul și pentru nevoile consumatorilor.

NOUTĂȚI

Articole similare

SEO vs PPC

Astăzi vorbim despre eterna „luptă” dintre cele mai importante 2 servicii digitale: SEO versus PPC. Evident, ambele ar trebui să facă parte din strategia ta

Citește