Branding-ul a fost mereu un subiect complex. Toată lumea folosește termenul ”brand”, însă foarte puțini reușesc să îl definească în mod clar. Am avut și clienți care confundau brandul cu un website. Deși website-ul și prezența digitală sunt aspecte esențiale în construcția brandului, ele reprezintă o parte din acesta. Pentru a avea o așteptare clară a rezultatelor în ceea ce privește business-ul tău și pentru a defini pașii ce trebuie parcurși pentru atingerea lor, este necesar să ai o imagine clară a termenilor de branding.
#1. Identitatea de brand
Să începem cu noțiunile de bază. Ce este, mai exact, o marcă și ce este identitatea de brand? Marca înseamnă un nume ușor de recunoscut, care spune oamenilor imediat ceva despre o companie dintr-un anumit domeniu. Identitatea de brand este felul în care oamenii recunosc marca. Poate fi prin logo și alte elemente asociate lui. Spre exemplu, logo-ul Nike, de altfel foarte simplu, e recunoscut imediat de întreaga lume alături de sloganul ”Just Do It”.
#2. Imaginea de brand
Imaginea de brand este ideea pe care oamenii o dezvoltă în mintea lor despre compania ta. De asemenea, aceasta dictează așteptările lor din partea brandului. De exemplu, dacă un brand de lux cu un target bine definit ar vinde produse ieftine, imaginea acestuia ar putea fi afectată prin percepția consumatorilor săi despre brand.
#3. Poziționare de brand
Poziționarea este felul în care un produs este plasat pe piață. În principiu, aceasta definește ce segmente de piață dorește brandul să targeteze. De exemplu, Virginia Slims sunt țigări pentru femei, brandul fiind poziționat să atragă acest segment prin aspectul subțire al țigărilor și al pachetului.
#4. Personalitatea brandului
Personalitatea brandului este exact ca personalitatea unei persoane. Presupune calități emoționale sau personale pe care le asociem cu un anumit brand. Fiecare element de branding, de la logo, culori, website, ton al vocii, denumire etc. este un ingredient adăugat personalității sale.
Vrei să transformi compania ta într-un brand de succes? Apelează cu încredere la o agentie de marketing online.
Articole similare
Tot ce te poate interesa despre o agenție de marketing
Numeroase persoane deținătoare de business-uri își pun adesea întrebarea „De ce am nevoie de o agentie de marketing?”. În zilele noastre, Internetul îți oferă numeroase
Danco Vision și DigitalU lansează Strumf Mall
Pentru părinții și copiii de pretutindeni, am lansat un nou proiect web dezvoltat de la zero. Este vorba despre Strumf Mall, magazin online de haine, accesorii
Practici pentru Google Tags: Când se folosește noindex și când se folosește Disallow?
Optimizarea corectă a unui site web pentru motoarele de căutare implică utilizarea unor strategii și tehnici avansate, printre care se numără gestionarea etichetelor noindex și