Alege obiectivul potrivit pentru afacerea ta. Importanța lor în setarea campaniilor de Facebook Ads

Ce obiectiv ar trebui să aibă reclamele tale pentru a promova corect afacerea ta și pentru a ajunge la publicul dorit? De fiecare dată când ai încercat să creezi o campanie de promovare pe Facebook, probabil te-ai lovit de următorul pas: ce obiectiv Facebook ar trebui să aleg?! Primul pas al creării unei campanii Facebook, este alegerea unui obiectiv. Pare simplu, nu?

Ei bine, pentru mulți este o adevărată provocare. Dacă și tu te regăsești în ce am spus anterior, acest articol te va ajuta să înțelegi ce obiectiv Facebook este potrivit pentru următoarea ta campanie și de ce.

Cum funcționează obiectivele campaniilor Facebook?

 

Există trei niveluri pentru reclamele pe care le creezi în Facebook Ads Manager: campanii, seturi de anunțuri și reclame. Pe măsură ce pornești în setarea unei campanii, fiecare nivel devine mai specific în ceea ce privește diferitele setări și funcții pe care le vor avea reclamele tale. Poți alege obiectivele de publicitate doar la nivel de campanie, ceea ce înseamnă că obiectivul va influența setul de anunțuri și reclamele.

Obiectivele Facebook sunt menite să reflecte obiectivele generale pe care le ai în momentul în care vrei să setezi o noua campanie. În prezent, există 11 obiective dintre care poți alege, care determină diferite funcții disponibile pentru reclamele tale, în funcție de rezultatele dorite, cum ar fi diferite formate, destinații de plasare și opțiuni de optimizare.

Cum vei ști care obiectiv este potrivit pentru tine? Ei bine, depinde de ceea ce vrei să obții din campania ta de anunțuri pe Facebook. Când vei determina obiectivele de business și rezultatele ideale, vei putea alege corect obiectivul campaniilor Facebook, care se aliniază cel mai bine.

Importanța obiectivelor Facebook

Ești pe cale să setezi următoarea ta campanie de Facebook Ads? Atunci ține minte că obiectivul pe care îl vei alege, va determina tipul de anunț afișat și cui să o afișeze cel mai bine. Când vine vorba de campanii Facebook, aceste obiective se încadrează în trei mari categori: Vizibilitate, Considerare și Conversie.

Regula este simplă: pentru a selecta obiectivul corect al campaniei, alege-l pe cel care se apropie cel mai mult de obiectivul tău de marketing actual, adică ce vrei să obții sau de ce anume are nevoie afacerea ta?

Campanii de vizibilitate (Awareness)

Cele două obiective ale campaniei din categoria de Awareness — Brand Awareness și Reach — sunt concepute pentru a afișa reclamele tale către un număr cât mai mare de persoane din publicul tău țintă, în limita bugetului setat. Scopul principal al acestor obiective este de a crește interesul oamenilor pentru afacerea ta, afișând anunțul tău cât mai multor oameni.

Prin urmare, click-urile și interacțiunea cu o reclamă care utilizează acest tip obiectiv vor fi de obicei scăzute. Dacă obiectivul tău este de a genera trafic pe site sau de a avea cât mai multe vânzări, acest tip de obiectiv nu este cel potrivit.

Campaniile care folosesc acest tip de obiectiv (Brand awareness) sunt mai degrabă potrivite pentru o afacere la începutul activității, care dorește să se facă cunoscuta persoanelor care fac parte din audiența-țintă.

Campanii de Considerare (Consideration)

Obiectivele din categoria de Consideration includ obiective de creștere al engagementului și interactiunii cu brandul tău, precum și atragerea de trafic pe site. Printre acestea, se regăsesc: Traffic, Engagement, App Installs, Video Views, Lead Generation, Messages.

Scopul acestora este de a oferi mai multe informații despre produsul sau serviciile tale, astfel încât publicul să poată afla mai multe ce îl interesează. Deși este posibil ca obiectivele din această categorie să nu conducă la conversii imediate, acestea reprezintă o parte critică a procesului de vânzări, deoarece o mare dintre consumatori preferă să se documenteze și să caute informații în online înainte de a cumpăra produsul/serviciul dorit.

  • Campanii cu obiectiv de Trafic – dacă obiectivul tău principal este să generezi mai mult trafic către website-ul tau, astfel încât oamenii să poată afla mai multe despre produsul sau serviciile tale, atunci ai ales obiectivul de publicitate potrivit.
  • Campanii cu obiectiv de Engagement – cu obiectivul de engagement, reclamele tale se vor afișa persoanelor din publicul țintă care au cea mai mare probabilitate de interacționa cu anunțurile tale prin aprecieri, comentarii, distribuiri, aprecieri la pagini sau răspunsuri la evenimente.
  • Campanii cu obiectiv de App Installs – dacă iti doresti să promovezi o aplicație, obiectivul de App Installs va afișa reclamele tale, persoanelor care au cea mai mare probabilitate să descarce aplicația. Anunțurile care utilizează acest obiectiv vor fi conectate la magazinul de aplicații, astfel încât oamenii să poată instala imediat aplicația.
  • Campanii cu obiectiv de Video Views – obiectivul de Video Views este o alegere potrivită dacă îți dorești promovarea unui anunț video. Acest obiectiv te va ajuta să ai cât mai multe redări video, iar Facebook va afișa reclama ta, persoanelor care au cea mai mare probabilitate să vizioneze cel puțin 2 secunde sau 15 secunde sau mai mult dintr-un videoclip.
  • Campanii cu obiectiv de Lead Generation – prin acest tip de obiectiv, Facebook va ținti acei utilizatori care au cele mai multe șanse să completeze formularul inclus în reclamă. Cu ajutorul acestor tipuri de reclame, tu vei primi direct informațiile de contact ale celor care vor completa formularul inclus. De asemenea, acest formular poate fi personalizat cu propriile întrebări pentru a înțelege mai bine potențiali clienții potriviti pentru propriile nevoi ale afacerii tale.
  • Campanii cu obiectiv de Messages – obiectiv potrivit pentru a afișa reclama ta acelor utilizatori care au cele mai mari sanse să te contacteze prin intermediul mesajelor pe Facebook.

Campanii de Conversie

Campaniile de conversie vizează persoanele deja interesate de produsul sau serviciile tale, iar scopul lor este de a-i determina să finalizeze procesul de cumpărare. Există trei tipuri de obiective ale campaniei de conversie dintre care poți alege:

  • Conversii – dacă obiectivul tau este să ajungi la persoane care vor întreprinde o anumită acțiune pe website-ul, inclusiv adăugarea de produse într-un coș, înscrierea la newsletter sau efectuarea unei achiziții, “Conversiile” sunt cel mai bun obiectiv pentru a începe.
  • Catalogue Sales – obiectiv de conversie folosit cu precadere în campaniile de remarketing, care te va ajuta să le afișezi utilizatorilor exact produsele pe care le-au vizualizat pe site, pe care le-au adăugat în coș sau pe care le-au cumpărat. 

Dacă ai o afacere bazată pe produse, poți crea un catalog pe Facebook și poți utiliza acest obiectiv Vânzări de catalog pentru a afișa produsele tale publicului țintă. Acest tip de campanie, cunoscut și ca remarketing dinamic, îți permite afișarea unei varietăți de produse de pe site, sau acelor produse care au fost vizionate în trecut de către un utilizator (remarketing).

Folosirea acestui tip de reclamă necesită crearea unui catalog Facebook. Facebook va selecta imagini din acest catalog de produse pentru a le folosi în reclamele tale, așa că asigură-te că acestea sunt clare, atractive și usor de accesat, pentru a atrage atenția utilizatorilor cât mai repede.

Acest obiectiv este o alegere bună dacă aveți un număr mare de produse și doriți să le afisati potentialilor clienți pe baza interacțiunilor lor anterioare cu website-ul tău.

  • Store Traffic (Vizite în magazinul fizic) – Acest obiectiv este potrivit pentru afacerile cu mai multe locații fizice. Dacă afacerea ta are mai multe puncte fizice, acest tip de campanie te va ajuta să te afișezi utilizatorilor care dau click pe butonul de locație și intenționează o vizită în magazinul tău fizic.

Dintre cele 11 tipuri de obiective de publicitate pe Facebook, care este cel potrivit pentru afacerea ta? Înainte de a porni prima ta campanie de Facebook Ads, setează mai întăi care este obiectivul principal al afacerii tale: creșterea vânzărilor, a vizibilității brandului, îți dorești mai mult engagement sau să primești mai multe mesaje?

Punctul cheie de reținut este faptul că obiectivul pe care îl alegi va influența modul în care Facebook va livra reclamele și cui vor fi afișate. Rezultatele pe care le vei vedea în Ads Manager se vor baza pe obiectivul campaniei și pe optimizările făcute.

Pentru a obține cele mai bune rezultate, ia în considerare testarea diferitelor tipuri de obiective. Asigură-te că începi cu obiectivul de publicitare cel mai apropiat de obiectivul central al afacerii tale și cu siguranță rezultatele finale vor fi cele așteptate.

NOUTĂȚI

Articole similare