Copywriting vs Content Writing

Una dintre cele mai frecvente confuzii din domeniul comunicării este legată de copywriting versus content writing. 

Deși ambele tipuri de servicii au trăsături comune, există și câteva diferențe importante. Iar astăzi vorbim despre cateva dintre ele: 

-Un copywriter va scrie întotdeauna cu scopul de a vinde. În schimb, deși textele scrise de un content writer pot genera conversii, ele sunt gândite mai degrabă pentru a informa, a educa sau a distra audienta. 

-Tocmai de aceea, textele de content sunt mai lungi: de la sute, la mii de cuvinte. Nu poți schimba opinii și credințe în câteva propoziții. În schimb, poți atrage atenția consumatorului și-l poți determina: să cumpere, să completeze un formular ori să viziteze un website –  așa cum se întâmplă în cazul unui text de copy. 

-O altă diferență este legată de utilizarea emoțiilor în comunicare. Studiile arată că acestea sunt un instrument foarte eficient de vânzare, de aceea sunt folosite cu precădere de copywriteri. Emoții precum FOMO (Fear Of Missing Out), mândria, iubirea, confortul ori frica sunt adesea folosite în reclame, fie că vorbim de: ad-uri pentru campaniile PPC, outdoor-uri sau spoturi publicitare. Textele mai lungi, scrise de content writeri, nu mizează pe un răspuns de impuls, de aceea nu folosesc la fel de des emoțiile. 

-Dacă vorbim de rezultate, în cazul textelor scrise de un copywriter, acestea pot fi măsurate aproape imediat (cel puțin în mediul online). În schimb, eficiența unui articol holistic poate fi văzută în timp. Exact ca în cazul SEO. 

-Și pentru că vorbim despre SEO, un content writer trebuie să aibă cunoștințe solide în acest domeniu și să scrie texte ținând cont de recomandările Google. Dar nu același lucru este valabil și în cazul unui copywriter, care are libertatea de a scrie cum dorește pentru a-și îndeplini scopul. Cel mai adesea, scurt și concis. 

-Cât despre tipurile de texte abordate, un copywriter va scrie orice, de la: flyer, sticker, reclama, outdoor, spot radio sau TV, postare de Social Media sau un newsletter. Un content writer va scrie: articole de blog, tutoriale, whitepages ori descrieri și conținut pentru un website. 

-Desigur, atât un copywriter cât și un content writer trebuie să aibă o gramatică excelentă, să fie creativ și empatic, capabil să intuiască nevoia publicului pentru care scrie. 

Atât pentru astăzi. Lasă-ne în comentarii ce alte diferențe ai indentificat și tu. Iar dacă ți-a plăcut, dă-ne like, share și subscribe. 

Până data viitoare, 

Spor la conversii!

NOUTĂȚI

Articole similare