Ce schimbări a produs Google page experience update?

Pentru a putea discuta despre schimbările produse de acest update în cadrul Google și impactul acestuia asupra paginilor web, este important să explicăm noțiunile de bază.

Page experience reprezintă un cumul de indicatori ce analizează modul în care utilizatorii percep interacțiunile lor cu o pagină web de pe smartphone sau desktop. Acest aspect este analizat dincolo de conținutul informațional al acelei pagini.

Este folosit Core Web Vitals, un set de factori ce analizează experiențele utilizatorilor din punct de vedere al timpului de încărcare, interactivității și fluenței paginii web. Aceștia influențează și partea de optimizare SEO.

Schimbări produse de Google page experience update

Majoritatea site-urilor nu ar trebui să observe diferențe drastice în urma acestui update, conform declarațiilor Google. Orice modificări bruște ar trebui să fie plafonate de implementarea graduală a update-ului. Înainte de a detalia mai mult ce anume presupune acest update, dorim să explicăm următoarele noțiuni:

Cum afectează page experience ranking-ul?

Deși partea de page experience este relevantă pentru SEO, Google urmărește în continuare să rankeze cât mai sus paginile cu un conținut cât mai relevant. Acest lucru se întâmplă chiar dacă experiența utilizatorilor este mediocră în anumite cazuri.

O experiență pozitivă de utilizare a paginii web nu poate înlocui conținutul relevant. Însă, în cazul paginilor web cu un conținut aproximativ la fel de relevant, analiza user page experience devine tot mai relevantă pentru a obține vizibilitate în motoarele de căutare.

Alți indicatori folosiți în analizarea Google page experience

Oferirea unei experiențe de utilizare plăcute, în cadrul Google Search, depinde și de acești indicatori:

Largest Contentful Paint (LCP)

LCP măsoară timpul de încărcare al paginii web. Pentru o experiență mai pozitivă a utilizatorilor, LCP-ul trebuie fie de aproximativ 2.5 secunde de încărcare.

First Input Delay (FID)

FID este un indicator al eficienței interactivității în cadrul paginii tale. Mai exact, este analizat timpul de reacție al site-ului din momentul acțiunii utilizatorului (click pe un buton, accesarea unei secțiuni, abonarea la newsletter etc) până la momentul când browserul răspunde la acea acțiune. Pentru rezultate cât mai bune, FID ar trebui să dureze mai puțin de 100 de milisecunde.

Ce presupune update-ul?

În noiembrie 2020, Google a anunțat că schimbările privind ranking-ul pentru page experience urmau să apară în anul următor, fapt ce s-a întâmplat în vara anului 2021. Update-ul de page experience implică și indicatorii de analiză menționați, precum Core Web Vitals metrics, LCP, FID. În plus, carouselul pentru top stories în Google Search a fost optimizat, pentru a include știri ce întrunesc standardele Google News.

Acest lucru înseamnă că utilizarea formatului AMP (Accelerated Mobile Pages) nu mai este necesară pentru paginile web. Mai mult, indiferent de rezultatele metricelor Core Web Vitals sau de tipul de user experience, acestea pot apărea în carouselul din Top Stories în Google Search.

Ca parte a acestui update, Google a extins utilizarea de content non-AMP și a încetat să mai afișeze badge-ul specific. Scopul final este de a pune în lumină paginile web cu user experience pozitiv.

Ce este AMP?

Formatul AMP (Accelerated Mobile Pages) este un framework open source în HTML. Acesta a fost creat de Google pentru a concura cu Apple News și Facebook Instant Articles. Este optimizat pentru web browsing pe telefonul mobil și destinat încărcării mai rapide a paginilor web.

Schimbările aduse de motoarele de căutare pot provoca anumite confuzii sau probleme de gestionare a performanțelor site-ului, iar Google page experience update este doar vârful icebergului. Apelează la expertiza Danco Vision pentru te putea asigura că website-ul tău funcționează la parametrii optimi.

NOUTĂȚI

Articole similare