Google remarketing ads – o soluție modernă în marketingul digital

Google remarketing ads reprezintă o opțiune prin intermediul căreia poți personaliza campaniile publicitare afișate persoanelor ce ți-au vizitat website-ul anterior. Este o strategie eficientă de a-ți adapta ad-urile la interesele utilizatorilor, prin remarketing dinamic.

Remarketingul folosind Google Ads presupune utilizarea de imagini statice, animații, clipuri video, texte și reclame interactive.

Acestea sunt afișate în Google Display și Google Search Network. Ceea ce diferențiază strategia de remarketing de advertising-ul tip ,,Display and Search” este publicul țintă.

Ce implică Google remarketing ads?

În esență, presupune utilizarea unui cod special de tracking al traficului web, pentru a plasa cookies în browserul persoanelor ce vizitează site-ul tău. Reclamele tale sunt afișate apoi în Display and Search network celor care au acceptat politica de utilizare cookies.

Poate fi o abordare eficientă și o componentă esențială pentru campania ta de PPC. Scopul principal al remarketing-ului este de a găsi și atrage acele persoane care au manifestat interes față de produsele sau serviciile tale. Internetul este vast, iar numărul website-urilor și a produselor oferite poate fi copleșitor.

De aceea, un ad bine plasat, folosind cookies, poate readuce aminte unor consumatori despre ceea ce oferă brandul tău. Acești utilizatori sunt predispuși să-ți aducă un număr mai mare de conversii, spre deosebire de persoanele ce nu ți-au accesat încă website-ul.

Tipuri de remarketing

Strategiile de remarketing pot fi împărțite în funcție de următoarele criterii:

  • Tipuri de remarketing: search, display, dynamic sau video
  • După cum segmentezi vizitatorii website-ului în tipuri diferite de audiențe
  • Ce anume vrei să afli atunci când practici remarketing
  • Cum optimizezi aceste campanii de remarketing

Opțiuni pentru Google remarketing ads

  • Remarketing standard

Așa cum am menționat anterior, această funcție a Google Ads îți permite să afișezi reclame targetate către vizitatori anteriori, în timp ce aceștia accesează alte website-uri sau aplicații.

  • Remarketing dinamic

În timp ce prin remarketing-ul standard afișezi reclame statice, cel dinamic este mai complex. Prin intermediul acestuia sunt afișate ad-uri persoanelor ce au interacționat direct cu anumite secțiuni din website-ul tău.

  • Remarketing pentru aplicații mobile

Acesta se aplică dacă o persoană utilizează aplicația ta mobilă sau versiunea mobilă a site-ului. Pentru platforma smartphone, Google Ads îți poate permite să le afișezi acestor utilizatori reclame personalizate, în timp ce accesează alte aplicații sau site-uri.

  • Liste pentru remarketing în search ads

Această funcție a Google Ads este cunoscută și după acronimul RLSA. Este o opțiune utilă, ce îți permite să personalizezi și să afișezi ad-uri în căutările Google ale vizitatorilor anteriori.

  • Remarketing video

Este bine de știut că Google Ads îți permite să targetezi și persoanele ce au interacționat cu orice clip de pe canalul tău de Youtube. Le poți afișa reclame personalizate direct pe Youtube sau prin clipuri și website-uri din Display Network.

  • Remarketing prin lista de e-mail

Este cunoscut și sub denumirea de Customer Match. Dacă deții o listă de adrese e-mail de la clienții tăi, le poți încărca în platforma Google Ads. Această funcție îți permite să le afișezi reclame, dacă utilizează cu acea adresă Google Search, Gmail sau Youtube.  

Alegerea audienței tale

Ca majoritatea practicilor în advertising-ul plătit, primul pas în remarketing este analiza datelor și formarea unei strategii de promovare. De aceea, este important să decizi la care utilizatori, care ți-au vizitat site-ul, dorești să ajungă ad-urile tale.

Aceste categorii de utilizatori, cei cărora te adresezi în mod deosebit și restul, formează audiența. Există numeroase modalități de a te adresa acestora:

  • Pe baza paginii de produs vizitate
  • Pe baza vizitării unei pagini anume în procesul de checkout
  • Pe baza evitării unei pagini web anume
  • Pe baza timpului petrecut pe site
  • Pe baza numărului de pagini web vizitate
  • Pe baza demograficului din target-ul tău
  • Pe baza locației tale geografice

Cum decizi durata calității de membru

Durata menținerii calității de membru reprezintă timpul în care este implementat un cookie în browserul unui utilizator. Există multiple modalități de a decide cât anume să acționeze cookie-ul. Trebuie să te gândești la specificul business-ului tău și scopurile propuse. Calitatea de membru poate dura cel mult 540 de zile.

De exemplu, dacă ai un site de e-commerce de la care un utilizator achiziționează produse o dată la trei luni, recomandăm setarea calității de membru la 90 de zile. Business-ul tău prestează un serviciu la care utilizatorii trebuie să se reaboneze o dată la 30 de zile? Poți opta pentru un membership de 60 de zile, pentru a te asigura că persoanele ce uită să se reaboneze sunt în target-ul tău. Ține minte însă că există și riscul de a enerva anumiți utilizatori, dacă un ad apare mult prea des.

Strategiile pentru Google remarketing ads pot fi complexe, în anumite cazuri. Apelează cu încredere la serviciile 360 oferite de o agentie PPC precum Danco Vision, specializată în dezvoltarea site-ului tău din punct de vedere SEO, web development și nu numai!

NOUTĂȚI

Articole similare