Ce se întâmplă cu Facebook în 2023?

Facebook a apărut în anul 2004 și a acumulat până în prezent miliarde de utilizatori, datorită versatilității sale. Această rețea social media poate fi folosită în mai multe scopuri: menținerea legăturii cu cei apropiați, găsirea vechilor prieteni, căutarea unor noi locuri de muncă și a unor evenimente locale, dar și promovarea brand-urilor. 

Astăzi, însă, este posibil ca Facebook să nu mai fie cea mai populară rețea social media pentru utilizatorii tineri, însă aceasta rămâne în continuare una din cele mai accesate platforme din lume, mai ales pentru populația mai în vârstă. Astfel, platforma încă se bucură  de peste 2 miliarde de conturi active zilnic. 

Totuși, în ultima perioadă utilizatorii mai tineri ar putea petrece mai mult timp derulând conținutul de pe TikTok. Conform tiktok.com, platforma a ajuns să aibă peste un miliard de utilizatori activi, detronând Instagram (rețea deținută tot de compania mamă Facebook, adică Meta). 

Prin urmare, ce se întâmplă cu Facebook în 2023? 

În trecut, algoritmul era conceput în așa fel încât să afișeze doar conținutul distribuit ori postat de către prieteni. Dar acesta a trecut prin câteva transformări de-a lungul timpului, așa că acum se bazează pe interesele consumatorilor, istoric și comportament.  

Fluxul de postări Facebook este acum reprezentat de conținut recomandat de către algoritm pe baza comportamentului, în proporție de până la 15%. Pe Instagram, proporția este și mai mare, iar Mark Zuckerberg a spus că Meta își propune să dubleze aceste cifre până la sfârșitul anului 2023. 

De asemenea, Facebook își îmbunătățește constant sistemul prin actualizări, instrumente noi și ajustări. La cel de-al șaselea summit anual al comunității din octombrie, Facebook și-a dezvăluit noile funcții ale anului 2023. Punctele importante includ Reels pentru grupuri, funcții extinse de administrare a grupurilor și integrări suplimentare Instagram. 

Însă, rămâne în continuare Facebook un instrument atractiv sau pierde din popularitate, iar brand-urile încep să scadă bugetele multor campanii Facebook Ads? 

Facebook pierde din popularitate în rândul tinerilor, potrivit mai multor studii. Valoarea companiei a scăzut substanțial în 2022, cu circa 70%, conform Northeastern Global News, din cauza neîncrederii în conceptul lui Mark Zuckenberg despre metaverse. Acesta îl prezenta precum o experiență socială captivantă, condusă de VR.  

În plus, se pare că generația Z preferă Instagram, în detrimentul Facebook, fiindcă cea din urmă prezintă o interfață învechită, iar majoritatea utilizatorilor platformei sunt de vârsta a doua. Astfel, Facebook prezintă știri, postări și glume învechite pentru gustul generației Z, care reprezintă o mare parte din utilizatorii rețelelor sociale. 

În ciuda scăderii cifrelor și a interesului general pentru această platformă, Facebook rămâne în continuare în picioare. Mark Zuckenberg a anunțat deja lansarea unei noi funcții, numită Facebook Pay, care permite transferul banilor prin intermediul aplicației. De asemenea, într-o postare a sa pe Facebook, Mark a susținut că pregătește noi actualizări pentru creatori, astfel încât aceștia să se orienteze mai mult către metaverse. 

În concluzie, chiar dacă Facebook este considerat a fi demodat și nu mai prezintă interes pentru tineri, această rețea social media își continuă parcursul, în speranța întoarcerii utilizatorilor pierduți pe alte rețele mai captivante pentru generația Z. 

NOUTĂȚI

Articole similare