Ce trebuie sa stii despre campaniile PPC

Performance Marketing-ul sau Campaniile Pay Per Click, abreviate „PPC”, reprezintă unul dintre cele mai importante servicii din strategia ta 360°. Acesta presupune un ansamblu de campanii, optimizate eficient cu scopul de a obține rezultate cât mai bune in online.

Astăzi vorbim despre cele mai importante lucruri de care trebuie să ții cont, atunci când începi să faci campanii Pey Per Click:

  1. Context / 2. Scop / 3. Optimizare site & tracking / 4. Strategie de promovare

Contextul reflecta un overview al business-ul tău prin: poziționarea lui în piață, competitorii pe care-i are, cui se adresează, ce notorietate are și bineînțeles, dacă s-a mai făcut sau nu campanii de promovare.

Toate aceste elemente ajută la crearea unei imagini reale asupra contextului general și identificarea opotunităților de creștere.

Scopul răspunde la întrebarea „Unde vrem să ajungem?” . Putem vorbi despre creșterea awarenes-ului, generarea de traffic pe site, obtinerea unui anumit număr de lead-uri ori scalarea business-ului tau. Fără o direcție clară, nu poți merge mai departe.

Optimizare site & tracking. Aici vorbim de 2 puncte foarte importante, ambele necesare pentru a putea măsura impactul real al eforturilor tale de comunicare.

Primul presupune să ai un customer journey logic, site-ul să se încarce repid, iar categoriile de produse sau servicii să fie bine organizate. Prin aceste actiuni te poți asigura că vei reduce bounce rate-ul, iar consumatorii vor găsi pe site-ul tău ceea ce îi interesează.

Cel de-al doilea punct, tracking-ul, presupune instalarea de coduri, direct în sursa site-ului, sau prin utilizarea platformei de Google Tag Manager. Rolul lor este de a înregistra date, precum numărul de vizitatori și timpul petrecut pe site, numărul de lead-uri sau de conversii și alte cifre care te vor ajuta în procesul de optimizare.

Strategia de promovare este cea mai importantă etapă. Aceasta defineste instrumentele prin care putem ajunge la consumatori. Ea poate fi împărțită, la nivel macro, în 2 piloni:

Pilon 1:. Awareness & Consideration – această strategie presupune creșterea vizibilității brandului și a produselor ori serviciilor pe care acesta le oferă. De asemenea creeaza, în rândul consumatorilor o atitudine pozitiva.

Unele dintre cele mai bune campanii pentru a genera awareness & consideration sunt cele de YouTube si Display, care pot avea un cost per view sau per click extrem de mic (sa apara 0.01 Ron ). Pentru a capta atentia utilizatorilor si a avea un impact mai mare al campaniilor poti face o combinatie eficienta intre banner, video și text.

De asemenea, ambele tipuri de campanii pun la dispoziție numeroase criterii, precum vârstă, sex și locație ori istoricul de căutari și interesele utilizatorilor pentru crearea unor audiențe potrivite.

Pilonul 2; Sales & Leads – dacă alegem această strategie, ne dorim să generăm cât mai multe vânzări sau lead-uri fără a depăși bugetul de marketing stabilit.

Campaniile Google Search sunt eficiente, deoarece acționează pe bază de cuvinte cheie și capitalizează intent-ul unui utilizator de a căuta sau cumpăra un anumit produs sau serviciu.

Dacă focusul este pe vânzarea de produse, campaniile de Shopping Ads ajută prin afișarea produsului chiar în motorul de căutare. Descrierea acestuia poate conține, imaginea și titlul produsului, prețul și site-ul de unde poate fi achiziționat, dar si promoții și review-uri.

Desigur, tot ce am menționat acum sunt doar câteva exemple, subiectul fiind unul complex. De aceea iti recomand să apelezi la o agenție specializată, care sa te ajute în derularea unor campanii Pey Per Click de succes.

Lasă-ne în comentarii întrebările tale și sugestiile pentru clipurile următoare. Iar dacă ți s-a parut util, te invit să ne dai like și share.

Pâna data viitoare, spor la conversii!

NOUTĂȚI

Articole similare

Paște fericit!

Dragi prieteni, colaboratori și clienți, Echipa #DigitalU are o rugăminte neobișnuită pentru o agenție de digital marketing. Ne dorim ca de aceste Sărbători Pascale să

Citește