Cum se face audit tehnic SEO eficient? Sfaturi de la specialisti in domeniu

Știai că apar peste 547.200 de site-uri web noi în fiecare zi, potrivit Techradar? Google trebuie să acceseze și să stocheze toate aceste site-uri în baza de date, ceea ce ocupă destul de mult spațiu. Din cauza volumului mare de website-uri, sunt prioritizate cele care au viteză mare de încărcare, care au un design plăcut și care oferă informații utile vizitatorilor.

Prin urmare, dacă îți dorești să fii cu un pas înaintea competitorilor, ai nevoie, printre altele, de audit tehnic SEO. Evaluând și îmbunătățind în mod regulat elementele tehnice ale website-ului, poți  crește vizibilitatea acestuia în rezultatele motoarelor de căutare și poți obține mai mult trafic organic.

Ce este un audit tehnic SEO?

Într-un audit tehnic SEO se găsesc problemele tehnice ale paginilor site-ului, care ar putea împiedica indexarea corectă de către motoarele de căutare, precum este Google. Dacă  website-ul nu poate fi accesat cu crawlere și are probleme tehnice, este foarte posibil ca acesta să nu fie indexat și găsit, ca urmare, în SERP.

Așadar, un audit tehnic SEO investighează, găsește și remediază probleme site-ului, astfel încât acesta să aibă o prezența organică sporită în motorul de căutare. Potrivit unui studiu, 72% dintre afaceri sunt convertite datorită primei poziții în SERP, lucru ce atestă importanța unui audit tehnic SEO.

Acest serviciu reușește să transforme orice site nou în unul generator de vizitatori și clienți!

Cât de des ar trebui făcut un audit tehnic SEO?

Este recomandat ca verificarea SEO a site-ului să fie făcută trimestrial, însă este indicat ca această analiză periodică să fie ajutată și de un program automat de audit tehnic. Acest lucru este important, deoarece problemele tehnice pot apărea de la o zi la alta, în mod neașteptat, și pot afecta destul de mult calitatea site-ului.

În ceea ce privește site-urile noi, este ideal ca acestea să fie verificate imediat de către un specialist SEO, pentru a fi analizată structura acestora și calitatea elementelor din pagini. Apoi, ele trebuie analizate trimestrial, ca parte a întreținerii continue. Acest lucru este necesar, mai ales, dacă deții un site care publică conținut nou constant.

De asemenea, este o idee bună să efectuezi un audit tehnic SEO atunci când observi că apar următoarele probleme:

  • Apariția unor blocaje tehnice;
  • Efectuarea unor modificări semnificative ale site-ului. Realizarea unui audit tehnic SEO înainte și după apariția unor schimbări în pagini este o idee bună, deoarece te ajută să nu pierzi o oportunitate semnificativă de îmbunătățire SEO;
  • Extinderea prezenței online la nivel internațional, prin țintirea unor regiuni sau limbi noi;
  • Scăderea bruscă a traficului organic al site-ului, fără niciun motiv aparent;
  • Creșterea traficului organic.

Ține cont de toate aceste informații, mai ales dacă îți dorești să păstrezi site-ul pe pozițiile fruntașe în SERP. Ia legătura cu o echipă de specialiști în optimizare SEO site, pentru a beneficia de servicii de calitate și de un audit făcut ca la carte.

Beneficiile auditurilor SEO tehnice periodice

Un audit tehnic SEO este o analiză cuprinzătoare a aspectelor tehnice ale site-ului, care vizează structura paginilor, viteza, accesul cu crawlere, indexabilitatea, compatibilitatea cu dispozitivele mobile și multe altele. Efectuarea regulată a acestor audituri poate ajuta la îmbunătățirea potențialului de clasare al site-ului în motoarele de căutare, prin rezolvarea erorilor și a avertismentelor care afectează scorul și vizibilitatea SEO.

Iată care sunt principalele beneficii pe care le oferă orice audit tehnic SEO:

  1. Îmbunătățirea performanței site-ului web

Problema vitezei și a eficienței site-ului este printre principalele motive pentru care site-urile apelează tot mai des la ajutorului unor audituri tehnice. Din fericire, momentul dezvoltării site-ului nu este singurul în care poate fi influențată funcționalitatea acestuia. O echipă de profesioniști poate îmbunătăți performanța website-ului în orice moment, lucru care poate spori vizibilitatea acestuia în Google.

  1. Îmbunătățirea ranking-ului

În urma unui audit tehnic SEO, obții o listă cu toate problemele site-ului și mai multe sugestii de îmbunătățire.  După aplicarea sfaturilor primite, site-ul poate ajunge pe prima pagină în rezultatele căutării.

  1. Obținerea unui trafic crescut

După rezolvarea problemelor tehnice, traficul organic al site-ului poate crește semnificativ.  Acest lucru se datorează în principal unei vizibilități mai bune a site-ului în motorul de căutare. Frecvent, un trafic mai mare generează mai multe conversii, ceea ce se traduce prin obținerea unor profituri frumoase din vânzări.

Așadar, un audit tehnic SEO oferă numeroase avantaje importante, motiv pentru care fiecare brand ce deține un website are nevoie alături de o echipă de specialiști în servicii de promovare SEO.

8 etape esențiale pentru audit tehnic SEO eficient

În cea mai mare parte, auditurile tehnice SEO sunt destul de complexe și greu de făcut, cu excepția afacerilor foarte mici, cu website-uri construite perfect. Adesea, mai ales în cazul site-urilor mari, cum ar fi cele cu un număr considerabil de pagini sau cele configurate în mai multe limbi, auditurile pot fi ca un puzzle, care poate dura zile sau chiar săptămâni până la finalizare.

Indiferent dacă dorești un audit tehnic SEO pentru un site mic sau pentru unul mare, este recomandat să afli care sunt pașii prin care poate fi realizată o astfel de analiză.

Iată care sunt etapele unui audit tehnic:

  1. Accesarea site-ului cu crawlere

Utilizează un instrument care scanează site-ul web cu crawlere pentru a verifica câte adrese URL există, câte sunt indexabile și câte au probleme, inclusiv descoperă orice eroare care împiedică performanța site-ului. Această etapă te poate ajuta, de asemenea,  să identifici conținutul duplicat și redirecționările excesive.

Deepcrawl este instrumentul de top în care profesioniștii în marketing au încredere, dar majoritatea se orientează către  Google Search Console.

  1. Identificarea problemelor de indexare

Dacă site-ul web are pagini pe care Google nu le poate accesa cu crawlere, este posibil ca acestea să nu fie indexate corect. Iată câteva probleme frecvente de indexare:

  • Erori robots.txt
  • Probleme cu harta site-ului (sitemap.xml)

Cel mai simplu mod de a verifica indexarea site-ului este să utilizezi Google Search Console. Acesta poate oferi detalii despre paginile indexate și motivele pentru care altele pot fi excluse, astfel încât erorile să fie remediate în mod optim.

Poate fi necesar să optimizezi bugetul de accesare cu crawlere pentru a te asigura că paginile sunt indexate în mod regulat.

  1. Verificarea elementele tehnice ale paginilor

Deși elementele de pe pagină sunt adesea lăsate în afara unui audit tehnic SEO, acestea au, totuși, nevoie de o analiză.

Iată o listă de elemente ale paginilor ce trebuie examinate în timpul unui audit tehnic SEO:

  • Meta tilturile si meta descrierile,
  • Etichetele canonice care indică importanța paginii. Acestea pot fi self-canonical, ce oferă importanță paginii curente, sau tag canonical, ce trimit către altă pagină cu importanță crescută.
  1. Identificarea problemelor legate de imagini

Procesul de optimizare SEO a imaginilor este un alt aspect adesea trecut cu vederea, care este crucial pentru auditurile tehnice SEO. Faptul că imaginile nu au erori poate ajuta la clasarea unui site și poate crește traficul din Google Images.

Astfel, asigură-te că nu identifici probleme de genul:

  • Imagini prea mari;
  • Pagina HTTPS trimite la imaginea HTTPȘ;
  • Text lipsă la imagine (alt text tag). Textul oferă relevanță imaginii în Google, în raport cu subiectul fotografiei.

Paginile HTTPS care se leagă la imagini HTTP provoacă „probleme de conținut mixt”. Acest lucru înseamnă că o pagină este încărcată prin HTTPS, dar resursa la care se conectează se află pe o conexiune HTTP nesigură.

Conținutul mixt este o problemă de securitate, care, de asemenea, degradează experiența utilizatorului. Din acest motiv, trebuie să rezolvi toate eventualele probleme de conținut mixt, pentru a avea credibilitate în motoarele de căutare și pentru a fi o sursă sigură pentru utilizatori și Google.

  1. Analizarea legăturilor interne

În continuare, este important să verifici legăturile interne. Identifică link-urile care trebuie redirecționate.

Majoritatea oamenilor care se gândesc la „link-uri” SEO, merg cu mintea imediat la backlink-uri. Însă, ceea ce mulți utilizatori nu conștientizează este importanța  legăturilor interne.

Link-urile interne  ajută la eforturile de construire a link-urilor externe și îmbunătățește experiența navigării pe site, atât pentru motoarele de căutare, cât și pentru utilizatori. Acestea prezintă o serie de beneficii:

  • Creează relevanță pentru cuvintele cheie;
  • Ajută la accesarea conținutului cu crawlere;
  • Facilitează găsirea conținutului sau a produselor relevante pentru utilizatori;
  • Ajuta paginile interne sa obtina autoritate in fata lui Google.

Prin urmare, link-urile interne, ar trebui să fie printre primele elemente verificate, atunci când se efectuează un audit tehnic SEO.

  1. Verificarea link-urilor externe

Apoi, treci la analizarea link-urilor externe. Legăturile externe sunt importante, deoarece oferă credibilitate site-ului în fața utilizatorilor și a motoarelor de căutare. Prin urmare, asigură-te că toate backlink-urile sunt corecte și că nu există broken links, care  conduc către pagini inactive.

De asemenea, asigură-te să fie link-uri de calitate, eventual cu DR peste 50, care oferă autoritate site-ului.

  1. Măsurarea vitezei și a performanței site-ului

Scopul Google este de a îmbunătăți experiența utilizatorului, pentru că nimănui nu-i place un site web lent. În ziua de astăzi, când totul se întâmplă cu rapiditate, paginile lente determină vizitatorii site-ului să plece, înainte de a termina conversia.

Utilizează Google PageSpeed Insights pentru a verifica site-ul în acest fel. Acest instrument oferă un scor general de încărcare, sugestii de îmbunătățire și alte informații utile, care pot ajuta la îmbunătățirea vitezei paginii.

Deși site-urile cu probleme minore legate de viteză pot vedea puține îmbunătățiri după un audit SEO, cele afectate grav se pot bucura de trafic organic crescut, rate crescute de click-uri și de multe alte beneficii cu importanță majoră.

  1. Verificarea compatibilității cu dispozitivele mobile

În cele din urmă, analizează dacă site-ul este compatibil cu dispozitivele mobile și cu diferite browsere. Google preferă paginile web receptive care se încarcă ușor și sunt ușor de vizualizat, indiferent de dispozitivul utilizatorului.

Auditurile tehnice SEO ajută la optimizarea site-urilor web, astfel încât acestea să fie mai ușor de înțeles și de folosit de către utilizatori și mai valoroase pentru roboții de indexare. Efectuarea unui audit tehnic SEO implică o mulțime de elemente, dar acest proces oferă numeroase beneficii, demne de luat în seamă. De aceea, este important să realizezi un audit tehnic SEO trimestrial, pentru a te asigura de calitatea website-ului tău.

4 exemple de instrumente practice pentru un audit tehnic SEO

Te întrebi care sunt cele mai utilizate instrumente într-un audit tehnic SEO? Ți-am pregătit o listă cu acestea:

Semrush

Acesta permite:

  • Analizarea poziției pe anumite cuvinte cheie, pentru a realiza optimizările dorite, cu scopul de a obține clasări mai bune pe acestea;
  • Urmărirea comportamentului utilizatorilor, pentru a afla care pagini și texte le stârnesc interesul și care îi nemulțumesc;
  • Audit cuprinzător al tuturor elementelor care semnalizează cauzele unui clasament scăzut în SERP, de exemplu.

Google Search Console

Google Search Console este un instrument puternic de marketing care oferă utilizatorilor o interfață prietenoasă prin care pot:

  • Anticipa potențialele erori care ar putea dăuna calității site-ului web;
  • Obține informații despre frecvența vizitării site-ului;
  • Determinarea celor mai relevante cuvinte cheie care generează cel mai mult trafic.

GSC permite, de asemenea, generarea unui raport final privind indexarea site-ului și diferiții factori (afișări, click-uri, erori, viteza de încărcare) care îi afectează performanța.

Google Analytics

Google Analytics este un instrument puternic de analiză web. Este foarte util pentru identificarea celui mai eficient conținut.

Acest instrument permite:

  • Analizarea traficului și obținerea unei perspective asupra surselor audienței și a dispozitivelor utilizate pentru accesarea website-ului;
  • Analizarea conversiilor efectuate;

Google Analytics este disponibil gratuit pentru toți utilizatorii. Cu toate acestea, pentru a folosi pe deplin funcțiile sale avansate, ai nevoie de versiunea Premium.

Screaming Frog

Acesta este un instrument SEO cu importanță majoră în auditul SEO, din mai multe motive. Iată cu ce te poate ajuta:

  • Explorarea site-ului și detectarea erorilor și a problemelor de indexare;
  • Analizarea structurii site-ului;
  • Verificarea optimizării on-page;
  • Identificarea problemelor legate de viteza paginilor.
 

Audit tehnic SEO de nota 10 cu ajutorul specialiștilor din domeniu

Un audit tehnic SEO este ca o radiografie a site-ului, care dezvăluie problemele ascunse ce afectează clasarea și vizibilitatea în motoarele de căutare. Este, de fapt, baza prezenței tale online.

Efectuând un audit tehnic SEO, poți  depăși erorile de indexare, poți  îmbunătăți bugetul de accesare cu crawlere și poți spori performanța web. Cu ajutorul acestuia obții control asupra aspectelor nevăzute ale site-ului web, care ar putea afecta vizibilitatea și traficul online.

Prin urmare, nu face greșeala de a neglija SEO tehnic, deoarece este esențial pentru succesul afacerii tale online. De aceea, ia legătura cu Danco Vision, o agenție de marketing digital care te poate ajuta atât cu un audit tehnic SEO de la A la Z, cât și cu alte servicii SEO, precum crearea de content de blog, ideal pentru indexarea in motoarele de căutare dorite.

NOUTĂȚI

Articole similare

Ce este social media marketing?

Există numeroase surse de informare de unde poți afla detalii despre rețelele sociale, despre modul în care modifică acestea, comportamentul consumatorilor și despre modul în

Citește

Marketing vs. Advertising

Dacă întrebi în jur care sunt diferențele între marketing și advertising, există șanse să nu primești un răspuns concret. Iar asta, întrucât, pentru cei mai

Citește