Keyword Stuffing în 2022 – O practică utilă sau depășită?

Etapa de optimizare SEO (Search Engine Optimization) este crucială dacă dorești ca website-ul tău să fie vizibil online. Este firesc să vrei ca acesta să ajungă în topul rezultatelor pentru anumite căutări în Google, iar metoda keyword stuffing pare a fi la îndemână.

Ar putea exista totuși riscul ca această practică să se întoarcă împotriva ta? Dacă ai această incertitudine, îți recomandăm să te informezi și în privința posibilelor consecințe.

Mulți creatori de conținut au utilizat această tehnică, deci nu poate fi vorba despre o abordare neobișnuită. Cea mai bună metodă de a gestiona această temă persistentă și comună în lumea SEO este de a aprofunda subiectul. Acestea fiind spuse…

Citește în continuare pentru a afla despre keyword stuffing în 2022!

Poți deprinde astfel o mai bună înțelegere asupra subiectului, a practicilor SEO utilizate în trecut și prezent, a sancțiunilor aplicate în anumite cazuri, precum și a recomandărilor din domeniu!

Ce înseamnă keyword stuffing?

Conform „Advanced SEO guidelines” din cadrul Google Search Central, keyword stuffing presupune supraaglomerarea unei pagini web cu anumite cuvinte cheie sau numere, în încercarea de a manipula ranking-ul unui website în rezultatele căutărilor Google.

Adesea, aceste cuvinte cheie sunt menționate cu o frecvență nenaturală, de multe ori în afara contextului, în liste, fraze concomitente sau diferite structuri. Acesta nu este însă un concept tocmai nou, fiind utilizat încă de la apariția internetului public, în anii ’90.

Totuși, keyword stuffing este încă utilizat în prezent. Trebuie menționat faptul că se poate întâmpla în mod accidental. Alteori însă, această metodă este gândită și planificată în prealabil.

De ce a fost o metodă intens folosită?

Dacă anumite cuvinte cheie au un impact pozitiv asupra ranking-ului în rezultatele Google, utilizarea mai multor cuvinte cheie ar putea aduce doar mai multe beneficii. Corect? Aceasta este logica din spatele acestei abordări cantitative și nu calitative.

În perioada în care conceptul de web search abia apăruse, noțiunea de SEO nu exista. De aceea, algoritmul Google obișnuia să se ghideze după anumiți factori și indicatori mai rudimentari. Cuvintele cheie utilizate în texte erau unul dintre acești indicatori. Odată ce tot mai mulți utilizatori au descoperit că folosirea repetată a variațiilor de cuvinte cheie putea asigura un ranking mai bun, s-a născut practica numită keyword stuffing.

Pe scurt, un număr mai mare de repetări a unui cuvânt cheie echivala cu obținerea unor rezultate mai bune și creșterea în popularitate a website-ului. Strategia nu se limita doar la textele on-page, ci era întâlnită și în rândul meta descrierilor și meta titlurilor.

O practică utilă în continuare sau doar depășită?

Acum că am definit conceptul acestei metode și motivele din spatele utilizării ei în trecut, putem reveni în prezent. Mai exact, prin a discuta despre modul în care percepe Google keyword stuffing în prezent. Google Webmaster Guidelines, ce trebuie respectate de website-uri pentru a se menține indexate în rezultatele căutărilor, se pronunță clar în privința acestei practici. Mai exact, supraîncărcarea unei pagini cu un cuvânt cheie poate conduce la o experiență neplăcută pentru utilizator.

Prin corelare directă, metoda poate avea un impact negativ asupra ranking-ului website-ului tău. Există multiple practici pentru keyword stuffing, unele fiind chiar neintenționate. Unele dintre acestea presupun simpla utilizare excesivă a unui keyword, creând fraze impersonale și nenaturale. O alternativă a acestei metode eronate constă în ascunderea unor fragmente de text formate din cuvinte cheie, prin a seta textul de aceeași culoare cu cea a paginii web. Astfel, Google ar putea interpreta acele cuvinte cheie camuflate, însă cititorul nu. În ziua de azi, rezultatele unei căutări în Google ar trebui să aibă pagini cu titluri adecvate conținutului și meta descrieri formate din conținut relevant.

Articolele ar trebui să fie scrise coerent, fără propoziții și construcții forțate, cu un o densitate a cuvintelor cheie adecvată. În domeniul SEO, keyword density reprezintă frecvența utilizării cuvintelor cheie, sub forma unui procentaj exact. Mai concret, de câte ori apare un cuvânt cheie în 100 de cuvinte dintr-un text. Aceasta este recomandat să fie de 1% în 2022. Acum nici 10 ani, densitatea era de aproape 10%. Acest lucru se întâmpla deoarece Google-ul nu avea algoritmii de inteligență artificială care să îi permită să înțeleagă similitudinile între cuvinte. De aceea, era necesară repetarea frecventă a cuvântului cheie pe care se dorea sa apară o pagină anume. Acum însă, utilizarea excesivă a aceluiași cuvânt cheie în content mărește Spam Score-ul paginii, iar motoarele de căutare tind să creadă că este o acțiune manipulatorie. Astfel se poate da prioritate paginilor altor website-uri, considerându-le surse mai calitative de informare pentru utilizator.

Pentru a evita keyword stuffing-ul, este recomandat să folosim mai multe variații ale aceluiași cuvânt cheie. Spre exemplu, dacă în pagina/articolul respectiv main keyword-ul este ,,adidași copii”, este foarte indicat să folosim și alte long tail-uri de tipul: ,,cei mai buni adidași de copii”, ,,adidași ieftini de copii”, ,,adidași colorați pentru copii”, etc. Făcând acest lucru, motoarele de căutare vor asocia main keyword-ul și cu alte cuvinte cheie de interes pentru pagina noastră, și vor întări poziționarea cuvântului cheie principal.

Ovidiu Răuțu, Head of SEO Danco Vision: „O atenție deosebită pentru website-urile vechi, care nu au avut parte de o optimizare constantă, conform update-urilor Google. Aceste website-uri sunt cele mai pasibile de a pierde poziții în Google din cauza keyword stuffing-ului.”

Ce măsuri sunt luate?

Nu doar că website-urile nu erau penalizate în trecut pentru aceste practici, dar puteau beneficia enorm de pe urma acestora. Poziția adoptată de Webmaster Google Guidelines oferă însă un insight util și o confirmare a faptului că paginile web ce implementează keyword stuffing sunt penalizate în zilele noastre. Algoritmul Google a trecut prin multiple transformări, prima modificare notabilă fiind în 2003, când Google a implementat Florida update.

Acest update avea ca target link spam-ul, însă a avut un impact și asupra website-urile ce utilizau alte forme de spam. Fenomenul utilizării excesive de cuvinte cheie a fost afectat de schimbarea adusă algoritmului, însă nu destul încât să devină complet ineficient. În 2011, Google a lansat update-ul Panda, țintind devalorizarea website-urilor ce aveau un conținut de o calitate îndoielnică. Prin urmare, majoritatea paginilor web care au încercat să păcălească algoritmul, au fost afectate negativ.

Hummingbird update este însă cel ce a introdus standardele curente în materie de SEO. Datorită acestuia, orice user se poate folosi de Google utilizând un limbaj natural, de conversație, iar algoritmul poate înțelege ce anume este căutat. Astfel a fost produsă o schimbare și în materie de content writing, făcându-se tranziția de la content dedicat unui search engine la content dedicat utilizatorilor. În cazul nerespectării acestor standarde, polemica nu se rezumă la încălcarea unui cod etic online. Google are dreptul să aplice o formă de sancționare a oricărui webpage ce utilizează cuvinte cheie care nu sunt necesare și există 2 opțiuni principale, în acest caz:

  • Scăderea ranking-ului în rezultatele căutărilor
  • Înlăturarea completă a paginii web din rândul rezultatelor generate

Care sunt recomandările din partea Danco Vision?

Având în vedere cele menționate, se poate observa de ce keyword stuffing nu este considerat a fi best practice, în materie de SEO. Atunci când optimizăm un website pentru a deveni mai relevant pentru Google, poate fi tentant să alegem calea mai scurtă sau convenabilă. Pe termen lung însă, impactul ar putea fi contrar așteptărilor noastre.

Postarea de content irelevant sau repetitiv ar putea îndepărta audiența, crescând bounce rate-ul și scăzând rata de engagement. Bounce rate-ul este o noțiune utilizată în analizarea traficului web. Acesta este procentul persoanelor ce accesează un website și apoi ies, în loc să continue să interacționeze cu paginile acestuia.

Recomandarea noastră este focusul asupra conținutului, care trebuie să fie:

  • util;
  • calitativ;
  • structurat;
  • relevant.

 

Acesta ar trebui să fie menit spre a educa, servi și interacționa cu utilizatorii ce vizitează sau frecventează un website. Dacă nu știi sigur de unde să începi, nu te îngrijora! Aici este o scurtă listă de tips & tricks pentru a îmbunătăți practicile tale SEO:

Alege un keyword principal pentru fiecare pagină

Pentru a începe optimizarea SEO a unui webpage, alege keyword-ul principal. Acesta ar trebui să fie relevant pentru contextul dat și content-ul postat. Termenul utilizat trebuie să fie de asemenea un keyword mai puțin uzitat, cu mai puțină competiție în rândul căutărilor.

Scopul final este ranking-ul pe una dintre pozițiile de pe prima pagină Google, pentru atragerea unui trafic organic sporit. Acest lucru poate fi dificil pentru un website nou, ce tocmai a început să implementeze măsuri SEO. De aceea, utilizarea unui keyword popular, în competiție cu website-uri mai mari, ar putea fi un dezavantaj.

Odată stabilit keyword-ul principal, nu îl reutiliza și pentru altă pagină web. Dacă dorești ca mai multe pagini web să aibă vizibilitate mai bună și un ranking superior, utilizează cuvinte cheie principale diferite. Transmiți astfel un mesaj coerent către Google în privința conținutului fiecărei pagini web și eviți competiția între acestea.

Conținut de minim 300-400 de cuvinte

Pentru a obține un ranking mai bun în rezultate, este recomandat ca pagina web în cauză să aibă acest minim de cuvinte.

Motivul pentru acest standard este simplu. Google dorește să ofere utilizatorilor conținut bogat în informații, relevant și de ajutor pentru căutările lor.

Ține minte însă: calitatea textului rămâne o prioritate.

Utilizează cuvinte cheie în secțiunile potrivite

Când aplici aceste reguli de SEO pentru un anumit keyword, trebuie menționat că nu este relevant doar unde anume îl utilizezi în corpul textului principal. Este recomandat să ai în vedere utilizarea sa și în alte elemente ale paginii. Pentru o optimizare completă și complexă, utilizează cuvântul cheie și în:

  • Titlul paginii
  • Cel putin un subtitle
  • Meta descrierea paginii
  • Alt tag-ul unei imagini
  • Primul paragraph al textului
  • În încheierea textului

 

Dacă ai nevoie de îndrumarea și experiența oferite de o agenție seo pentru a aplica cele mai bune practici din domeniu și a evita keyword stuffing, apelează cu încredere la Danco Vision!

NOUTĂȚI

Articole similare