Este brandul tău potrivit pentru promovare pe Instagram?

În ziua de azi, într-o piață concurențială acerbă în multiple industrii, este vital pentru multe branduri să fie prezente și active pe canalele de social media, mai ales pe Instragram. Este cu atât mai relevant pentru strategia de marketing a unui business, ce dorește să promoveze produse sau servicii într-o manieră atractivă din punct de vedere vizual.

Utilizatorii consumă conținutul digital în moduri diferite – audio, video sau prin imagini. De aceea, conținutul creat de brandul tău trebuie să se adreseze demograficului potrivit în toate aceste moduri, iar o agentie ppc, de social media și seo – într-un cuvânt 360°, te-ar putea ajuta.

Poți apela la promovare pe Instagram pentru brandul tău?

Posibilitatea de a folosi această platformă de social media pentru marketing online este evidentă, în anumite industrii, cum ar fi retailul, turismul, sportul sau a restaurantelor.

Instagram oferă însă oportunități de promovare pentru o multitudine de branduri din domenii diferite.

Te întrebi dacă și brandul tău este potrivit pentru advertising și comunicare prin această platformă? Citește în continuare pentru a afla toate motivele pentru a fi prezent pe Instagram!

Te poți adresa unei audiențe vaste

Când vine vorba de prezența pe rețelele de socializare și numărul de utilizatori, Instagram este a doua cea mai populară platformă, după Facebook. Unul dintre motivele principale pentru care Mark Zuckerberg a decis să cumpere platforma încă din 2012. Instagram are acum peste 1 miliard de utilizatori lunar (o optime din populația Pământului) și 500 de milioane de utilizatori activi în fiecare zi. Audiența disponibilă în platformă este indiscutabilă.

Rețeaua de socializare atrage, implicit, și o multitudine de companii de toate dimensiunile și din aproape orice industrie. Statistic vorbind, conform medium.com oamenii rețin 80% din conținutul vizual, spre deosebire de cel audio sau text. Este unul dintre motivele pentru care această platformă, bazată pe conținut vizual, se bucură de un succes imens. Mai mult decât atât, 60% dintre utilizatori declară că descoperă produse sau servicii noi pe Instagram și o treime dintre aceștia au făcut astfel chiar și cumpărături.

În plus, funcționalitățile introduse de Instagram pe parcursul timpului, cum ar fi stories sau reels, au ajutat și mai mult brandurile să câștige vizibilitate. Acestea permit obținerea unui feedback în timp real din partea consumatorilor, fapt ce poate eficientiza strategia de advertising a brandului și ce produse sunt promovate. Toate aceste formate oferă creatorilor de conținut mai multe opțiuni de a transmite mesajul dorit, într-un mod cât mai captivant. De altfel, mai mult conținut înseamnă șanse mai mari de a fi distribuit în spațiul public online.

Află dacă publicul tău coincide cu cel de pe Instagram!

  • Pozele, clipurile, gif-urile și alte formate de conținut vizual atrag atenția utilizatorilor. Este important însă ca fiecare brand să compare publicul său țintă cu demograficul și tipurile de persoane ce utilizează Instagram cel mai frecvent. Trebuie avut în vedere dacă cele două categorii de consumatori coincid sau nu în anumite privințe, precum vârsta, interesele etc. Iată câteva date după care te poți ghida, conform thedigitalmarketing.com
  • Utilizatorii sub vârsta de 35 de ani alcătuiesc peste 70% din totalul conturilor active
  • 72% dintre adolescenți folosesc Instagram (cifră depășită doar de Youtube)
  • 71% sunt tineri adulți (între 18 și 24 de ani)
  • 21% sunt persoane cu vârste cuprinse între 50 și 64 de ani
  • Predomină numărul utilizatorilor de sex feminin

Ține cont de aceste cifre atunci când formezi strategia de promovare pe Instragram!

Implementează un stil de promovare vizual

Este important ca brandul tău să aibă o identitate bine definită, o direcție vizuală stabilită, iar produsele sau serviciile pe care le oferi să poată fi prezentate prin imagini sau clipuri video, fără a încălca regulile platformei. Conținutul paginii tale nu ar trebui să încalce drepturile de proprietate intelectuală ale altei persoane. Asta înseamnă un stil vizual unic, o coloană sonoră proprie sau care poate fi utilizată de oricine etc.

Bineînțeles, trebuie evitat și conținutul vulgar, care ar putea fi considerat nepotrivit pentru o platformă online folosită și de persoane minore.  Dacă întrunești aceste condiții, Instagram ar putea fi potrivit pentru business-ul tău. Nu știi ce tip de conținut ai putea posta sau căror industrii s-ar potrivi acest canal de comunicare online? Îți oferim următoarele exemple:

Retail

Când vine vorba de această industrie, chiar și companiile mici sau medii au șanse reale de a concura direct cu marile branduri și corporații din aceeași industrie. De exemplu, o companie de dimensiuni medii, ce vinde tehnologie, ar putea concura din punct de vedere al numărului de followers cu o corporație din același domeniu. Postările estetice și atractive pot crea notorietate brandului, aducând mai mulți urmăritori și potențiali clienți.

Este și o modalitate bună de a primi feedback în timp real pentru anumite produse/servicii. Poți răspunde și rezolva cât mai rapid și eficient orice doleanțe ale clienților tăi, înțelegând și cum poți îmbunătăți produsul tău.

Sport și sănătate

Postările pe Instagram sunt o modalitate foarte bună de a construi o punte de legătură între brand și consumator. O relație de interdependență, bazată pe încredere, eficiență și calitate, în special a produselor și serviciilor oferite. Sunt factori cu atât mai relevanți atunci când consumatorul plătește pentru a-și ameliora propria sănătate.

Nutriționiștii, antrenorii de fitness de la diferite săli de sport sau doctorii de la diferite clinici pot afișa rezultatele obținute cu anumiți clienți, ca o garanție a performanțelor serviciilor prestate. Aceștia pot posta de asemenea recomandări de suplimente, tehnici de antrenament, programe de alimentație și altele.

Fashion:

Imaginea și comunitatea sunt la fel de relevante pentru industria modei precum sunt și pentru Instagram. De aceea, asocierea între o industrie influentă și o asemenea platformă online este bine-venită. Este, de asemenea, una dintre cele mai rapide și eficiente modalități de a da start unui trend.

Poți posta și distribui produse ce ar ajunge să fie văzute chiar și de milioane de utilizatori într-un timp foarte scurt. Primești astfel feedback într-un timp foarte scurt și poți adapta strategia ta de marketing conform publicului din target-ul tău.

Danco Vision este o agenție specializată în digital marketing, cu un spectru larg de servicii full 360°! Expertiza noastră include mai mult decât definirea unei strategii de promovare pe Instagram, oricare ar fi domeniul brandului tău! Contactează-ne acum!

NOUTĂȚI

Articole similare