De ce marketplace-urile sunt platforme atât de valorase pentru retailerii online?

E-Commerce-ul a devenit un colac de salvare pentru mulți retaileri fizici din Europa care au fost nevoiți să-și închidă porțile în timpul pandemiei de COVID-19. Așadar, nu este surprinzător faptul că piețele online se extind rapid și se înregistrează constant creșteri în această industrie iar comercianții au început accelerat din timpul pandemiei listarea produselor și testarea vânzării pe cât mai multe marketplace-uri. ca o strategie multichannel.

Drept urmare, un studiu de piață referitor la marketplace-uri arată o creștere rapidă de 81% în al patrulea trimestru al anului 2020.

Acest lucru demonstrează o dezvoltare a domeniului de peste două ori mai puternică decât media industriei comerțului electronic, conform Enterprise Marketplace Index 2021 de la Mirakl, cea mai mare și mai cuprinzătoare analiză a datelor de pe piață terță din industrie.

Partenerii noștri de la easySales – echipa care dezvoltă o platformă accesibilă și unificată de management automatizare și centralizarea activităților pe marketplace-uri populare, au observat că ponderea vânzărilor din marketplace-urile românești (eMag, Vivre, Elefant, cel, okazii) a crescut semnificativ în perioada campaniilor, comparativ cu nivelul comenzilor din site-urile proprii. Dacă în lunile fără campanii speciale ponderea medie a comenzilor procesate din marketplace-uri este de 60%, în perioada campaniilor aceasta crește până la 70%.

Acest articol te va ajuta să înțelegi de ce marketplace-urile sunt platforme atât de valorase pentru retailerii online și îți va prezenta ce soluții de listare rapidă a produselor online și vânzare pe marketplace-uri există,  și cum poți să gestionezi activitatea pe marketplace-uri automat.

Care sunt avantajele unui marketplace pentru afacerea ta?

Unele dintre beneficiile potențiale pot fi următoarele:

  • oferă un canal suplimentar pentru a-ți comercializa și vinde produsele;
  • o astfel de platforma îți oferă costuri de marketing reduse, în comparație cu alte canale de vânzare;
  • permite noi oportunități de vânzări în străinătate;
  • sunt populare în rândul clienților datorită diversității de produse și le oferă acestora o modalitate convenabilă de a compara prețurile și produsele dintr-o singură sursă;
  • a face parte dintr-un marketplace generează încredere între vânzător și cumpărător
  • recenziile imparțiale ale produselor și serviciilor tale pot oferi clienților noi încrederea de a cumpăra;
  • oferă oportunități de a stabili noi parteneriate comerciale, fie între comercianți și furnizori, fie în cadrul lanțului tău de aprovizionare sau între lanțurile de aprovizionare;
  • oferă o mai mare transparență – disponibilitatea, prețurile și nivelurile stocurilor sunt accesibile într-un mediu deschis;
  • funcționează non-stop – constrângerile de timp și problemele cu orele de tranzacționare internaționale diferite sunt eliminate.

                                                                                                    Sursa foto: obrelo.com

Dacă vrei să fii prezent pe mai multe marketplace-uri în același timp, trebuie să știi că este o activitate complexă. Cum poți să jonglezi cu listarea de produse pe diferite canale de vânzare și să ții pasul cu toate schimbările, cererile și procesele care au loc simultan pe toate marketplace-urile unde ai listate produsele tale? Soluția poate o fi platformă, specializată care te ajută să-ți gestionezi dintr-un singur loc, prezența pe toate marketplace-urile.

Cum te ajută funcțiile de automatizare în eCommerce?

Munca manuală în eCommerce este consumatoare de timp. Este dificil să ai date din platforme diferite și să nu le poți centraliza automat. Există erori umane, de exemplu la updatarea prețurilor, la sincronizarea de stocurilor care îți afectează indicatorii contului, apoi multe rapoarte de analiză sunt concepute în Excel, când acestea pot fi accesate automat, dintr-un singur loc.

Comercianții competitivi au apelat la soluții care să le eficientizeze activitatea operațională cu până la 80%. Iată câteva funcții de automatizare populare și necesare celor care vând pe multiple canale:

  • Listarea rapidă pe marketplace-uri de top cu traducere automata descrieri texte
  • Procesarea rapidă și centralizarea aceluiași tip de format comenzi;
  • Sincronizarea stocurilor automată, în timp real
  • Updatarea prețurilor automat, în masă pe diferite canale
  • facturare automatizată, generare AWB-uri bulk.

Pe scurt, gestionezi activitatea pe multiple marketplace-uri și pe magazinul tău online, fără bătăi de cap. Beneficiezi de suport tehnic pentru a te degreva de manualitatea activităților operaționale ce însoțesc aceste activități.

1. Procesarea rapidă și centralizată a aceluiași tip de format comenzi

Din momentul inițierii comenzilor de către clienți și până la finalizarea acestora cu integratorul de marketplace-uri, ai avantajul că:

  • Accesezi o singură platformă în loc de mai multe;
  • Centralizezi același format pentru toate comenzile tale indiferent de sursa comenzilor;
  • Generezi AWB bulk la orice comandă printr-un singur click;
  • Generezi factură la orice comandă printr-un singur click;
  • Produsele au același SKU (cod produs) și denumire ca și în site-ul propriu, chiar dacă pe marketplace-uri sunt cu alte denumiri sau ești asociat la alți vendori;
  • Exporți comenzi în Excel cu informațiile utile;
  • Primești notificări la sosirea comenzilor noi și primești alerte la diminuarea stocurilor;
  • Setezi notificări automate prin e-mail sau sms la diferite evenimente, așa încât clientul tău este informat corect. 

2. Listarea rapidă de produse pe multiple marketplace-uri cu traducere automată.

Asigură-te, în primul rând, că segmentul de consumatori pe care îi cauți este conștient de existența produsului tău și consolidează-ți prezența acolo unde se plasează cele mai multe comenzi și anume pe marketplace-uri de interes. Cum poți face asta? Prin testare.

Marketplace-urile unde vrei să-ți listezi produsele au reguli diferite de listare oferte și procesare comenzi, însă poți lucra dintr-o singură platformă standardizată și lista oferte simplificat, indiferent de regulile pe diferite marketplace-uri.

Unul dintre motivele pentru care comercianții nu au vânzări pe marketplace-uri este faptul că nu documentează bine ofertele, mai exact nu listează oferte de produse cu titluri indexate și nu completează cât mai multe caracteristici și atribute ale produselor.

Un alt motiv este lipsa testării de noi marketplace-uri datorită faptului că listarea e dificilă și există o barieră lingvistică pentru a fi prezent pe marketplace-uri regionale.

Platformele integratoare de marketplace-uri oferă conectare prin API și poți încărcă produsele direct în platformă ca apoi să le listezi simplificat pe marketplace-uri.

3. Sincronizarea de stocuri automată, în timp real, indiferent de canal

Dacă ai o afacere cu obiect de activitate retail sau en-gros și vinzi pe multiple canale de vânzare este deosebit de important să ții stocurile sub control.

Când un client cumpără un produs de pe un marketplace, stocul e deja rezervat, pentru a evita să primești mai multe comenzi pentru același articol.

Ești asigurat că stocurile vor fi actualizate după fiecare procesare de comandă și, mai mult, pentru a evita stocul epuizat, primești semnal de alertă când trebuie să suplimentezi inventarul.

Astfel, economisești timp prețios, nefiind necesar să supraveghezi mereu cantitatea de stocuri pe marketplace și scapi și de neplăcerea sunatului clienților, pe motiv de lipsă stoc.

Viitorul marketplace-urilor

Marketplace-ul va permite în continuare persoanelor să vândă bunuri, fără a-și crea propriul magazin online. Tocmai din acest motiv, tot mai mulți comercianți sunt dispuși să-și integreze produsele pe astfel de platforme online. Vânzarea prin intermediul marketplace-urilor oferă o oportunitate de afaceri flexibilă, cu costuri de pornire relativ scăzute.

Platformele agregatoare care îți permit monitorizarea în timp real a produselor listate pe mai multe marketplace-uri se vor bucura de mai multă atenție. Datorită faptului că poți gestiona și poți deține controlul asupra fiecărui proces, fără a avea cunoștințe IT, acest tip de platformă va atrage atenția celor care vor să-și mute afacerea din offline în online, într-un mod cât mai simplu.

Avantajele potențiale care pot fi obținute prin aderarea la un marketplace vor varia în funcție de industrii și afaceri și, într-adevăr, în funcție de cumpărători și vânzători.

eCommerce-ul s-a dezvoltat considerabil, iar comportamentul consumatorilor s-a îndreptat mai mult către mediul online. Asigură-te că alegi un marketplace bine structurat, care să-ți ofere suport oricând ai nevoie și care să aibă proceduri transparente.

Nu uita nici de promovarea online. Chiar dacă ești prezent pe mai multe marketplace-uri, o notorietate crescută a brandului te va ajuta să vinzi mai bine. Pentru acest lucru, poți apela la serviciile unei agenții de digital marketing, așa cum este și Danco Vision.

Acum că ai descoperit ce reprezintă conceptul de marketplace, dar și care sunt avantajele acestuia, ține cont de faptul că piața online este în plină expansiune și va continua să crească atât în volumul vânzărilor, cât și în cota de piață. Digitalizarea afacerilor din Europa va avea ca rezultat o creștere continuă a industriei, iar soluțiile care îți ușurează munca și promovarea constantă sunt elemente cheie care te vor ajuta să fii în topul vânzărilor.

Acum că ai aflat că există soluții simplificate de a vinde pe marketplace-uri poți să testezi gratuit platforma de integrare easySales!

NOUTĂȚI

Articole similare