Lasă profesioniștii să se ocupe de strategia ta de marketing pe rețelele sociale

Fără îndoială, 2016 a fost un an remarcabil pentru rețelele sociale. În 2017, impactul rețelelor sociale asupra business-urilor va fi și mai mare, așa că, dacă vrei un business de succes, ai nevoie de o abordare diferită. Iar asta înseamnă că o strategie integrată de marketing pe rețelele sociale trebuie să se regăsească în mixul tău de marketing. Iar statisticile demonstrează încă o dată acest lucru.

2,3 miliarde de utilizatori de Internet sunt activi pe social media

Gândește-te doar că, la începutul anului 2016, populația Pământului era de aproximativ 7,2 miliarde de locuitori. Dintre aceștia, 3 miliarde au acces la Internet. Mai departe, 2,3 miliarde de utilizatori de Internet sunt activi pe rețelele sociale (doar Facebook înregistrează lunar 1,8 miliarde de utilizatori), iar 1,7 miliarde de utilizatori accesează rețelele sociale prin intermediul unui dispozitiv mobil.

Un utilizator de social media are, în medie, cinci conturi pe rețelele sociale. În continuare, 90% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 18-29 de ani folosesc social media. La fel și 35% dintre persoanele trecute de 65 de ani. Nu e de mirare că, potrivit ultimelor estimări, numărul utilizatorilor de social media va atinge (și, cel mai probabil, depăși), în următorii doi ani, pragul de 2,5 miliarde.

Până atunci, 96% dintre business-urile mici și 61% din start-up-uri folosesc o strategie de marketing pe rețelele sociale. Mai departe, 43% dintre business-urile online sunt de părere că marketing-ul pe rețelele sociale este cea mai eficientă strategie. Dar 49% dintre business-urile online susțin că marketing-ul pe rețelele sociale este o strategie pe cât de eficientă, pe atât de dificilă.

În 2016, an în care marketing-ul digital a înregistrat statistici uluitoare, 34% dintre business-uri nu folosesc social media. Dar asta nu înseamnă că toate business-urile care folosesc social media o fac corespunzător. Gândește-te doar că nu mai puțin de 36% dintre business-urile prezente pe rețelele sociale nu răspund la comentariile clienților. Iar asta e una dintre cele mai mari greșeli.

 

Ce înseamnă o strategie eficientă de marketing pe rețelele sociale?

Primul pas într-o strategie eficientă de marketing pe rețelele sociale îl reprezintă un plan de acțiune documentat. Cei mai mulți nu au un astfel de plan și nu profită de avantajele oferite de social media. Potrivit unui studiu recent, doar 7% dintre business-urile prezente în social media au o strategie de marketing pe rețelele sociale bazată pe un plan de acțiune extrem de bine documentat.

Când auzi de strategie, te gândești, probabil, la un plan de acțiune rigid, care trebuie urmat cu strictețe. Uneori, e o idee bună. Dar nu când vine vorba de o strategie de marketing pe rețelele sociale. Aici, cheia succesului constă în a adapta permanent strategia de marketing în funcție de comportamentul publicului țintă. Dacă nu cunoști publicul țintă, nu ai o strategie de business.

Sunt și domenii în care poți acționa în baza unei opinii, dar marketing-ul pe rețelele sociale nu se regăsește printre ele. Aici, trebuie să folosești toate informațiile despre social media, să fii mereu la curent cu ce funcționează și ce nu, să fii mereu pregătit să îți ajustezi strategia. Opinia ta nu ar trebui să influențeze o strategie de marketing pe rețelele sociale bazată pe informații și statistici concrete.

În final, îți mai spunem doar că, potrivit celor mai recente studii, aproximativ 30% dintre business-urile prezente în social media nu analizează impactul rețelelor sociale asupra vânzărilor. Iar asta este o rețetă care nu garantează succesul ci, dimpotrivă, eșecul. Dacă vrei rezultate finale de excepție, trebuie să analizezi constant rezultatele temporare generate de eforturile tale de marketing.

Hai să bem o cafea împreună și să îți propunem o strategie integrată de marketing pe rețelele sociale pentru business-ul tău.

NOUTĂȚI

Articole similare

SEO vs PPC

Astăzi vorbim despre eterna „luptă” dintre cele mai importante 2 servicii digitale: SEO versus PPC. Evident, ambele ar trebui să facă parte din strategia ta

Citește