Sound Marketing: avantaje, sfaturi utile și idei de implementare

Într-o lume a marketing-ului digital, multe branduri se bazează doar pe simțul văzului pentru a-și promova produsele și serviciile. Dar de ce să ratezi unul din cele mai importante simțuri, cel al auzului, care, atunci când este folosit în publicitate, îți poate aduce rezultatele pe care ți le dorești?

Asocierile de sunete, melodiile, indiferent de lungimea lor, îți pot provoca emoții instant și te pot determina chiar să faci un anumit lucru. Gândește-te la sunetul din lifturi folosit pentru relaxarea pasagerilor sau sunetele de avertizare în caz de incendiu.

Sunetul are putere, iar tu poți să folosești această putere pentru a-ți garanta succesul brandului. Iată care sunt avantajele pentru sound marketing și câteva sfaturi care să te ajute să utilizezi această unealtă în folosul tău:

Care sunt avantajele unei campanii de sound marketing

Utilizarea sunetului în marketing poate crea o anumită experiență pentru audiență și poate determina chiar o schimbare de comportament. Sunetele potrivite pot declanșa o reacție emoțională imediată iar brandurile ar trebui să fie conștiente de utilitatea acestui tip de reclamă. Iată principalele avantaje pentru sound marketing:

Sound marketing te ajută să îți creezi o identitate memorabilă

Oamenii își pot aminti mai rapid anumite melodii de scurtă durată decât ce au făcut ieri. Spre exemplu, sigur poți fredona chiar acum jingle-ul de la Coca Cola sau melodiile populare în anii ’90 de la artiști precum A.S.I.A. sau Akcent.

Sunetul este cheia spre amintiri, deci dacă îți creezi o identitate audio unică, ai șanse mai mari să devii un brand recunoscut ușor de o audiență foarte mare. Într-o lume plină de reclame, trebuie să cauți mereu noi moduri prin care să ieși în evidență.

Sound marketing te ajută să crești loialitatea față de brand

Prin sound marketing ne referim la mai multe tipuri de audio, de la jingle-uri scurte, o asociere de câteva note sau chiar o melodie de trei minute. În funcție de publicul afacerii tale, îți poți spune povestea brandului printr-o melodie care te va ajuta să le câștigi încrederea.

Sound marketing îți permite să influențezi emoțiile consumatorilor

Clienții trebuie să se simtă fericiți și satisfăcuți după ce cumpără un anumit produs sau serviciu, iar sound marketing poate fi folosit pentru a determina consumatorii să se simtă într-un anumit fel. De ce să nu folosești și tu această unealtă?

Sunetul nu este folosit doar pentru marketing, acesta este încorporat în funcționalitatea produselor, de la sunetul de conectare pe Skype, la click-ul de blocare a mașinii. Astfel, poți observa foarte ușor cât de important este să te folosești de simțul auzului când vrei să îți promovezi brandul.

Care sunt obiectivele pentru campaniile de sound marketing

Sound marketing ar trebui să fie integrat în orice campanie de marketing 3600 deoarece îi oferă brandului tău un plus față de competiție și poate fi folosit pentru unul sau mai multe din următoarele obiective:

  • Crearea unui identități: muzica și sunetele pot fi folosite la fel ca un logo sau alte elemente unice pentru a defini identitatea unui brand;
  • Influențarea comportamentului: Sunetele pot fi influența comportamentul consumatorului prin generarea unor amintiri contextuale care îi transportă pe aceștia într-o anumită ipostază. Cheia este că aceste amintiri îi vor determina pe oameni să cumpere.
  • Oferă informații: Muzica și sunetele pot fi folosite pentru a oferi clienților informații, precum o reclamă la radio sau un mesaj de telefon care îi dă de înțeles că mai are de așteptat până îi va răspunde un operator.

Cum să implementezi o companie de sound marketing eficientă

Dacă te-ai hotărât că brandul tău are nevoie de sound marketing, cea mai bună opțiune este să apelezi la o agenție de încredere unde specialiștii te vor ajuta să obții rezultatele pe care ți le dorești. Iată care sunt pașii esențiali pentru o campanie de sound marketing:

Ai nevoie de echipament de specialitate

La fel ca în cazul unei reclame obișnuite unde ai nevoie de experți în copywriting și graphic design, și pentru sunet ai nevoie de oameni pricepuți și instrumente astfel încât rezultatul final să fie calitativ și să își atingă scopul.

Află care este audiența brandului tău

Nu poți avea o campanie de succes dacă nu ai o audiență clară căreia să te adresezi, un public care știi că este interesat de produsele tale. Trebuie să îți înțelegi foarte bine audiența astfel încât să îți promovezi produsele și serviciile în funcție de nevoile lor.

Alege canalele de promovare potrivite

După stabilirea audienței, este important să fii la curent cu locurile în care publicul își petrece cel mai mult timp în online. Angajează o agenție de marketing care va putea stabili cu precizie aceste date, astfel încât să știi pe ce canale te axezi și unde să investești cei mai mulți bani.

Alege melodii scurte și memorabile

Oamenii își amintesc mai degrabă sunete scurte și de impact (sigur poți fredona chiar acum câteva reclame auzite la radio, TV sau în online) decât melodii lungi, mai greu de descifrat. Caută sunete relevante pentru brandul tău și care îți rămân în memorie fără să vrei.

Păstrează o comunicare consecventă

Știi vorba „Repetiția este mama învățăturii”? Aceasta se aplică și în cazul reclamelor, cu cât mai des auzi un anumit sunet, cu atât o să îți pătrundă mai rapid în memorie. Ai nevoie de un sunet unic care să îți reprezinte brandul la fel ca un logo și pe care atât clienții, cât și potențialii clienți să îl asocieze imediat cu afacerea ta.

5 idei de utilizare a sunetului în marketing

Înainte să implementezi orice sunet în strategia de marketing, poți realiza o cercetare prin care să afli preferințele audienței brandului față de melodii. Ce gen muzical îi atrage, ce ascultă cel mai des, ce sunete îi fac fericiți?

Mai apoi utilizează cunoștințele dobândite pentru a crea cele mai potrivite melodii pentru brand. Iată câteva idei prin care poți integra sunetele:

  • Sunet de început: poți folosi un sunet scurt care să se declanșeze de fiecare dată când cineva accesează site-ul, în semn de bine ați venit; este o utilizare comună, o vei observa la diverse laptopuri și TV-uri și poate avea un impact pozitiv asupra vizitatorilor;
  • Logo audio: acesta va fi un element definitoriu pentru brand și poate fi folosit pentru reclame tv, aplicații mobile, muzică de așteptare, ton de apel, pe website și pe canalele de Social Media; trebuie să te asiguri că transmiți mesajul pe care ți-l dorești și că poate fi implementat pe o multitudine de platforme;
  • Intro și outro: folosește aceeași melodie scurtă pentru linia de așteptare și pentru video-urile de pe Youtube, pentru podcast-urile și pentru reclame în Social Media;
  • O voce consecventă: utilizează aceeași voce pentru fiecare comunicare audio, de la voiceover, la numărul de telefon; alege o persoană cu voce de încredere, clară și cu o pronunție bună;
  • Fă un playlist gratis: folosește platforma Spotify pentru a crea un playlist care să inspire consumatorii și să le crească încrederea în brandul tău.

 

Sound marketing ar trebui să fie integrat în orice strategie de marketing dacă îți dorești ca brandul tău să fie un succes. Apelează la o agenție cu experiență care va ști cum să integreze sunete unice, caracteristice brandului tău pentru a obține rezultatele pe care ți le dorești.

NOUTĂȚI

Articole similare