Top 4 indicatori de performanță în marketingul online

Indicatorii de performanță, sau KPI, sunt valori numerice care reflectă eficiența strategiei de marketing. Aceștia sunt utilizați pentru a monitoriza rezultatele activităților de marketing aplicate pe o anumită perioadă de timp. Altfel spus, KPI-urile sunt folosite pentru a măsura succesul sau eșecul diferitelor tehnici de marketing.  

Cu ajutorul unor indicatori de performanță pot fi dezvăluite multe date, care pot simplifica drumul către succes. De exemplu, aceștia pot contribui la înțelegerea aprofundată a nevoilor și dorințelor publicului țintă. 

Indicatori de performanță ce trebuie urmăriți în orice tip de afacere online 

Indicatorii de performanță reprezintă o parte importantă a evaluării succesului unei organizații. Aceștia ajută la măsurarea și îmbunătățirea eficacității activităților de marketing.  

Indicatorii pot fi utilizați pentru a evalua succesul oricărui proiect sau inițiativă, indiferent că este vorba despre o societate comercială sau despre una non-profit. Prin urmare, orice afacere are nevoie să analizeze regulat un set de KPI, pentru a excela constant în domeniul din care face parte.  

Iată care sunt cei mai importanți indicatori de performanță: 

  1. Trafic organic

Acest KPI oferă o valoare exactă a procentului de trafic pe site, câștigat prin căutarea organică. 

Dacă traficul organic are rezultate excelente, acest lucru înseamnă că tot conținutul website-ului are performanțe bune, datorită relevanței sale. În cazul în care traficul organic este slab, atunci trebuie înlocuite sau întărite strategiile de optimizare SEO a site-ului.  

  1. Rata de conversie a site-ului sau a paginii de destinație

Indiferent dacă ai dezvoltat o pagină de destinație dedicată ca parte a unei campanii sau că direcționezi potențialii clienți către anumite pagini de pe site, este esențial să fii cu ochii pe rata de conversie. 

Analizează comportamentul vizitatorilor site-ului, vezi ce secțiuni sunt vizate de aceștia și cât de mare este intenția de cumpărare. Obținerea unei imagini clare asupra ratelor de conversie te ajută să identifici potențialele puncte slabe și să le valorifici pe cele forte. 

  1. Rata de respingere

Rata de respingere este unul dintre cei mai importanți indicatori de performanță pe care este bine să îi ai în vedere, dacă vrei să îmbunătățești site-ul.  

Rata de respingere face referire la acele persoane care intră și analizează site-ului, dar îl părăsește, fără a face o achiziție. Astfel, acest KPI este esențial, deoarece oferă o perspectivă asupra modului în care vizitatorii interacționează cu site-ul.  

În acest fel, pot fi identificate ușor zonele care necesită îmbunătățiri, astfel încât rata de respingere să fie diminuată treptat. Un site de succes înregistrează o rată de respingere foarte mică.  

  1. Clasificarea cuvintelor cheie

Cuvintele cheie ajută la prezentarea unui context digital, iar motoarele de căutare sunt concepute pentru a favoriza conținutul relevant. Cu cât creezi mai mult conținut în jurul unor cuvinte cheie cu multe căutări, cu atât cresc șansele de clasare organică în SERP, într-o poziție favorabilă. 

Poziționarea site-ului pe cele mai bune poziții în rezultatele căutării este determinată de clasarea cuvintelor cheie. Primele locuri în SERP atrag un număr mare de potențiali vizitatori și clienți, care ulterior pot fi transformați în consumatori fideli brand-ului.  

Ia legătura cu o echipă SEO, astfel încât să te bucuri de texte pentru website, realizate cu ajutorul unor cuvinte cheie relevante, care să te ajute să sporești popularitatea și succesul companiei. 
Danco Vision este alături de toți cei care își doresc să beneficieze de performance marketing. Sună-ne, spune-ne povestea ta și lasă-ne să te ajutăm așa cum știm mai bine, într-un mod profesional și eficient! 

NOUTĂȚI

Articole similare

SEO vs PPC

Astăzi vorbim despre eterna „luptă” dintre cele mai importante 2 servicii digitale: SEO versus PPC. Evident, ambele ar trebui să facă parte din strategia ta

Citește