Strategiile DigitalU Pentru Reducerea Bounce Rate-ului

Atunci când deții un magazin online, ai nevoie de promovare constantă pentru a menține traficul pe site și de analize repetate pentru a urmări performanța afacerii tale. Una dintre cele mai supărătoare problemele pe care o poți identifica după ce constați că business-ul tău a avut o scădere mare de vânzări este bounce rate-ul.

Bounce rate-ul (adică rata de respingere) este definit de procentul de vizitatori care ajung pe site, petrec câteva secunde în landing page și pleacă. Dacă majoritatea utilizatorilor abandonează site-ul la prima pagină, nu ai nici măcar șansa să îi trasformi în clienți. Cu problema ratei mari de respingere s-a confruntat și clientul nostru Casa cu Lenjerii (magazin online dedicat decorurilor frumoase și țesăturilor fine), challenge-ul nostru fiind, evident, reducerea bounce rate-ului și transformarea vizitatorilor în leads.

De Ce ne Lovim de Bounce Rate?

Ca regulă generală, atunci când aveam de rezolvat o problemă trebuie să îi găsim sursa. În cazul nostru, pentru a identifica sursa, primul pas este să aruncăm o privire Google Analytics. Aici găsim o mulțime de indicatori de performanță de urmărit, precum vizitele fiecărei pagini din site, sursele traficului, segmentarea vizitatorilor, cele mai căutate cuvinte cheie, etc.

Pentru Casa cu Lenjerii, în urma unor analize ample, am găsit explicațiile pentru rata mare de respingere în două perspective diferite, esențiale pentru buna funcționare a unui business online:

1.Sursa Traficului

Cele mai scurte vizite pe site erau cele venite de pe mobile. Pentru a nu pierde trafic, trebuie să oferim tuturor utilizatorilor ce mai bună experiență posibilă, indiferent de unde provin. Răspunsul este un site responsive, dezvoltat pentru toate platformele și deviceurile, care nu doar să fie ușor de folosit pentru toată lumea, dar și interactiv.

2. Segmentare

O a doua problemă ținea de perspectiva consumatorului. După analiza datelor din Google Analytics, am observat un interes scăzut din partea segmentului reprezentat de bărbați. Era de așteptat, nu? Din moment ce femeile sunt mai interesate de aspectul casei, sunt mai ușor de convertit în clienți fideli.

Soluția

După ce aflăm sursa problemei, putem găsi soluții care să meargă direct la țintă. Iată câteva strategii complete de campanii online pe care le-am elaborat pentru a lupta cu al doilea click pe butonul X:

Servicii de Consultanță de Business

Înainte de a da startul campaniilor online de promovare, echipa Danco Vision (specializată în servicii de web design și development) a oferit clientului Casa cu Lenjerii consultanță de business pentru optimizarea ratei de conversie. Pentru scăderea bounce rate-ului și pregărirea site-ului de promovare, a fost simplificat procesul de plasare a comenzii, pentru o experiență user-friendly.

Campanii Facebook Ads

După modificarea procesului de cumpărare, a urmat treaba echipei de specialiști SEM, care a creat mixul perfect de campanii pentru generarea conversiilor – targetare și fidelizare. Iată care au fost campaniile prin care s-au construit comunități relevante pentru client:

  • Campaniile de Facebook Ads Conversions au condus la atragerea de noi clienți și la generarea de conversii.
  • Pentru creșterea traficului pe site, cât și pentru definirea mai clară a traget-ului, s-au realizat campanii Website Clicks. O segmentare adecvată este un element cheie în reducerea bounce rate-ului și creșterea profitului. Atâta timp cât ne axăm pe promovarea în rândul segmentului relevant pentru business, vom avea și rezultate mai bune.
  • Campaniile Facebook Ads Engagement au îmbinat cu succes target-ul general și de remarketing. Astfel, au avut rezultate maxime atât în ceea ce privește fidelizarea clienților existenți, cât și engagement-ul și awareness-ul în rândul potențialilor clienți.
  • Pentru a crea o legătură mai strânsă și personalizată între brand și clienți, au fost derulate campanii Facebook Ads Lead Generation. Acestea au ca scop popularea unei baze de date cu clienți, care să fie folosită ulterior în campanii de e-mail marketing pentru fidelizare. Odată ce ți-ai câștigat clienții fideli, trebuie să le acorzi cât mai multă atenție pentru a-i păstra.

 Campanii Google AdWords

Echipa de specialiști certificați Google AdWords și Google Analytics a dezvoltat o strategie de promovare în conformitate cu produsele companiei și structura magazinului online. În campaniile Google AdWords Search, am căutat atributele principale ale produselor oferite de brand pentru a dezvolta pe baza lor sintagme de căutare. Am mizat, așadar, pe calitatea și rezistența produselor de pe site-ul www.lenjeriidepat23.ro, alegând cuvinte cheie relevante acestui spectru. Pentru a crește vizibilitatea și traficul pe site, au fost create și campanii Google Adwords Display.

Campanii de PR extern

Campaniile de PR extern sunt întotdeauna benefice pentru creșterea unei companii, atingând scopuri multiple: SEO, awareness, construirea imaginii de brand în online. Echipa de PR moderează relația cu bloggerii și influencerii online din domeniu, clădind împreună cu ei valori solide pe care brandul să se poată sprijini. Pe termen lung, promovarea externă  conduce la o reputație bună de brand. În plus, legăturile externe ajută semnificativ la creșterea vizibilității site-ului în mediul online.

Dacă ai probleme cu rata de respingere, DigitalU (agenția noastră de marketing digital și PR online) îți poate oferi strategiile potrivite companiei tale. Hai să bem o cafea împreună și să vorbim mai multe despre reducerea bounce rate-ului!

NOUTĂȚI

Articole similare