
Una dintre cele mai frecvente confuzii din domeniul comunicării este legată de copywriting versus content writing.
Deși ambele tipuri de servicii au trăsături comune, există și câteva diferențe importante. Iar astăzi vorbim despre cateva dintre ele:
-Un copywriter va scrie întotdeauna cu scopul de a vinde. În schimb, deși textele scrise de un content writer pot genera conversii, ele sunt gândite mai degrabă pentru a informa, a educa sau a distra audienta.
-Tocmai de aceea, textele de content sunt mai lungi: de la sute, la mii de cuvinte. Nu poți schimba opinii și credințe în câteva propoziții. În schimb, poți atrage atenția consumatorului și-l poți determina: să cumpere, să completeze un formular ori să viziteze un website – așa cum se întâmplă în cazul unui text de copy.
-O altă diferență este legată de utilizarea emoțiilor în comunicare. Studiile arată că acestea sunt un instrument foarte eficient de vânzare, de aceea sunt folosite cu precădere de copywriteri. Emoții precum FOMO (Fear Of Missing Out), mândria, iubirea, confortul ori frica sunt adesea folosite în reclame, fie că vorbim de: ad-uri pentru campaniile PPC, outdoor-uri sau spoturi publicitare. Textele mai lungi, scrise de content writeri, nu mizează pe un răspuns de impuls, de aceea nu folosesc la fel de des emoțiile.
-Dacă vorbim de rezultate, în cazul textelor scrise de un copywriter, acestea pot fi măsurate aproape imediat (cel puțin în mediul online). În schimb, eficiența unui articol holistic poate fi văzută în timp. Exact ca în cazul SEO.
-Și pentru că vorbim despre SEO, un content writer trebuie să aibă cunoștințe solide în acest domeniu și să scrie texte ținând cont de recomandările Google. Dar nu același lucru este valabil și în cazul unui copywriter, care are libertatea de a scrie cum dorește pentru a-și îndeplini scopul. Cel mai adesea, scurt și concis.
-Cât despre tipurile de texte abordate, un copywriter va scrie orice, de la: flyer, sticker, reclama, outdoor, spot radio sau TV, postare de Social Media sau un newsletter. Un content writer va scrie: articole de blog, tutoriale, whitepages ori descrieri și conținut pentru un website.
-Desigur, atât un copywriter cât și un content writer trebuie să aibă o gramatică excelentă, să fie creativ și empatic, capabil să intuiască nevoia publicului pentru care scrie.
Atât pentru astăzi. Lasă-ne în comentarii ce alte diferențe ai indentificat și tu. Iar dacă ți-a plăcut, dă-ne like, share și subscribe.
Până data viitoare,
Spor la conversii!
Articole similare

Strategie SEO pentru viitor: ce tendințe ar putea avea loc în 2025?
Într-un domeniu aflat într-o continuă evoluție, cum este optimizarea SEO, este esențial să privim înainte și să anticipăm tendințele care vor modela peisajul digital în
5 target-uri pentru orice campanie SEO
SEO este cu siguranță un canal care depinde de planificare. Ce veți stabili la începutul unei campanii poate seta tonul și eficiența întregii execuții. Dacă
Business-ul tău are o strategie de marketing pentru Valentine’s Day?
Cu două săptămâni înainte de Valentine’s Day, orice om de afaceri speră la noi clienți și, implicit, la vânzări mai mari. Succesul unui business ține