Pixel Tracking: Ce este si Cum se foloseste?

Un pixel de urmărire, un pixel de conversie sau un pixel de redirecționare este un pixel care te poate ajuta să îți evaluezi eforturile de marketing și să crești vânzările. Te poate împiedica să cheltui bani pe campanii de marketing ineficiente și să te concentrezi mai mult pe mesajele de marketing de succes, optimizând astfel cheltuielile.

1.Ce este un pixel?

Un tracking pixel este literalmente un pixel mic, adesea invizibil, care apare pe ecranul unui utilizator. Are un scop similar cu un cookie de browser, deși există unele diferențe și avantaje distincte.Pixelii de tracking iau de obicei forma unor pătrate mici de 1×1 (denumite pixeli tracking 1×1) și sunt proiectați să fie transparenți sau cel puțin să se integreze cu fundalul paginii pe care apar. Asta pentru că utilizatorii nu trebuie să îi observe.Un pixel tracking poate oferi celui care l-a creat informații utile despre anumiți utilizatori de internet și ajută magazinele online și persoanele care lucrează în publicitate să evalueze diferite strategii de marketing și, desigur, campanii de publicitate relevante. 

Pixelii de tracking îți pot oferi informații despre utilizatorii tăi, cum ar fi tipul de dispozitiv pe care îl folosesc sau locația lor. Ele pot dezvălui dacă vizitatorii tăi provin dintr-o căutare plătită pe Google, Twitter sau Facebook. Poți folosi pixelii chiar și pentru a afla cel mai bun moment al zilei pentru a publica cele mai captivante informații și pentru ca ele să ajungă la o mare parte din audiență.

Un pixel de tracking permite Google Analytics-ului și serviciilor similare să spună companiilor numărul de vizitatori ai site-ului lor și al celor care au fost targetați prin campanii pay per click.

2.Cum funcționează?

Pixelul plasează un cookie în browserul utilizatorului, care urmărește apoi comportamentul acestuia pe internet, astfel încât să îl poți „urmări” cu reclame personalizate. Odată ce faci publicitate pentru vizitatorii anteriori ai site-ului, pixelii pot fi folosiți și pentru a urmări comportamentul acestora pe site-ul tău.

Facebook oferă o bucată de cod JavaScript pentru a fi instalată pe site-ul tău web. Codul comunică apoi cu Facebook pentru a măsura, optimiza și construi audiențe pentru campaniile tale.

3.De ce Facebook Pixels?

Asocierea pixelilor cu Facebook oferă companiilor un instrument neprețuit pentru redirecționarea și creșterea clienților potențiali. De exemplu, să presupunem că ai un magazin virtual de articole sportive. O persoană vizitează site-ul tău și căută o minge de baschet. Pixelul Facebook poate urmări activitatea de navigare a acestei persoane care a făcut căutarea pe site-ul tăi și îi poate prezenta reclame relevante data viitoare când aceasta se conectează pe Facebook (adică o reclamă legată de mingi de baschet).

Un pixel de tracking poate obține și analiza următoarele date:

  • Tipul de sistem de operare utilizat îți va poate spune mai multe despre utilizarea dispozitivelor mobile
  • Ora la care a fost vizitat site-ul web sau a fost citit e-mailul
  • Tipul de e-mail sau site web utilizat (pe desktop sau mobil)
  • adresa IP
  • Activități pe site în timpul unei sesiuni
  • Rezoluția ecranului clienților

Un pixel de urmărire este o necesitate pentru agenții de publicitate și nu numai, deoarece ajută la colectarea datelor utile pentru analiză web, marketing online și marketing prin e-mail. Datele colectate te vor ajuta să vezu unde greșești, cum să se îmbunătățești și cum să-ți optimizezi cheltuielil

NOUTĂȚI

Articole similare