Astăzi vorbim despre eterna „luptă” dintre cele mai importante 2 servicii digitale: SEO versus PPC.

Evident, ambele ar trebui să facă parte din strategia ta de marketing. Însă, daca ești la început de drum, îți prezint cum poți face alegerea potrivită, în funcție de 2 criterii relevante: 

1.Specificul afacerii

  1. a) website de prezentare sau e-commerce

Dacă ești un birou de avocatură, o sală de evenimente sau chiar o sală de fitness, iar site-ul tău este unul de prezentare, cu doar câteva pagini, atunci optimizarea SEO nu e tocmai alegerea potrivită.  Aceasta strategie  presupune un efort de durată,time-consuming, iar în cazul unei audiente mici, unde nu există multe căutări pe google, s-ar putea să nu-ti adica rezultatele dorite.     

În schimb, dacă îți dorești rezultate imediate, îți recomandăm să apelezi la campanii Pay Per Click, cum ar fi: Google display, google search sau youtube. cu ajutorul acestora poti atinge obiectivele dorite, fie ca e vorba de trafic, awareness sau conversii mai rapide. 

  1. b) Pe de alta parte, daca ai un e-commerce sau o afacere cu o gamă variata de servicii, cum ar fi o clinica medicala, un salon de beauty sau o agentie de turism, atunci partea de SEO este esențială.

De la meta descrieri relevante, optimizare mobile-desktop, usability pana la o sectiune de blog cu content SEO bine structurat. Fiecare actiune te va ajuta sa castigi cele mai bune poziții in motoarele de căutare.

In paralel poti derula si campanii Pey Per Click pentru a promova eficient serviciile si produsele vedeta pe care iti doresti sa le marketezi.

2.Daca pana acum am vorbit de speficul afacerii tale, este important sa vorbim despre targetarea business-ului tau. Ai o targetare locala sau tinzi catre una Internaționala?

Daca ai un restaurant, o frizerie, un service auto sau orice altă afacere cu un public local, atunci îți recomandăm campaniile Pey Per Click. Acestea te vor ajuta să ajungi mai ușor la clienții din aria ta de interes. 

Pe de alta parte SEO este util atat pentru optimizarea site-ului și prezența pe Google Maps, când afacerea ta este la inceput, dar și pentru scalări viitoare, cand vei putea implementa strategii complete de SEO on si off page.

În schimb, dacă te adresezi la nivel internațional cu un business care ofera servicii în turism sau închirieri de diverse echipamente, atunci un content optimizat în limba engleză, este recomandat.

Să spunem că un britanic dorește să facă o excursie în Brașov. Cel mai probabil el va căuta cu câteva luni înainte: obiective turstice, servicii de închiriere sau opțiuni de cazare. Intr-o astfel de situatie campaniile Pey Per Click, cu targetare internațională, nu ar trebui sa fie prima ta optiune in strategia de promovare. Dar, dacă ai investi în SEO, cu siguranta vei o tine rezultatele scontate . 

Desigur, tot ce am povestit acum sunt doar câteva exemple. 

Recomandarea noastră constă într-o abordare cross-platform, 360, asemănătoare comportamentului pe care îl au utilizatorii. 

Și, pentru că există multe situații particulare care pot influența decizia SEO vs PPC, cel mai simplu este să apelezi la o agenție specializată.

Sper că subiectul de astăzi ți-a fost de folos. Dacă ți-a plăcut, te invităm să ne dai un share, like și subscribe și să ne lași în comentarii întrebările tale. 

Până data viitoare, spor la conversii!

NOUTĂȚI

Articole similare